Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » tors 9. sep 2021 20:28

Ja, men nu har jeg endelig fået demonteret topstykket. Jeg har taget nogle billeder af topstykket, pakning og cylinder. Men kan du/I se ud fra mine billeder, hvor der har været/ er utætheder?
thumbnail_20210909_153819.jpg
thumbnail_20210909_153634.jpg
thumbnail_20210909_153838.jpg
thumbnail_20210909_154801.jpg
thumbnail_20210909_154656.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Brugeravatar
Boxer
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors 7. sep 2017 11:43
Geografisk sted: Aarhus
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af Boxer » tors 9. sep 2021 22:51

Umiddelbart er der ikke nogen steder, der ser særligt angrebne ud. Det er nok bare tidens tand, der har haft sin virkning. Pakningen har trods alt siddet der siden 2003.
Tænk på, hvor mange gange overfladerne har været varme/kolde og har udvidet sig/trukket sig sammen gennem de 18 år.

Og en faktor mere: Korrosion!

I sandhedens tjeneste bør det nævnes, at det ikke kun er Citroën/Peugeot motorer, som har været plaget af utætte toppakninger. Andre bilfabrikater kan også være med her.
Eksempel:
Subaru 2.5 boxermotorer ( type EJ2.5 ) har også haft problemer med toppakningen. Man fik sig pejlet ind på, at det skyldtes korrosion ved det kritiske pakområde, hvor kølevæske var i kontakt med pakfladerne ( det er det jo hele tiden! ).
Subaru skiftede toppakningerne uden beregning, hvis bilerne ikke havde kørt mere end 100000 miles, såvidt, jeg husker. Mere om sagen her:
https://www.torquenews.com/1084/4-subar ... ne-repairs

Og de nye pakninger, der blev sat i, skulle være en forbedret type med nogle flere lag.

Jeg kan se, at du er ved at måle, om topstykket har nogle ujævnheder/varmekastninger med en stållineal. Har du afrenset overfladerne inden? Det bør du gøre, for at målingen bliver helt rigtig. Man bør også have et 0,05 mm følerblad til målingen. Kan det gå imellem nogle steder?
Husk, højeste tilladelige ujævnhed er jo 0,05 mm.
Indrømmet: Jeg brugte også kun en stållineal til målingen af mit topstykke, men jeg har faktisk to stk. stållinealer, som jeg holdt op til hinanden på et lysbord for at checke for lysgennemgang. Var de skæve/kurvede, ville der jo skinne lys igennem. De var helt lige!

Det helt rigtige værktøj til opgaven er en retteskinne ( nogen siger også retholt ), men den er ret kostbar.

Fortsat god arbejdslyst med opgaven.
Venlig hilsen
Bo

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 1902
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.68 + andre

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af mikhan » fre 10. sep 2021 13:46

Nu koster en planslibning ofte under 500 kr (Også på Fyn)

Jeg ville bestemt ikke spare de kroner. Det er jo helt forfra igen, hvis toppakningen ikke bliver tæt.
Alu topstykker er altså mere sarte end støbejern.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » fre 10. sep 2021 23:26

Nu har jeg renset motorblok og topstykke og jeg håber at det er rent nok?
thumbnail_20210910_151847.jpg
thumbnail_20210910_151640.jpg
Jeg har også målt retheden med en stållineal og søgerblad på 0,05 mm, men ingen steder kan jeg få søgerbladen ind under. Så jeg satser på ikke at planslibe topstykke.
thumbnail_20210910_150628.jpg
En slibning vil også medføre at jeg dels skulle demonterer termostathuset, som er monteret med flydende pakning, og dels skulle jeg også demonterer 2 stk ventiler, som stikker op over planfladen. Det vil jeg helst undgå.
Men jeg er stødt på 2 andre problemer.
Første problem opstod da jeg demonterede tandramshjulet for indsugningsknastakselen. Der sidder en feder, som holder tandhjulet nøjagtig på plads, men denne feder er knækket, og så vidt jeg kan se, så er federen en støbt del af tandhjulet.
Her den knækkede feder
thumbnail_20210910_104842.jpg
Her sidder stumpen
thumbnail_20210910_104800.jpg
Betyder det ikke et nyt tandremshjul eller er der andre løsninger?
Eller er federen ikke så vigtig??
Jeg kan ikke lige finde sådan et tandremshjul på nettet.

