En AX er ved at være sjælden,

AX hører også til her...
Besvar
Brugeravatar
Boxer
Indlæg: 111
Tilmeldt: tors 7. sep 2017 11:43
Geografisk sted: Aarhus
Diagbox: Nej
Kontakt:

En AX er ved at være sjælden,

Ulæst indlæg af Boxer » tors 7. sep 2017 12:47

og jeg har bemærket, at der endnu ikke er oprettet nogle tråde om dette lille fortræffelige køretøj her på Citroënforum.dk. Det vil jeg forsøge at råde lidt bod på.
Men først skal der lyde en velment tak til grundlæggerne af Citroënforum.dk. Jeg vil gerne ønske held og lykke med fremtiden, og ønsker, at der kommer godt gang i trafikken og debatten som på det gode gamle Citronik, inden det crashede. Jeg var også tilmeldt der som Boxer, og blandede mig ofte i debatten, når overskuddet var der. Det vil jeg også forsøge at gøre her.
Desværre er alle vore omhyggeligt udarbejdede indlæg på Citronik jo gået tabt :angry-banghead: Nå, det nytter jo ikke at græde over spildt mælk. "Hvor der handles, der spildes". Lad os komme videre!
Her ser i et billede af min AX 1.1 fra 1992. Jeg tog billedet tirsdag den 15. august 2017. Jeg har lige fået den synet ( periodisk syn ) og har i mellemtiden fået den solgt. Hvorfor nu det? Jo, efter at have kørt Citroën i 21 år var det tid til at prøve et helt andet bilmærke, så nyd nu billedet af denne lille fortræffelige bil, for det bliver det sidste. En époke er slut for mit vedkommende. Min nye bil er ikke en Citroën, men jeg er sikker på, at admin ( Carsten S ) vil være large overfor forumindlæg omkring andre bilmærker end lige Citroën. Ikke sandt, Carsten? Kan huske, at du deltog livligt i den generelle tekniske debat på det gode gamle Citronik og altid i en sober tone :violin:

Venlig hilsen
Bo
https://www.dropbox.com/s/ndxi943vx23qm ... 7.jpg?dl=0
Venlig hilsen
Bo

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: En AX er ved at være sjælden,

Ulæst indlæg af Carsten S » fre 8. sep 2017 05:39

Velkommen til Bo :)
Alle spørgsmål er skam velkomne. Hvilken vogn har du fået at trille rundt i nu?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Brugeravatar
Boxer
Indlæg: 111
Tilmeldt: tors 7. sep 2017 11:43
Geografisk sted: Aarhus
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: En AX er ved at være sjælden,

Ulæst indlæg af Boxer » fre 8. sep 2017 14:52

Tak for velkomsten, Carsten :obscene-drinkingcheers: Nu kører jeg Subaru Impreza Wagon ("Break" i Citroënsprog). Den er fra 2007 og har kun gået 72.000 km. Den er købt hos auto85.dk i Nøvling. Den stod til kr. 69.900,- ekskl. levering på kr. 2.200,- Jeg fik den forhandlet ned til kr. 70.000,- Leveret nysynet med plader, ny tandrem og ny udstødning. Altsammen foretaget et par dage, før jeg afhentede den.
Jeg blev jo forvænt med en boxermotors supervibrationsfrie - næsten turbineagtige - gang, da jeg kørte GSA. Og nu har jeg så et permanent firehjulstræk med et særligt lavt slæbegear, vældigt nyttigt, når båden+trailer skal trækkes op ad rampen. Dog har jeg bemærket lidt kardanrummel/resonans fra den lange kardan om til bagakslen, når bilen nærmer sig tophastighed ( ca. 180 km/t ). Bilen har fået en grundig rustbeskyttelse af den forrige ejer. Fint nok, men jeg har en mistanke om, at noget rustbeskyttelse er ulige fordelt på kardanen, så den er i ubalance. Hvis det er tilfældet, kan det vel udbedres ved at kravle ind under bilen med en Dinitrol spraydåse og så tilføre et jævnt lag hele vejen rundt? En kardanaksel har også godt af et tykt lag rustbeskyttelse, blot det er jævnt fordelt. Billede af min Impreza:
2146941545_2.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Bo

Besvar