EW10A sætter ud - depullution fault
-
- Moderator
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
EW10A sætter ud - depullution fault
Hej
Vil lige høre om der er nogle input...
P307 (2008) med 2,0 16V, EW10A motor.
Bilen begyndte at te sig i dag med manglende trækkraft/udsættere, men jeg havde kun lige tid til at smide en tester på før jeg skulle videre i teksten.
I tomgang går motoren temmelig ujævnt, men efter gasgivning går den fint igen... Én gang satte den så ud ved gasgivning, men ville så igen da jeg fik fået den over det "døde" punkt - og så kørte den fint igen.
Fejludlæsning foretaget - permanent kortslutning til plus på lambdasonda før katalysator.
Ved parametermåling er der dog fint liv i lambdasonden, hvor værdien dog hopper op og ned mellem 150 og 850 mV - og viser henholdvis mager/fed blanding i Diagbox.
Der kan jo være flere årsager, men min mistanke går på tændrør og tændingsbro - og naturligvis lambdasonden om end jeg ikke tror den er den direkte årsag, trods fejllogningen om permanent fejl med kortslutning til plus.
Nogen input til fejlsøgningen, der fortsætter i morgen?
Vil lige høre om der er nogle input...
P307 (2008) med 2,0 16V, EW10A motor.
Bilen begyndte at te sig i dag med manglende trækkraft/udsættere, men jeg havde kun lige tid til at smide en tester på før jeg skulle videre i teksten.
I tomgang går motoren temmelig ujævnt, men efter gasgivning går den fint igen... Én gang satte den så ud ved gasgivning, men ville så igen da jeg fik fået den over det "døde" punkt - og så kørte den fint igen.
Fejludlæsning foretaget - permanent kortslutning til plus på lambdasonda før katalysator.
Ved parametermåling er der dog fint liv i lambdasonden, hvor værdien dog hopper op og ned mellem 150 og 850 mV - og viser henholdvis mager/fed blanding i Diagbox.
Der kan jo være flere årsager, men min mistanke går på tændrør og tændingsbro - og naturligvis lambdasonden om end jeg ikke tror den er den direkte årsag, trods fejllogningen om permanent fejl med kortslutning til plus.
Nogen input til fejlsøgningen, der fortsætter i morgen?
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: EW10A sætter ud - depullution fault
"Kortslutning til plus" kan sikkert også dække over kortslutning af "varmelegmet" i lambasonden ???
Der er jo 4 "ledere" til hver sonde.. 2 til opvarmning ved koldstart, og 2 til selve "målingen.
Hvis opvarmning af sonden fejler, så fungere den ikke korrekt ved koldstart..
( Kan ikke huske hvor længe sonderne skal opvarme. Men xx sekunder/få minutter )
Der er jo 4 "ledere" til hver sonde.. 2 til opvarmning ved koldstart, og 2 til selve "målingen.
Hvis opvarmning af sonden fejler, så fungere den ikke korrekt ved koldstart..
( Kan ikke huske hvor længe sonderne skal opvarme. Men xx sekunder/få minutter )
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Moderator
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: EW10A sætter ud - depullution fault
Bilen har stået stille i længere tid, og jeg havde ikke tid til at dyrke det. Indkøbte dog en sensor og har udskiftet den....
Det var så ikke det :-)
Det var så ikke det :-)