tandrem
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: tandrem
Intervallet er 120.000 km eller 5 år - Den er til gengæld nem at skifte på en 1,8 16V
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: man 17. apr 2017 15:30
- Kontakt:
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: tandrem
Hvordan med en 2,0 16V fra 2000?
Synes det lyder en anelse "bøvlet" i Haynes..
Synes det lyder en anelse "bøvlet" i Haynes..
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: tandrem
Den er ikke svær at skifte. Bevares, der er ikke meget plads til fingrene, men det går fint alligevelMåske Xantia skrev: ↑ons 23. maj 2018 20:10Hvordan med en 2,0 16V fra 2000?
Synes det lyder en anelse "bøvlet" i Haynes..
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Re: tandrem
De skriver bare en del om at løsne de tre skruer på knasthjulene og justere på hjulene frem og tilbage.
Udover at jeg synes det lyder bøvlet, ændrer det så ikk også på knasternes timing?
Udover at jeg synes det lyder bøvlet, ændrer det så ikk også på knasternes timing?
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: tandrem
Tjek lige denne her video - hvis han kan, kan du også :-)
Men måske du lige skal have en til at kigge dig over skulderen.
https://www.youtube.com/watch?v=usKh2x_nU6M
Men måske du lige skal have en til at kigge dig over skulderen.
https://www.youtube.com/watch?v=usKh2x_nU6M
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: tandrem
Knasthjulene er ret begrænsede i vandring, så hvad timing angår, er det som det skal være.Måske Xantia skrev: ↑tors 24. maj 2018 13:07De skriver bare en del om at løsne de tre skruer på knasthjulene og justere på hjulene frem og tilbage.
Udover at jeg synes det lyder bøvlet, ændrer det så ikk også på knasternes timing?
Årsagen er egentlig ret simpel, når man tænker lidt over tingene.
Man låser jo begge knastaksler, samt krumtappen med låseværktøj. Eftersom remstrammeren strammer op på bagsiden af motoren, vil kun den del blive stram. Derfor de løse knasthjul. De drejes helt med uret til stop, remmen hænges på, og man strammer op. Så følger knasthjulene med tilbage, ligesom remmen trækker til.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.