Høj mærkelig hornlyd fra motorrum

Besvar
OliverBN
Kontakt:

Høj mærkelig hornlyd fra motorrum

Ulæst indlæg af OliverBN » tors 10. jul 2025 14:25

Hej alle. Min 1.6 hdi 90 hk 2008 begyndte at hyle højt fra motorrummet i går. Den havde stået i tomgang i 8-10 min da det begyndte. Se denne video for at høre lyden.
https://youtu.be/h7ng_wD0rUQ?si=tbJdWNBvgNfTHSCv

Det gik væk igen da jeg kørte hjem - en tur på. 20 min.

Er der nogen der ved hvad lyden skyldes?

Vh Oliver

John59
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Høj mærkelig hornlyd fra motorrum

Ulæst indlæg af John59 » tors 10. jul 2025 21:27

Kunne være lyd fra fra en af remmene. Ændrede lyden sig når du gav den lidt mere gaspedal? Har selv været ude for en lignende lyd, som viste sig at komme fra en defekt remstrammer. Lyden kom og gik i en periode, indtil den en dag blev vedvarende.

OliverBN
Kontakt:

Ulæst indlæg af OliverBN » tors 10. jul 2025 23:03

Hej. Tak for svaret!
Det lyder ikke som at det kommer fra tandremmen - lyden er mest tydelig nede omkring dieselfilteret eller i hvert fald i den ende af motorrummet. lyden ændrede sig ikke når jeg gassede op. Den kom imens bilen stod i tomgang og ændrede toneleje op og ned, selvom den bare stod I tomgang, som du kan høre i denne video: https://youtube.com/shorts/KpTpduxr9hQ? ... V9pFe8E0mq

Jeg har kørt i bilen i ca. 45 min i dag uden at lyden kom - heller ikke i tomgang. Jeg er i Norge og skal først til Danmark om 3 uger - mon det er sikkert at fortsætte at køre og se hvad der sker? Eller ville det mon være en god idé at køre den til en mekaniker med det samme?

Vh Oliver

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » fre 11. jul 2025 08:09

Det der bør undersøges nærmere.

Det lyder som et leje.

Besvar