Det andet problem er, at jeg har meget svært ved at demonterer den gamle vandpumpe.
Den sidder med 2 bolte, som jeg har fjernet. Men pumpen sidder stadigvæk godt fast.
Jeg har prøvet med stor hammer og stor skruetækker, men det endte med at et af ørerne knækkede af.
Har I et godt triks til at få pumpen løs?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

SRO
Moderator
Indlæg: 1258
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af SRO » fre 10. sep 2021 23:39

GBN skrev:
tors 9. sep 2021 20:28
Ja, men nu har jeg endelig fået demonteret topstykket. Jeg har taget nogle billeder af topstykket, pakning og cylinder. Men kan du/I se ud fra mine billeder, hvor der har været/ er utætheder?
thumbnail_20210909_153819.jpg
thumbnail_20210909_153634.jpg
thumbnail_20210909_153838.jpg
thumbnail_20210909_154801.jpg
thumbnail_20210909_154656.jpg
Cyl. 1 er "ren". Når der kommer vanddråber ind i forbrændingskammeret virker nærmest som en stålkugle der bliver sluppet løs - al koks bliver banket af.

SRO
Moderator
Indlæg: 1258
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af SRO » fre 10. sep 2021 23:46

Nyt remhjul. Der er ikke andre løsninger! Du skal formentlig til Peugeot.

Vandpumpe og knækkede ører - meget uheldigt. VP kan på den motor være ganske genstridig at få ud, men det er ikke så meget andet at gøre end at arbejde med den, men pas på - motorblokken er støbejern og dermed "skør".
Du kan spraye noget "rustopløser" ind langs kanten, lade det virke, vrikke/vride, slå, vrikke/vride osv. Lad være med at slå på motorblokken og brud din sunde fornuft.

Varme kan være nødvendigt i forhold til at få den til at give sig, men tænk dig om - der er benzinslanger og får du først en benzinbrand så kan det blive en meget dyr reparation - bilen er i den sammenhæng den billige del/mindste tab :-)

Brugeravatar
Boxer
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors 7. sep 2017 11:43
Geografisk sted: Aarhus
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af Boxer » lør 11. sep 2021 01:40

Ærgerligt, at den feder knækkede af tandremshjulet. Og ja, den ser ud til at være en del af hjulet, så et nyt/brugt hjul må anskaffes.
De har et brugt tandremshjul hos en ophugger i Nordjylland til 437,50 kr. Om det er inkl. moms oplyses ikke, men ophuggere kender godt ny pris på delene, og de anvender ofte prispolitikken: Det halve af ny pris. Umiddelbart synes jeg, at 437,50 kr er for dyrt :think:

Men de har det i hvert fald her:
https://ditonet.dk/knastakselhjul-citro ... c5145e8628
Venlig hilsen
Bo

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » lør 11. sep 2021 10:39

Ja, jeg havde håbet på 2-300 kr for et brugt.
Men mange tak for linket AD DATA, den kendte jeg ikke. Jeg har før brugt https://www.dkauto.dk/reservedele/braen ... icle=16155 , men de havde ikke tandremhjulet.
Jeg har også spurgt på mail hos: https://autoophug.dk/
Men jeg har haft meget svært ved at finde en forhandler på nettet.
Der er ikke mange der har tandramhjulet, men jeg har fundet følgende, som er helt nyt til 504 kr + fragt.
https://www.becker.dk/bil/reservedele/T ... motor.html
Jeg tror lige at jeg spørger om prisen hos citroen før jeg bestiller.
Måske har en hugger her omkring også et der passer.
Men indtil mandag har jeg jo nok at lave, bare ægeligt at løbe ind sådanne overraskende problemer.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » lør 11. sep 2021 13:36

Øv, jeg har brug for hjælp til at få demonteret den gamle vandpumpe.
Den flytter sig ikke ud af stedet. Jeg har prøvet med klaphammer og mejsel.
Jeg har slået på selve tandhjulet med en klaphammer men nej det vil ikke ud.
Hver gang jeg prøver at sætte noget spidst i kanten mellem flange og motorblok, så går der bare flere skår af flangen.
thumbnail_20210911_124235.jpg
For pumpehuset er vel ikke låst. Se den bolt jeg har sat i. Jeg kan ikke rigtig se, hvad der er nede i hullet, men jeg tror ikke, at det er noget, der kan nå at låse pumpekransen.
Er der nogen der ved med sikkerhed, om der sidder en lås?

