Udfordringer med Urealampe, NOx, nedtælling og adbluetank. Emnet er løst

IceCap
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 8. jun 2022 10:54
Geografisk sted: Vestjylland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Udfordringer med Urealampe, NOx, nedtælling og adbluetank.

Ulæst indlæg af IceCap » lør 24. dec 2022 11:22

Ja, fejlen kom igen og har været der siden, ureaalarmen har været der max 3 gange det sidste ½ år, dog kun i få 100m hver gang. Jeg har ikke haft lejlighed til at sætte den originale sensor på igen, men så længe den eneste ulempe er at motorlampen lyser og jeg får en fejlmeddelelse hver gang jeg starter er det til at leve med. Jeg tager dig på ordet, hvis den skal omkodes når jeg en dag sætter den originale på igen.

Glædelig jul. *<:-)
Citroën DS3 1,6 BlueHDi Sport 2014

Nego2403
Indlæg: 193
Tilmeldt: fre 23. apr 2021 08:38
Diagbox: Ja
Version: 9.68, 9.91
Kontakt:

Re: Udfordringer med Urealampe, NOx, nedtælling og adbluetank.

Ulæst indlæg af Nego2403 » lør 24. dec 2022 18:47

IceCap skrev:
lør 24. dec 2022 11:22
Ja, fejlen kom igen og har været der siden, ureaalarmen har været der max 3 gange det sidste ½ år, dog kun i få 100m hver gang. Jeg har ikke haft lejlighed til at sætte den originale sensor på igen, men så længe den eneste ulempe er at motorlampen lyser og jeg får en fejlmeddelelse hver gang jeg starter er det til at leve med. Jeg tager dig på ordet, hvis den skal omkodes når jeg en dag sætter den originale på igen.

Glædelig jul. *<:-)
Det lyder godt! Glædelig jul.
2016 Citroën C3 A51 1.6 BlueHdi 100 (DV6FD)
2019 Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHdi 130 (DV5RC)
Diagbox V9.68

Brugeravatar
Jumbo
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors 22. dec 2022 10:59
Geografisk sted: Odder
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Udfordringer med Urealampe, NOx, nedtælling og adbluetank.

Ulæst indlæg af Jumbo » søn 25. dec 2022 06:20

Hilsner til IceCap - Jeg monterede den nye NOX-sensor (lå på ryggen i min indkørsel). Jeg fandt en Youtube video der viste mig hvordan. Det sværeste var at skrue den gamle sensor af udstødningsrøret. Den sad sindsygt godt fast. Efter montagen kom der stadig advarsler fra vognens computer. Men efter at værkstedet (Citroën) havde kodet den nye sensor, så kom der ikke flere advarsler. Vi har nu kørt ca. 2000 km. og alt fungerer som det skal. Nox-sensoren købte jeg online hos: : originaldele.dk. https://originaldele.dk/ og de leverede med det samme ( 2 dage) - pris kr. 2896,- incl. forsendelse.
Kører i Citroën Jumber 2,0 HDI fra 2017
Selv ombygget til autocamper og registreret som personbil på hvide plader

Besvar