Hjælp til indkøb af reservedele til turbo

Besvar
SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Hjælp til indkøb af reservedele til turbo

Ulæst indlæg af SRO » tors 18. feb 2021 18:25

Nogen der kan hjælpe med et godt sted at indkøbe turbodele, nærmere bestemt turbinedelen.

Min svoger kom forbi med en oliebrænder af en 2012 Ford Mondeo IV Tourier (Ba7) 2,0 EcoBoost med 240 HK - der kom en del blå røg ud af udstødningen og det drypper ud fra samlingen mellem manifoldrør og selve turboen. Motoren er næsten fabriksny, kører særdeles fint, så det kommer ret sandsynligt fra turbinen i turboen.

Jeg er i tvivl om det er den korrekte del jeg har fundet, men kunne da også bedst tænke mig at finde den i Europa - og med en fornuftig leveringstid: https://www.ebay.com/itm/Turbo-cartridg ... fresh=true

Nogen der kan henvise til en god forhandler med nogle gode turbodele?

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Hjælp til indkøb af reservedele til turbo

Ulæst indlæg af posh » fre 19. feb 2021 11:17

det ser rigtig fornuftigt ud,så nu får du brug for dit rensetrug... husk forsmøring.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Hjælp til indkøb af reservedele til turbo

Ulæst indlæg af SRO » fre 19. feb 2021 15:54

Jae, måske - har dog ikke haft det adskilt og ved ikke om den er med variabel turbo - så er det i hvert fald ikke den rigtige del.

Rensetrug - åh jo, det har skam været godt i gang og fungerer rigtig fint... overstiger forventningerne, så det kan næppe være bedre.

EDIT: Har fundet ud af, at OE-nummer for komplet turbo er BG9E-6K682-AJ
Tja, så passer den del jeg har fundet ikke, selvom bilen er nævnt på listen.

Besvar