Jeg har også prøvet med en lang rørtang at trykke tandhjulet i aksial retning og også slået på rørtangen med en klaphammer.
thumbnail_20210911_124605.jpg
Men nej pumpehuset bevæger sig slet ikke.
Hvad gør jeg for at få vandpumpen af?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 1902
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.68 + andre

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af mikhan » lør 11. sep 2021 14:04

Nu har jeg aldrig skiftet vandpumpe på en Berlingo som din.

Men når jeg ser billedet af den vandpumpe, så må den sidde fast i den "runde" del ?? Den sidder jo med en gummiring i "blokken"

Du får den næppe ud ved at "mejsle" på flangen. For så spænder den sikkert endnu mere i "hullet".

Metoden med at dreje med "rørtangen" er nok bedste løsning. En gang WD40/andet kan måske hjælpe ?? Sprøjtet ind hvor flangen allerede er knækket af.
vandpumpe.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » lør 11. sep 2021 16:09

Ja, jeg har brugt WD40, men det blev ikke rørtangen, men et koben, som var løsningen. Først slog jeg foroven på tandhjulet for enden af kobenet, den store ende med en mokkert og herefter slog jeg på kobenet forneden, hvor jeg kunne stikke den lille del af kobenet ind under tandhjulet og her var så understøtning, så slagene gav et næsten aksialt træk i tandhjulet. Dette gentog jeg flere gang og så kom den stille og roligt ud tilsidst. Puha hvorfor gjorde jeg ikke det fra starten!
Der sidder et lille hul i vandpumpe akselen, det er vel beregnet til at smører lejet?
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1888
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af posh » lør 11. sep 2021 16:16

Nej det lille hul er for at afsløre en defekt utæt vandpumpe da det afsløre en utæthed når der kommer køler væske ud af hullet
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » søn 12. sep 2021 20:06

ok tak for oplysningen Posh
Så er jeg klar til at montere topstykke og nyt indsugningsmanifold.
thumbnail_20210912_125158.jpg
Ja og jeg huskede toppakningen.
Godt med de 2 gamle strækbolte til at styre efter.
thumbnail_20210912_125304.jpg
Det gik fint med min storm-P løsning.
thumbnail_20210912_130827.jpg
Så er det bare at smale det hele.
Min lille momentnøgle er desværre defekt, slå jeg må bruge den store til at forspænde strækboltene med til 20 NM, men den laveste skalavisning
er 28 NM, så det bliver 4 streger under. Den er nok ikke så nøjagtig i yderområet, men jeg håber der går, da det kun er en forspænding. Herefter skal alle stækbolte strammes 260 grader. Jeg har indstillet momentnøglen til 70 NM. Nogen af boltene klikke lidt før de 260 grader, så de får lige lidt flere grader. Nu håber jeg at strækboltene er monteret korrekt.
Jeg har valgt at købe det nye knastakseltandremhjul hos www.becker.dk den passer til min årgang.
Men jeg kan nok ikke forvente at modtage den før på onsdag, så jeg må samle så meget andet i mellemtiden.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Brugeravatar
Boxer
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors 7. sep 2017 11:43
Geografisk sted: Aarhus
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af Boxer » søn 12. sep 2021 23:41

Smart løsning med den kædetalje :handgestures-thumbupright:
Topstykke+manifold vejer en del. Godt at få den byrde over på taljen i stedet for ryggen.
GBN skrev:
søn 12. sep 2021 20:06
Nu håber jeg at strækboltene er monteret korrekt.
Der var et par detaljer, jeg ville have nævnt omkring gevindet ved bolthullerne i blokken, inden du begyndte at samle det hele.
Men du er jo grundig, så du har sikkert været opmærksom på det.

Jeg testede gevindet i blokken for evt. beskadigelse ved at lave en "generalprøve" :D
Skruede alle de nye strækbolte i sammen med lidt kuglelejefedt. Bare for at teste, at de gik uhindret i hele vejen ned. Og der var også løbet lidt olie og kølevæske ned i bunden af gevindhullet et par steder. Dette sugede jeg op med et stykke køkkenrulle rullet sammen i en lang spids, som kunne nå helt ned i bunden.
Dette er fra tredje og sidste gang, jeg skiftede toppakning på AX'en. Læg mærke til, at en TU1 motor har alu-blok:
DSC_0190.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Bo

