Varme i bilen

Besvar
Brugeravatar
lars.haastrup
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 17:21
Kontakt:

Varme i bilen

Ulæst indlæg af lars.haastrup » søn 3. dec 2023 15:22

Hejsa....jeg har en C5'er fra '06 og, klimaanlægget er desværre stået af.
Har talt med min mekaninker og, det vil koste mig 6 kilo at få det lavet - de penge har jeg sgu' ikke lige p.t. såhh....

Er der en, der kan anbefale en god kabinevarmer til cigarstikket????

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Varme i bilen

Ulæst indlæg af SRO » man 4. dec 2023 16:50

Søg på kabinevarmer 12V - eller se svar på din anden tråd om samme emne.

Måske Xantia
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
Geografisk sted: Nær Århus
Kontakt:

Re: Varme i bilen

Ulæst indlæg af Måske Xantia » lør 13. jan 2024 20:45

Eller en dyb indånding og sætte en weekend af til at hygge med at afmontere instrumentbrættet, nyde at få gjort godt rent de steder hvor man normalt ikke kan komme til, skifte varmeapparat og så montere igen.
Skal indrømme det er en stor opgave, men umuligt er det ikke.
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it

Måske Xantia
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 4. sep 2017 09:17
Geografisk sted: Nær Århus
Kontakt:

Re: Varme i bilen

Ulæst indlæg af Måske Xantia » lør 13. jan 2024 20:58

:handgestures-thumbupright: Hov, så lige du skrev "klimaanlægget", jeg gik ud fra det var den traditionelle "radiator" derinde dybt begravet bag instrumentbrættet.
På min gik kompressoren for et halvt års tid siden, den lød forfærdeligt og til sidst kom der metalspåner ud af den bag remhjulet.
Kompressoren er ikke billig og jeg besluttede at vente på der muligvis popper en go', billig, brugt op.
Jeg kørte en ledning omkring remhjulene uden at gå omkring hjulet til kompressoren, målte længden og fandt en kortere rem ved Hansen.
Der er selvfølgelig ikke klimaanlæg(køling) nu, men varmeapparatet og alt andet fungerer, og jeg holder er skævt øje efter.en go brugt kompressor til en fornuftig pris :D
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it

ramner
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 19. feb 2024 13:47
Kontakt:

Re: Varme i bilen

Ulæst indlæg af ramner » tors 22. feb 2024 16:34

Jeg har selv haft en lignende situation med min gamle C4, og jeg fandt ud af, at en kabinevarmer til cigarstikket ikke var særlig effektiv. Den kunne kun give lidt varme til forruden, men ikke nok til at holde mig varm. Jeg vil anbefale dig at investere i en DEFA Termini II kabinevarmer, som er en elektrisk forvarmer, der kan monteres i din bil. Den opvarmer hurtigt luften i din bil og smelter is og sne på ruderne. Den kan også styres med en app eller en timer, så du kan have en varm bil hver morgen. Det koster selvfølgelig mere end en almindelig varmeblæser, men det er det værd i det lange løb. Du kan finde mere information om produktet og forhandlere på DEFA’s hjemmeside. Håber det hjælper. God tur!

Besvar