Kodning af nøgle Berlingo 1997

Besvar
moller
Kontakt:

Kodning af nøgle Berlingo 1997

Ulæst indlæg af moller » søn 13. maj 2018 09:27

Hej Min nøgle har været en tur i vaskemaskinen kan ikke få den til at virke igen, jeg har en nøgle fra en anden gammel berlingeo ved ikke om den kan kodes om og hvordan man evt gør, eller om man skal have en ny håber det er nogle der har en god ide hvordan man gør, min bil er berlingo år 1997 regno er sp 36702.
Hilsen Moller

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kodning af nøgle Berlingo 1997

Ulæst indlæg af posh » søn 13. maj 2018 12:31

hvad mener du, er det fjernbetjeningen eller er startspærren ??

forresten det ville være højst mærkværdigt hvis chipen skulle tage skade af vask så nøglen kan vel starte bilen.

fjernbetjeningen ordner du ved at åbne nøglen og tage printet ud fjerne batteriet og lægge det til tørre, evt. blæse de små kontakter helt fri for vand, derefter samler du nøglen igen gerne med et nyt batteri til en tier, nu virker den sikkert igen til at låse bilen op/i, gør den ikke sætter du dig ind i bilen og drejer nøglen til tænding mens du holder låseknappen inde, og så venter du bare en 5-10 sekunder til dørene låser, nu er fjernbetjeningen initialiseret, husk døre og vinduer skal holdes lukkede under øvelsen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012 66.000km, med lidt ekstra power, har stadig aldrig sat en fod forkert 😽

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der

moller
Kontakt:

Ulæst indlæg af moller » søn 13. maj 2018 14:00

Hej jeg skilte nøgen af med det samme og lagde printet til tørre i et døgn og satte nyt batteri i men virker stadig ikke og den lille røde lys blinker ikke når det trykkes på knappen. jeg mener ikke det er startspærre i nøglen kan køre med en ganske alm nøgle uden print i, når jeg taster en kode på tastatur i bilen det er jo en af de første berlingoer over 20 år gammel, det virker heller ikke og holde knappen inde med tænding på, så er det andre gode råd?

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » søn 13. maj 2018 15:50

prøv med printet og det nye batteri fra din Ekstra nøgle og ellers samme procedure med at holde låseknappen på nøglen inde mens du drejer til tænding🐕
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012 66.000km, med lidt ekstra power, har stadig aldrig sat en fod forkert 😽

moller
Kontakt:

Ulæst indlæg af moller » søn 13. maj 2018 16:36

ja det har jeg prøvet men virker heller ikke printet i den anden nøgle er ikke 100% magen med men samme størelse og passer i nøglen det er fra en partner som jo er det samme men alligevel, jeg vil prøve at finde nogle andre nøgler at prøve med, men hvis det er den måde man gør det på må det jo være nøglen det ikke er helt det samme, men tak for rådet

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » søn 13. maj 2018 16:40

det kan jo være ligemeget hvis den nøgle du tager er infarød så kan du jo bare hvis den kan lyse teste med tænding tilsluttet med den startnøgle du bruger, og så finde det print der virker på den måde

Besvar