Regenerering af partikelfilter
- Lars4733
- Indlæg: 1544
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Regenerering af partikelfilter
Hej med Jer
Vi har jo udvidet "flåden" med endnu en PSA-vogn - en Peugeot 307 Airvan fra 12/2004 - en 2,0 HDi med 136 Hk (RHR)
Ind i mellem oplever man at bilen ligesom "holder igen" - eller kører lidt i ryk så at sige - en hurtig søgning viser det kan hænge sammen med når partikelfilteret regenereres.. - der omtales der kan være en slange til noget vaccum der kan være ved at skulle skiftes..
Når jeg ser på service.citroen kan jeg godt finde en slange (nr 32) ved eolys tanken, men den kan ikke vise oplysninger om den, men er der nogen af Jer der kender til ovenstående "fænomen"?
Og i så fald kan be- eller afkræfte om det er den slange man skal se efter eller om man skal helt andre veje? Måske de er de to slanger der går hhv til og fra tanken? (Tænker det er nr 10 og 11 på tegningen, men går de til eolys tanken eller?)
Ved først kommende lejlighed skal jeg have bilen op på lift så jeg kan se om der er væske i beholderen - der er mig bekendt ikke måler på? Man "fortæller" bare systemet at man har fyldt den op?
Vi har jo udvidet "flåden" med endnu en PSA-vogn - en Peugeot 307 Airvan fra 12/2004 - en 2,0 HDi med 136 Hk (RHR)
Ind i mellem oplever man at bilen ligesom "holder igen" - eller kører lidt i ryk så at sige - en hurtig søgning viser det kan hænge sammen med når partikelfilteret regenereres.. - der omtales der kan være en slange til noget vaccum der kan være ved at skulle skiftes..
Når jeg ser på service.citroen kan jeg godt finde en slange (nr 32) ved eolys tanken, men den kan ikke vise oplysninger om den, men er der nogen af Jer der kender til ovenstående "fænomen"?
Og i så fald kan be- eller afkræfte om det er den slange man skal se efter eller om man skal helt andre veje? Måske de er de to slanger der går hhv til og fra tanken? (Tænker det er nr 10 og 11 på tegningen, men går de til eolys tanken eller?)
Ved først kommende lejlighed skal jeg have bilen op på lift så jeg kan se om der er væske i beholderen - der er mig bekendt ikke måler på? Man "fortæller" bare systemet at man har fyldt den op?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Regenerering af partikelfilter
Slange nr 32 burde ikke have indflydelse på motorgangen. Eolys bliver doseret ret i dieseltanken, og er derfor ikke mærkbart. Hvis det er en vacuumslange, så skal du lede i motorrummet.
Når filteret og alt udenom virker skal de køre 500-800 km mellem regenerering. Du kan på din tester se gennemsnittet mellem de sidste 5 udførte.
Der er ikke niveaumåler i additivtanken, det er blot beregnet.
Når filteret og alt udenom virker skal de køre 500-800 km mellem regenerering. Du kan på din tester se gennemsnittet mellem de sidste 5 udførte.
Der er ikke niveaumåler i additivtanken, det er blot beregnet.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Regenerering af partikelfilter
På en VW, korrekt
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.