Stram at dreje til højre
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Stram at dreje til højre
Som set i mine seneste indlæg har jeg skiftet snekke på tandstangen.
Har endelig været på prævetur, gik fint så længe jeg kun tog venstresving, den er noget stram at dreje til højre.
Svingede rattet fra og til yderpunkterne en ti gange mens den stadig var på bukke, for at få væske til det hele.
Ka der stadig være luft i systemet eller er det noget andet jeg skal se efter?
Har endelig været på prævetur, gik fint så længe jeg kun tog venstresving, den er noget stram at dreje til højre.
Svingede rattet fra og til yderpunkterne en ti gange mens den stadig var på bukke, for at få væske til det hele.
Ka der stadig være luft i systemet eller er det noget andet jeg skal se efter?
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
luft fjerner du ved at dreje helt ud mellem yderpunkterne sådan en 15-20 gange, når den drejer trægt er det oftest kardanleddet der driller, mewn nu har du jo lige haft det skilt ad, men måske den klemmer lidt der hvor leddet er skuet på snekken (det er et gæt) men du har vel ikke strammet bolter i leddet før du drejede nogle gange til fuldt styreudslag
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Joe, det spændte jeg før ratmotion.
Tror du det ka hjælpe hvis jeg løsner det ved samlingen i kabinen, evt også løsne de fire møtrikker ved ratstammen og så giver den lidt stop til stop, ratmotion?
Tror du det ka hjælpe hvis jeg løsner det ved samlingen i kabinen, evt også løsne de fire møtrikker ved ratstammen og så giver den lidt stop til stop, ratmotion?
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Det undrer mig nu også den drejer fint og ubesværet når jeg kører ligeud og vil til venstre, men meget trægt til højre
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Hvis det er årsagen skal du nok løsne der hvor leddet spændes på snekken
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Må jeg prøve inden jeg kører på job i morgen tidlig, synes bare ikke det burde give forskel på om der drejes til den ene eller den anden side.
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Det er vist noget med at måden snekken er opbygget på en måde, så den bruger mere servo-kraft når den drejer til højre. Det kunne evt. være slangen til servo-pumpen der er revnet og suger falsk luft ind. Har haft samme problem på en af mine gamle Xantia'er.
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Jeg kan høre der er servotryk når der er fuldt udslag til venstre(den velkendte hvislen), men kan overhovedet ikke høre noget når der er fuldt udslag til højre.
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
uden ansvar,
så lyder det jo ikke så godt, det kunne jo tyde på at din nymonterede snekke er defekt så den ikke lukker tryk ud til højre drejning
så lyder det jo ikke så godt, det kunne jo tyde på at din nymonterede snekke er defekt så den ikke lukker tryk ud til højre drejning
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Mads t
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 21:42
- Geografisk sted: 6990 Ulfborg
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Har du haft rat og slæbekontakt til ratbetjeningen afmonteret? Det kunne i så fald ske, at slæbekontakten har stået tæt på en af yderpositionerne ved afmontering, mens styretøjet har stået i midterposition ved montering, og så vil styringen til en af siderne gå ok og være nærmest umulig - indtil båndet i kontakten til sidst brækker - til den anden af siderne. Bare et forslag.
C6 2,2 HDi 2009, C5 Tourer 2011 2,0 hdi, XM V6 170 1993 og XM 2,1 td aut 1999
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Det var, som Posh mistænkte, en fejl i den renoverede snekke.
Fik en bytter og vupti, servotryk til begge sider igen.
Kører som en drøm nu og skal til syn i morgen
Fik en bytter og vupti, servotryk til begge sider igen.
Kører som en drøm nu og skal til syn i morgen
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Tak for input til mine forskellige udfordringer mht at forberede bilen til syn.
Den gik igennem i mandags uden bemærkninger, til trods for den lige prøvede en ekstra udfordring søndag.
Da jeg ville montere afskærmning omkring ratstammen gav kontaktarmen til blinklys op, den gik fra hinanden og slag et sæt skiftearme forfulgt af fjedre og en kugle.
Fik fat i en brugt og monterede den, måtte investere en halv times tid med kontaktrens for at overtale den til højreblink, men så fongerede det også.
I hvert fald ind til jeg var ude at køre, så ville den ikke slå retur efter sving og blev ved at blinke, suk.
Orkede ikke at bekymre mig om det søndag, men mandag på vej til syn havde jeg lidt ekstra tid og overskud.
Top den øverste afskærmning over ratstamme af og sprøjtede en større portion WD40 ind i kontakten og vupti, nu slår den selv retur også.
Alt i alt, udfordrene men med succes til afslutning.
Den gik igennem i mandags uden bemærkninger, til trods for den lige prøvede en ekstra udfordring søndag.
Da jeg ville montere afskærmning omkring ratstammen gav kontaktarmen til blinklys op, den gik fra hinanden og slag et sæt skiftearme forfulgt af fjedre og en kugle.
Fik fat i en brugt og monterede den, måtte investere en halv times tid med kontaktrens for at overtale den til højreblink, men så fongerede det også.
I hvert fald ind til jeg var ude at køre, så ville den ikke slå retur efter sving og blev ved at blinke, suk.
Orkede ikke at bekymre mig om det søndag, men mandag på vej til syn havde jeg lidt ekstra tid og overskud.
Top den øverste afskærmning over ratstamme af og sprøjtede en større portion WD40 ind i kontakten og vupti, nu slår den selv retur også.
Alt i alt, udfordrene men med succes til afslutning.
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Stram at dreje til højre
Tillykke
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der