Kabineblæser

Besvar
moller
Kontakt:

Kabineblæser

Ulæst indlæg af moller » søn 3. jun 2018 17:56

Hej
Jeg har det problem at min kabineblæser sommetider ikke virker, ellers når den virker gør den det på alle 4 trin, jeg har haft motoren ude da den ikke virkede den kørte fint da den blev sat til et batteri så tror ikke det er motoren, det skal lige siges at når den ikke virker og når jeg drejer knappen fra 0 til 1-4 går kørelyset ud både for og bag lyset virker godt nok når jeg tænder for lyset på retstammekontakten, jeg kan se at det findes et rele i et anden indlæg her på, ved ikke om det er på min? ved også det er en modstand der styre hastigheden, hvor sidder den henne? kan det være nogen af de to dele eller noget helt andet?
min berlingeo er fra 1997 uden air con eller klima kun blæser nummerpladen er sp36702 hvis det kan hjælpe

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Kabineblæser

Ulæst indlæg af Carsten S » man 4. jun 2018 08:26

Blæsermodstanden sidder over kabineblæseren. Så når du har blæseren ude, skal du række lidt længere op i blæserkanalen, der sidder den. Den skal drejes en kvart omgang for at slippe.
Inspicer stikkene godt både på modstand og motor, de kan godt brænde.

Hvad der lige får lyset til at gå ud, kan jeg ikke lige regne ud. Bundstykke i tændingslåsen måske?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

moller
Kontakt:

Ulæst indlæg af moller » man 4. jun 2018 08:37

ja har selv lidt haft den mistanke at det kunne være i tændninslåsen, er den til at skille af? og kan bundstykket skiftes uden al skifte selve låsen?

moller
Kontakt:

Ulæst indlæg af moller » søn 10. jun 2018 13:58

Ja så har jeg pillet en tændingslås af en gammel bil ved en hugger til 50 kr og skiftet bundstykket, det ser ud til at virke det hele nu som det skal

Besvar