Ryster under acceleration

SRO
Moderator
Indlæg: 1923
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Ryster under acceleration

Ulæst indlæg af SRO » fre 22. jun 2018 23:24

Jeg har IKKE gode erfaringer med SKF trækaksler.

Købte til begge sider til en af bilerne og på begge aksler røg manchetterne af efter første køretur. Jeg monterede manchetterne med nye bånd, men nu efter ca. 15000 km' kørsel og efter ca. 1,5 år er den ene yderste manchet revnet og de tre andre er også på vej.

Jeg køber IKKE SKF trækaksler igen! - spild af penge og ærgerligt at SKF, der ellers har ry for at have en høj standard på lejer, vil ligge navn til sådan noget.
Har for nylig købt SKF skiver med indbyggede lejer - skiverne er allerede godt røde, så i min verden er SKF røget ned på mit kvalitetsbarometer - og vil i erhvervsmæssig sammenhæng også komme i skammekrogen til fordel for andre fabrikater.

Jeg har kun et ord til overs for sådan noget: GRÅDIGHED! :-)

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Ryster under acceleration

Ulæst indlæg af posh » lør 23. jun 2018 09:03

jeg tror du nærmer dig spot on, mht. det med længden, hvis den aksel du monterer er en smule for lang bliver hele systemet jo voldsomt overbelastet, nu er jo så bare det problem at du ved ikke hvordan med de nye du har liggende, du kan jo først se om de er en smule kortere når du har skildt det hele ad, forskellen er jo kun nogle få mm. men er du lidt heldig er de nye lige det kortere så de passer korrekt, og hvorom alt bliver du jo nød til at få dem du har monteret pillet af for at komme viddere
jeg krydser fingre for at dem du har liggende er "plug an play"
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Gribben
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
Geografisk sted: Bramming
Kontakt:

Re: Ryster under acceleration

Ulæst indlæg af Gribben » lør 23. jun 2018 11:25

SRO:
Havde de SKF aksler også slør i leddene ?
Ja det er kedeligt at de kendte mærker bliver udvandet, det er lidt det samme inden for andre brancher, for eks. hvidevarer.

Man kan oven i det hele også risikere forfalskninger, derfor har SKF lavet en app til iPhone, hvor man kan tager billeder af sine nyindkøbte ting og skrive kommentarer, og så kikker SKF på det og giver en bedømmelse. Det har jeg prøvet med mine aksler, og de svarede inden for 5 minutter på en mail, hvor de skrev at det efter billederne at dømme var originale varer. På en label på kassen står ellers "made in China", så det er åbenbart sådan det er.
C4 Spacetourer PureTech130 2018

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Ryster under acceleration

Ulæst indlæg af posh » lør 23. jun 2018 11:29

Gribben skrev:
lør 23. jun 2018 11:25
SRO:
Havde de SKF aksler også slør i leddene ?
Ja det er kedeligt at de kendte mærker bliver udvandet, det er lidt det samme inden for andre brancher, for eks. hvidevarer.

Man kan oven i det hele også risikere forfalskninger, derfor har SKF lavet en app til iPhone, hvor man kan tager billeder af sine nyindkøbte ting og skrive kommentarer, og så kikker SKF på det og giver en bedømmelse. Det har jeg prøvet med mine aksler, og de svarede inden for 5 minutter på en mail, hvor de skrev at det efter billederne at dømme var originale varer. På en label på kassen står ellers "made in China", så det er åbenbart sådan det er.
Jamen det er da helt naturligt at der står "made in China" på kassen SKF og alle de andre som feks. Brembo Bosch Phillips PSA Ford Mercedes, osv. name it, de får/har alle produktion i Kina
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Gribben
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
Geografisk sted: Bramming
Kontakt:

Re: Ryster under acceleration

Ulæst indlæg af Gribben » fre 29. jun 2018 18:19

Status på føljetonen er at jeg tog et sæt GKN Löbro/Spidan hjem til sammenligning.
I dette sæt er der kun meget lidt slør, næsten umærkeligt. SKF sættet har lidt mere, og vil måske have kunnet køre, men jeg synes det er svært at vurdere hvor meget slør der må være.
SKF ser ud til at være helt nyt og lige fra fabrikken, det andet virker lidt "patineret" som om det har ligget på lager et stykke tid. Længden ser ud til at være ens på begge sæt når man hiver i inderste led så de står ens.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 Spacetourer PureTech130 2018

Brugeravatar
Gribben
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
Geografisk sted: Bramming
Kontakt:

Re: Ryster under acceleration

Ulæst indlæg af Gribben » fre 29. jun 2018 18:25

Nu er GKN/Spidan/Löbro sættet fra Autodoc monteret, og en tur viste at rystelserne nu er væk.
De gamle (1 måned) Polske aksler havde mest spil, dernæst SKF, og bedst GKN som næsten intet havde.
SKF sættet fik jeg ikke testet, da jeg så ikke ville kunne returnere dem. Muligt de ville være OK. De se helt nye ud, og virkede ikke til at være et genbrugssæt.
Længden på de 3 sæt var den samme.
Om man kan sige at et (lille) spillerum og rystelser er direkte forbundet skal jeg ikke kunne sige.
WP_20180629_17_46_35_Pro.jpg
WP_20180629_17_46_17_Pro.jpg
WP_20180629_17_46_31_Pro.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 Spacetourer PureTech130 2018

Besvar