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » man 13. sep 2021 09:46

Jeg skruede også alle bolte i inden topstykket kom på.
Men inden rensede jeg alle huller for olie og kølevæske.
Bagefter moterede jeg en ca. 10 mm slange på min støvsuger og sugede alt skidt og olie op.
Jeg havde set på en video, at man brugte trykluft til at rense hullerne, men jeg har ingen kompresser endnu.
Det var vigtigt, at der ikke var olie i hullerne, for det kunne påvirke momentet, da man måler grader.
Jeg har fået hurtig svar fra Citroen på knastakselremtandhjulet pris 474 kr, men jeg skal selv hente den, kørsel ca. 20 x 2 km
Men jeg havde allerede bestil hos Becker til en pris på 504 kr lever på min adresse . Ingen fragt ved køb >300 kr
Så du havde ret i at din nordjyske hugger er ret dyr for en brugt Boxer.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Brugeravatar
Boxer
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors 7. sep 2017 11:43
Geografisk sted: Aarhus
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af Boxer » man 13. sep 2021 19:26

GBN skrev:
man 13. sep 2021 09:46
Jeg skruede også alle bolte i inden topstykket kom på.
Men inden rensede jeg alle huller for olie og kølevæske.
Bagefter moterede jeg en ca. 10 mm slange på min støvsuger og sugede alt skidt og olie op.
Jeg havde set på en video, at man brugte trykluft til at rense hullerne, men jeg har ingen kompresser endnu.
En støvsuger må være det helt rigtige, for man ved jo, hvor evt. skadelige partikler ender. Det gør man ikke med trykluft. En hård partikel af en vis størrelse, som kaotisk finder vej til området ml. foringer og pakning, kan sikkert forstyrre tætteevnen.
GBN skrev:
man 13. sep 2021 09:46
Det var vigtigt, at der ikke var olie i hullerne, for det kunne påvirke momentet, da man måler grader.
Ja, det er jo nemlig det! Godt, at du var opmærksom på det.
Venlig hilsen
Bo

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » ons 15. sep 2021 12:26

Jeg er ved at montere de forskellige dele, men jeg har ikke modtaget knastakseltadremhjulet endnu.
Men jeg er stødt på et problem, da jeg ville monterer udstødningsknastakseltandremhjulet. Det styres jo helt præcist af en indstøbt feder, men da jeg monterede det meget forsigtigt, så kunne jeg bagefter ikke få låsedorne M10 i . Jeg merer ikke at jeg har flyttet på noget efter låsedor og tandhjul er demonteret. Krumtapakselen er stadigvæk låst med et bor.
thumbnail_20210915_115300.jpg
Kan det være at knastakselen har flyttet sig en lille smugle ?
Jeg har jo renset ventilerne i den anden end og trykket på dem.
thumbnail_20210910_151640.jpg
Skal jeg meget forsigtigt dreje knastakselen lidt tilbage, så jeg igen kan få låsedornen i ?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

Brugeravatar
GBN
Indlæg: 199
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 12:17
Geografisk sted: Fyn
Diagbox: Ja
Version: DIAGBOX 7.83 + 9.91
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af GBN » ons 15. sep 2021 13:23

Nu har jeg modtaget det anden tandhjul, det lyse. Her er problemet meget større.
thumbnail_20210915_130648.jpg
Her skal knastakselen drejes ca. 30 grader frem for at låsedornen kan gå i.
Jeg har tjekket det nye tandhjul, federen sidder nøjagtig på samme måde som på det gamle tandhjul.
Skal jeg bare dreje frem eller tilbage på knastakslerne til jeg kan få begge låsedorne I. ??
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Gunnar Nielsen

SRO
Moderator
Indlæg: 1258
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af SRO » ons 15. sep 2021 19:19

Hvis låsedornen i motoren er monteret korrekt, kan du frit dreje knastakslerne uden at risikere at ventilerne banker ned i stemplerne, så ja, drej knasthjulet med uret indtil du kan få dornen sat i. Dernæst kan du montere den nye tandrem og spænde den op som foreskrevet.

Husk at spænde rem-/takthjulet korrekt fast til knastakslen inden du monterer tandremmen.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 1902
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.68 + andre

Re: Går dårligt v. koldstart P0304 hvid røg v. udst. + foran

Ulæst indlæg af mikhan » ons 15. sep 2021 20:38

Hvis svinghjulet er låst, så drej knasthjulene som SRO beskrev ovenfor.

Når du har begge knastdorne sat i, så BURDE du have "tand" mærkerne på knasthjulene som inden du tog remmem af.
(Tjek evt. med de streger du selv satte på den gamle rem)

Se dit eget billede
tandrem.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Besvar