Side 1 af 1

Højtrykspumpe utæt

: man 28. jul 2025 12:27
af TorbenBJ
Hej,
Jeg har konstateret at højtrykspumpen lækker hydraulik-væske, endda ret hurtigt. Det sker ved den store bolt på forsiden af pumpen, se foto.
Kan man bare skrue bolten ud, er der en pakning indenunder? Har nogen et tip til at fikse dette?
Mvh Torben

Re: Højtrykspumpe utæt

: tors 31. jul 2025 07:45
af Orla Pedersen
Som jeg husker det, så gemmer proppen på pumpens egen sikkerhedsventil, (hvis alt andet svigter) og den leder olien om på lavtrykssiden hvor også akselpakningen sidder. Den er er tætnet mod omgivelserne med en oring eller kobber pakning. Der er fjeder, kugle/ventil, og skiver bag proppen. Og direkte forbindelse til hydrauliktanken. Så al olie, fjedre mm. falder ud på jorden når proppen demonteres ;)

Re: Højtrykspumpe utæt

: lør 25. okt 2025 08:05
af Henrik Lützen
Der er en pakning nedenunder med indre diameter på 16 mm og tykkelse på 1,9 mm

http://xantia007.free.fr/01_pompe_HP_fiche.php?