C4 navigation Emnet er løst

Besvar
Englewood
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

C4 navigation

Ulæst indlæg af Englewood » søn 20. maj 2018 08:26

Så fik jeg da langt om længe udskiftet min uoriginale Blaupunkt radio med en ligeså uoriginal radio med navigation og anslutninger til både ditten og datten og min bare r..
Det smarte her er så at selve radioenheden er med stort set samme udseende som den radio der sidder originalt i en C4 fra 2006 og enda med den rigtige gule farve på belysningen.
Det lille display med kørecomputer måtte fjernes,da disse funktioner automatisk kan vises på den dejlige 7" skærm enda uden at kablet fra kørecomputerens display er ansluttet til radioen.
Radioen skifter osse selv til bakkamera når der ilægges bakgear. Dette enda på trods af at der ikke er tilsluttet et kabel til baklyset. Man vælger bare automatisk bakgear i menyen på radioen og så kører det af sig selv.
Den må jo åbenbart selv hente den slags informationer fra bilen computer selvom radioen kun er tilsluttet med bilens originale ledningsstik. Smart.
Nu skal jeg bare have mit 28mm bakkamera monteret men er sgu lidt i tvivl om hvor. Det er til indbygning så overvejer godt nok og bore et hul i bagklappen lige under de to Citroën pile da jeg syntes at det kommer for langt ned hvis det sidder i bagkofangeren.
Er dog ikke klar over om der overhovedet er plads i bagklappen under Citroën pilene eller bag kofangeren.
Men kameraet er tilsluttet så nu hvor det bare ligger i bagagerummet kan jeg da se hvad der foregår derinde når jeg bakker. :lol:
Da jeg skulle prøve navigationen af så virkede skidtet ikke. Den ville bare ikke indlæse softwaren.
Så henvendte jeg mig til Astina.dk hvor udstyret blev købt tilbage i februar i år og de sendte med det samme et nyt micro sd-kort med ny kortmatriale og nu kører det som det skal.
Her er der tale om Navigos IGO8 med dansk meny og med dansk tale og et meget lækkert layout på selve kortet. Man kan tilkøbe opdatering på nettet fra Navigo og ellers,hvis ikke man ønsker Navigos IGO8,så kan man bruge et hvilket som helst andet kortmatriale bare det er af typen på en lille sd-kort.
Radioenheden har naturligtvis indbygget CD/DVD afspiller med anslutning til to ekstra skærme til f.eks. bagsæderne. Der er anslutning til Dashcam med direkte optagelse til radioens harddisk som automatsk optager og gemmer X antal minutter i tilfælde af en ulykke. Der er en speciel anslutning til Iphone samt analog TV tuner som medfølger og anslutning til digital TV tuner som kan tilkøbes. Der er anslutning til forstærkere med LINE til for,bag og subwoofer. Der er 2 gange USB og der er til internet/Wifi og der er som standardt allerede indlagt en google browser. Der er dog ikke tale om en androidradio. Systemet på min model er det der kaldes Windows CE hvis jeg har forstået det rigtigt.
En kinøjser-maskine? Helt sikkert uden tvivl. Den hedder faktisk kun Smart S100 Series men ser ud til at den virker efter hensigten desværre med samme problem som alle andre skærme at de er lidt svære at aflæse når solen står direkte ind i skærmen. :D
Samtlige anslutningskabler indgår i sættet så der skal ikke tilkøbes noget som helst til nogenting.
Jeg har købt en Wifidongle som jeg har fortrudt så den udskifter jeg med en dongle med simkort så jeg kan gå på nettet overalt hvor der er forbindelse og bakkamera med natsyn er osse tilkøbt.
Min version af radio er en Generation 3 og den betalte jeg 4672 kr for inkl. bakkamera og Wifidongle da de nye Generation 4 nu har erstattet den og netop den lave pris var grunden til at jeg sprang til og købte den.
Lidt sejt forøvrigt at den starter op med at vise et Citroën logo på skærmen.
Er man intresseret i en af de nye Generation 4 til sin C4 så kan de findes her: https://www.astina.dk/citroen-c4/tilbeh ... _1577.html
Jeg skal ikke kunne sige om priserne er billigere end en original hos Citroën men kvaliteten tvivler jeg ikke på. Det føles som god kvalitet når man trykker eller skruer på knapperne og den trykfølsomme skærm reagerer lynhurtigt.
En morsom detalje. Jeg har ikke knapper til radioen på ratnavet,men efter at have monteret radioen så er knapperne til kørecomputeren blevet til radioknapper til kanalsøgning og volume op og ned samt skift af frekvensbånd. Meget fixt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: C4 navigation

