Berlingo - Periodisk fejl på visker system

Besvar
JWangaa
Kontakt:

Berlingo - Periodisk fejl på visker system

Ulæst indlæg af JWangaa » tors 11. dec 2025 16:36

Mærkværdig opførsel på min Berlingo reg nr. CK92440.
Lige pludselig stopper viskerne med at fungere, gælder både den automatiske sensorfunktion og den manuelle - heldigvis virker den hurtigste manuelle funktion; der dog stopper midt på det sted hvor viskerne var, hvis man skifter til funktionen neden under.
Den automatiske funktion for viskerne, tænder men slukker igen kort tid efter, og samtidig lyser lampen for at lyset er tændt, dog uden at det passer.
Desuden virker sprinkler systemet ikke dog virker det på den den hurtigste hastighed.
Lige så pludselig som fejlen opstår- forsvinder den igen og alt virker som det skal !!
Bagrude visker og sprinkler virker som det skal.

Har haft den på det (forhåndenværende) Citroen værksted hvor jeg også købte bilen fra ny af, for at se om de kunne se noget med deres test system.
På det tidspunkt var der desværre ingen fejl, så der var ikke rigtig noget at se på testen. Så vi blev enige om at se om ikke fejlen begyndte at blive mere permanent, så er det jo nemmere at fejlsøge.
Nu har vi haft fejlen siden engang i juni måned 2025, og er vi er efterhånden lidt trætte af dette problem. Vi købte nemlig for første gang i hele vores liv en ny bil - for at være fri for de store problemer (:
Da jeg selv er elektronik mekaniker og har rodet med store digitale mikserpulte, er det lidt af en falliterklæring at jeg ikke kan gennemskue hvor jeg skal lede henne, men det er jo svært når man ikke har diagrammer over funktionerne. Så jeg håber at der er nogen der kan lede mig på rette vej, uden at skulle betale x antal kr. for at min mekaniker begynder at skifte dele fra en ende af.

De bedste hilsner JWangaa

John59
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Berlingo - Periodisk fejl på visker system

Ulæst indlæg af John59 » tors 11. dec 2025 17:52

Du skriver at bilen er ny! Så er det jo bare at gå tilbage til forhandleren og få ham til at rette fejlen, under garanti/reklamations bestemmelserne.

JWangaa
Kontakt:

Ulæst indlæg af JWangaa » tors 11. dec 2025 20:19

Kan godt se at, ud fra teksten, at man kan tro bilen er ny; men den er altså fra 2019. Så der er ikke nogen garanti.
Tænkte bare at der måske er nogen i dette forum, der har haft noget tilsvarende problem og som har fået løst problemet.

John59
Kontakt:

Ulæst indlæg af John59 » fre 12. dec 2025 08:02

Ofte er det dårlige eller knækkede ledninger et sted i ledningsnettet. Dette sker tit på franske biler, pga vibrationer og dårlige ophæng af ledningsnettet.

John59
Kontakt:

Ulæst indlæg af John59 » fre 12. dec 2025 08:07

Tjek også stik for tæring.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Version: V.9.125 + andre

Ulæst indlæg af mikhan » fre 12. dec 2025 11:04

Jeg sender dig et par diagrammer ( til din mailadresse ) over dit visker/ sprinkler system. Så har du lidt at lege med ;)

Tjek din mail lidt senere idag.

Mvh Mikael
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)

JWangaa
Kontakt:

Ulæst indlæg af JWangaa » fre 12. dec 2025 12:14

Herligt. Har netop svaret dig.

Besvar