Maling skaller af

Besvar
8700
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 11. okt 2023 12:39
Kontakt:

Maling skaller af

Ulæst indlæg af 8700 » ons 11. okt 2023 12:53

Hej,
Jeg har en Berlingo Puretec fra 7/2021
Har nu opdaget at malingen på taget skaller af flere steder i fordybningerne.
Citroën siger det er fordi tætningsstreng på tagtraverser i varerummet har sluppet og deraf vibrere taget nok til at malingen skaller af.
Citroën Danmark vil kun dække 50% af udgiften fordi den er over 2 år gammel, men ingen ved hvornår dette er sket og det skulle være opdaget noget før (taget er allerede begyndt at ruste)!
Ved forhandleren kan de godt se at det er et problem da det ikke er noget de kontrollere ved eftersyn,men et punkt de nok skulle have indført.
Dette kan blive en bekostelig affære for mig, da bilen er leaset 😔
Er der nogen her der har oplevet det samme eller evt et godt råd til hvad jeg skal gøre.
Tak for evt besvarelser.

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Maling skaller af

Ulæst indlæg af SRO » ons 11. okt 2023 18:31

Hvis ikke der er garanti på bilen, er der desværre kun bilejeren til at betale - desværre :-(

I det lys er delvis dækning af malerarbejdet med 50% måske et plaster på såret.

Der er nok mange meninger om leasing, men at leje en bil er jo en forretning, hvor ejeren søger at tjene penge. Jeg forundres over, at så mange leaser biler, men det er jo nok et temperamentsspørgsmål.

Den eneste "redning" som umiddelbart kan være i syne er, hvis du har overholdt den karrosseri-/rustkontrol som nye biler ofte skal overholde... men det bliver nok alligevel op ad bakke at bevise, at det ikke er et nyligt opstået problem.
Ejeren har udleveret bilen til dig - og hvis ikke Citroën kan gøres ansvarlig, er det kun et sted at hente pengene for opretning af skaden på bilen.

Hvis du er medlem af FDM kunne det være en vej til at få rådgivning eller juridisk hjælp, men jeg tvivler på, at du får noget ud af det.

Besvar