Støjende radio

Besvar
MRS
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 29. maj 2018 12:33
Kontakt:

Støjende radio

Ulæst indlæg af MRS » tirs 29. maj 2018 12:39

Hej,

Jeg har en Berling Mk3 fra 2014, som jeg er glad for.
Desværre oplever jeg, at den originale Blaupunkt radio har en træls elektrisk støj, som er specielt tydelig ved tale i radioen.
Dertil kommer, at den modtager dårligt - specielt ved samtidig opladning af min mobiltelefon.

Kan jeg skifte radioen, og samtidig stadig få information fra radioen op i displayet i instrumentbordet?
Hvis ja; er der nogle gode anbefalinger til en radio med Bluetooth, som jeg kan bruge til opkald på telefon og streaming af musik?

Kom frisk med jeres erfaringer :-)

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Støjende radio

Ulæst indlæg af posh » ons 30. maj 2018 09:37

eller du kan vælge den billige løsning at rense antennens sokkel på taget, og ændre på radioens følsomhed for modtagelse i menuen, så spiller den fint igen

du kan også købe en android radio hjem med navi tv dab+ radio telefon og det hele fra Aliexpress (jeg har selv lige motaget sådan en sjover, og er så småt begyndt montering) men den spiller heller ikke ordentigt før du får ordnet antennen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

tcolsen
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons 28. mar 2018 20:06
Kontakt:

Re: Støjende radio

Ulæst indlæg af tcolsen » ons 30. maj 2018 22:20

posh skrev:
ons 30. maj 2018 09:37
eller du kan vælge den billige løsning at rense antennens sokkel på taget, og ændre på radioens følsomhed for modtagelse i menuen, så spiller den fint igen

du kan også købe en android radio hjem med navi tv dab+ radio telefon og det hele fra Aliexpress (jeg har selv lige motaget sådan en sjover, og er så småt begyndt montering) men den spiller heller ikke ordentigt før du får ordnet antennen
Hvad mener du med at rense soklen da jeg også har støj på min radio det er en rt6 med original navigation
Citroen C4 II (B7) 2,0 HDI 150HK Exclusive (solgt)
Billede

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Støjende radio

Ulæst indlæg af posh » tors 31. maj 2018 08:42

nogle gange, går det galt med kontakten mellem antennesoklen og pisken, og når det sker så skratter radioen, derfor hjælper en rensning der gevaldigt, det er mere end sjældent at skratteriet skyldes selve radioen, det er næsten altid et antenneproblem
derfor skal der naturligvis også være god kontakt til selve apparatet også af alle de andre stik, men selve apparatet sjældent, en radio er tilbøjelig til enten at spille eller tie helt stille

ps.bare en praktisk erfaring, jeg mente at være rigtig smart og indkøble er fin "shark fin" antenne lige til at udskifte med pisken på den originale sokkel fint malet i bilens farve, (jeg er så doven at jeg ville undgå at stå ud af bilen ved vask for at skrue den antenne af) nå på med den fine hajfinne og det så fint ud, MEN min radio begyndte omgående at skratte og have svært ved at holde stationerne, hjem igen og af med den fine finne og på pisken, og radioen spillede igen uden skrat eller anden støj, så antennen er et must for god radio i bilen.. bare sådan lige derfor..... :pray:
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

MRS
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 29. maj 2018 12:33
Kontakt:

Re: Støjende radio

Ulæst indlæg af MRS » tors 7. jun 2018 16:25

Tak for svar!
Jeg skal prøve at rense antennestubben tyder det på. Jge vender tilbage, hvis ikke det skulel hjælpe :)

Besvar