Forrudevisker virker pludselig ikke

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Forrudevisker virker pludselig ikke

Ulæst indlæg af mikhan » lør 5. dec 2020 11:16

SRO skrev:
lør 5. dec 2020 10:56
Ja, man skal jo altid søge lidt rundt inden man bestiller. Jeg har købt et interface som ikke fungerede - ok, det var billigt, men det hjalp mig jo ikke.
EBay vrimler med Interfaces og sofware.

Gunnar:
Held og lykke med at få det til at virke - kig evt. på Youtube inden du går i gang. Hvis ikke du følger vejledningen til punkt og prikke, får du det ikke til at virke!!! men du virker jo til at have godt styr på elektronik mv. så det skal du nok klare :handgestures-thumbupright: :)
Ja der er er meget "lort" at finde på nettet..
Derfor linker jeg normalt KUN (meget sjældent) til interface, som jeg ved er ok. Og til en forhandler, som levere brugbare af flere gange.

Det er sjældent, at pris og kvalitet følges ad, lige hvad den tester angår.
Den dyre kan være noget forældet "lort".. Den billige det nyeste og perfekt. Og omvendt.

Alle uanset pris/kvalitet, kommer fra Kina. Men det er sjældent, at man "har en Kinamands" chance for at gennemskue, skidt fra kanel ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » lør 5. dec 2020 18:28

Ja, jeg er normalt ret hjælpsom, men jeg melder mig dog ikke til at tjekke alle sendinger af kinakloner fra alle forhandlere 8-) :lol:

Brugeravatar
GBN
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Ulæst indlæg af GBN » tors 24. dec 2020 12:13

Lige en forsinket opfølgning.
Jeg har nu demonteret ret og com 2000 og renset alle kontaktflader, selv om de så fine ud.
Da jeg havde samlet det hele bøvlede jeg med at airback lampen lyste konstant, så jeg måtte demontere det hele igen.
Det viste sig at det var et 2 polet stik helt til venstre, hvor stikbene var bøjet til den forkerte side ved samling af delene.
Jeg skulle være meget omhyggelig med at montere det korrekt og helt til højre sad også et tilsvarende stik med 2 stikben, som samtidig også skulle monteres korrekt, selvom stikket ikke blev brugt. Men det lykkedes til sidst at monterer det så airback lampen ikke lyste konstant.
Men jeg fik ikke vinduesviskerne til at virke ved at rense com2000. Så købte jeg en brugt sikringsboks BSM 525 kr + porto 125 kr hurtig levering. Da den var leveret og monteret, så virkede visker og alt anden som det skulle igen. Om jeg selv har ødelagt sikringsboksen, det ved jeg ikke. Men nu vil jeg holde øje med om bilen stadigvæk aflader hurtigt, måske har en defekt sikringsboks været årsagen? Jeg fik ikke brug for min nye Lexia tester her, men så har jeg den til senere.
Jeg siger takt til alle som har deltage her og ønsker alle en god jul.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Besvar