Side 1 af 1
Bærekugle
: søn 21. jun 2026 19:36
af Activist
Hvad er tilspændingsmoment for bærekugle på en Xantia. Haynes siger 250 NM, men nogle bekendte mener, et er meget højt. Har Kaynes lavet en fejl?
Re: Bærekugle
: søn 21. jun 2026 19:44
af SRO
Måske ikke det svar du søger, men tag det som et input eller ignorer det :-)
250 Nm lyder umiddelbart højt, men det et stort gevind - jeg formoder, at det er bærekugle i affjedringsben vi taler om.
Nu er det ved at være længe siden, men de bærekugler jeg har skiftet på Xantia'er er blot rigtig spændt godt til med en stor skraldenøgle, 1/2".
Det vigtigste er, at du låser bærekuglen, så den ikke kan løsne sig.
Re: Bærekugle
: søn 21. jun 2026 21:05
af Lars4733
På en Peugeot 307 skal den spændes med 230 Nm så det er vist ikke helt skævt?
Re: Bærekugle
: søn 21. jun 2026 21:16
af John59