Ulæst indlæg af posh » søn 20. maj 2018 09:31

Det ser godt ud Tommy, og det men Kinagøj kan vi godt glemme, de originale kommer også derfra, ligesom telefoner hvad end de er android eller apple, så kommer de også fra kina (det er lidt sjovt når man snakker med en der siger "jeg har købt en Iphone, jeg vil ikke bruge penge på det kinalort"

nå du skal ikke bore i din bagklap, men monter det kamera i kofangeren, gerne lige over nummerpladen det er så vidvinklet at det sagtens kan se bagud derfra og vise dig vej, du kunne jo eksperimentere lidt med at sætte det på med tape for at finde den optimale placering

jeg har i øvrigt selv hekset lidt med radio DAB+ og GPS, og blev pludselig lidt trossig og tænkte, nej nu skal det sgu gøres rigtigt, lige til jeg undersøgte hvad en original ny radio med det hele koster, selv som brugt ved de godt hvad de vil have for det kram, så min løsning er blevet kinakram, en android sag der også kan alt det du nævner incl. dab+ og den passer præcist ind i instrumentbordet lige som original modellen (den bruger det bestående betjeningspanel, så udadtil kommer der kun en stor toutch skærm) jeg skal ud fra det du inspirerer med nok lige have tilkøbt det bakkamera!
nå nu venter jeg lige til det kommer med GLS derude fra, og så til "kun" 2429,49- incl fragt og levering inden 14 dage ved døren (GLS)
så jeg skal nok skrive om det er noget skrammel eller om det er toppen af poppen til den tid, jeg er meget spændt på det med bakkameraet

forresten et meget stort PLUS syntes jeg er at den har DANSK menu og opsætning, det har ikke engang de originale

det er en sjover som denne https://www.aliexpress.com/store/produc ... 139eSoRg98
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: C4 navigation

Ulæst indlæg af posh » søn 20. maj 2018 11:10

Hej Tommy, nu gav du mig ideer mht. bakkamera så det bliver jo nok sådan et wifi jeg køber, men du havde tanker om hvor du ville anbringe det og her fandt jeg en (syntes jeg) rigtig god løsning (og smart) hvorfor ikke sammen med nummerpladelyset ??
se denne til 112,-kr incl fragt (jeg mener at nummerplade lygterne er ens på alle citroner)
https://www.aliexpress.com/item/HD-Car- ... autifyAB=0
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Englewood
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

Re: C4 navigation

Ulæst indlæg af Englewood » søn 20. maj 2018 12:37

Ja det er altid sjovt med noget nyt gejl til øsen. Faktisk en fed radio det der og at den har dab+ er jo alle tiders nu hvor Danmark osse vil slukke for det analoge signal. Havde man da bare tænkt på dette inden man selv fik bestilt tilbage i januar.
Det der kamera du linker til er nu ikke så tosset og jeg havde lige bagbeklædningen på bagklappen afmonteret og kunne se at der sidder en forstærkning lige netop der hvor jeg ville montere mit kamera.
Men nu må jeg lige se hvordan min bagkofanger afmonteres,for så sætter jeg mit kamera der.

Jeg havde forøvrigt sådan et trådløst sæt liggende som jeg havde købt gangske dyrt hos Conrad Electronic så jeg behøver ikke trække nogen som helst kabler gennem hele bilen.

https://www.conradelektronik.dk/Video-S ... 39_0330014
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

Besvar