"Hæl og tå" brugte dæk ??
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
"Hæl og tå" brugte dæk ??
Har købt brugte 4 alufælge, med fine Michelin sommerdæk..
Desværre har sælger ikke opmærket den tidligere placering. Og dækket har heller ingen "omdrejnings retning"
Dog er der en MEGET svag "hæl og tå" så jeg måske kan spore tidligere "omdrejningsretning".
Hvordan er det nu " hæl og tå" viser sig ?? A. eller B. ???
Se billedet..

Desværre har sælger ikke opmærket den tidligere placering. Og dækket har heller ingen "omdrejnings retning"
Dog er der en MEGET svag "hæl og tå" så jeg måske kan spore tidligere "omdrejningsretning".
Hvordan er det nu " hæl og tå" viser sig ?? A. eller B. ???
Se billedet..

mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: "Hæl og tå" brugte dæk ??
Du kan typisk mærke det hvis du "aer" dækket i omløbsretningen..
Der vil ikke (bør ikke) være hakker at mærke når du føler i omløbsretningen, fører du hånden den anden vej kan du muligvis mærke "hakkerne"
Sådan var det på de sommerdæk jeg netop har monteret på min bil.. og nu her efter nogle hundrede kilometer kan jeg mærke de sidder rigtigt - de er stadig glatte når man "aer" den rigtige vej
Der vil ikke (bør ikke) være hakker at mærke når du føler i omløbsretningen, fører du hånden den anden vej kan du muligvis mærke "hakkerne"
Sådan var det på de sommerdæk jeg netop har monteret på min bil.. og nu her efter nogle hundrede kilometer kan jeg mærke de sidder rigtigt - de er stadig glatte når man "aer" den rigtige vej
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
man kunne sige, om end meget forsigtigt, at der er mange dogmer med dæk, ikke bare mærker og typer, men også dette fænomen med at ændre omløbsretning er blevet "no go" og dette er helt korrekt hvor der er markeret omløbsretning på dæksiden, også at de sidder rigtigt med markering af ydeside, men når det er konstateret kan man altså godt ændre omløbsretning på dæk der ikke er mærket, det har ikke større betydning hverken for dækkets egenskaber eller holdbarhed, sådan er dækket jo lavet, ellers havde det jo været mærket
min erfaring siger at en af de mest effektive måder at få hæl/tå mønster i dækkene på er at køre med lidt for lavt dæktryk, og lige så effektivt kan det være at hæve dæktrykket et par streger for at fjerne det igen, gennerelt kører vi med lidt for lavt tryk her i landet da det anbefalede tryk som alt andet er et kompromis og det skal dække fra Sahara til Finmarken, problemet er så bare for os at vi har svært ved at få den rette dæktemperatur ved normal kørsel, det kan vi kompensere med det lidt forhøjede tryk, til gavn for både dækstøj levetid og brændstofforbrug
men men, husk nu der er masser af tro, og om muligt endnu mere overtro om dæk, det er "næsten" lige så følsomt som olie reservedele og bilmærker ��
��
min erfaring siger at en af de mest effektive måder at få hæl/tå mønster i dækkene på er at køre med lidt for lavt dæktryk, og lige så effektivt kan det være at hæve dæktrykket et par streger for at fjerne det igen, gennerelt kører vi med lidt for lavt tryk her i landet da det anbefalede tryk som alt andet er et kompromis og det skal dække fra Sahara til Finmarken, problemet er så bare for os at vi har svært ved at få den rette dæktemperatur ved normal kørsel, det kan vi kompensere med det lidt forhøjede tryk, til gavn for både dækstøj levetid og brændstofforbrug
men men, husk nu der er masser af tro, og om muligt endnu mere overtro om dæk, det er "næsten" lige så følsomt som olie reservedele og bilmærker ��
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Spørgsmålet er gjort simpelt
A eller B ???
A eller B ???
mikhan = Mikael Hansen
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Så ville jeg sige A - jeg ser det som at du der "aer" dækket som det ville ramme vejen..