Danske Citroen-forum

Besvar
EirikJ
Geografisk sted: Norge
Diagbox: Nej
Kontakt:

Danske Citroen-forum

Ulæst indlæg af EirikJ » tors 12. mar 2020 09:45

Hvorfor har dere to like forum i Danmark? Er det ikke mye smartere å same alle på ett sted?
Det er dette forumet som jeg skriver på nå, og så er det dette : https://www.tapatalk.com/groups/citronik/

Og hvor har det blitt av alle A-modell eiere som var på forum før?

Hilsen undrende Eirik
Citroënnlig hilsen Eirik

Billede

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Danske Citroen-forum

Ulæst indlæg af posh » tors 12. mar 2020 11:36

nok mest fordi det gamle citronik blev lukket ned, og overtaget af tappatalk en reklame kanal hvor vi ingen inflydelse har, og reklamer er vi jo ved at blive kvalt i alle steder
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tors 12. mar 2020 23:12

Hej Eirik

Sitet du henviser til hed tidligere www.citronik.dk og var et forum som brugerne tog meget seriøst og mange brugte det som det store opslagsværk inden for reparation af de ældre Citroëner, inkl. A-modeller mv. Desværre havde sitet ikke den store bevågenhed fra de private ejere og sitet døde som følge af manglende indbetaling af web-hotel afgift.

Et nyt site blev oprettet, det du har linket til, men de mange brugere der havde brugt mange timer på at udarbejde og uploade vejledninger mv. forsvandt og der var ikke længere tillid til ejer af sitet. Siden blev forslag fra brugerne til indretning af det nye site ignoreret af administrator/ejer, hvilket nok fik den eventuel tilbageværende tillid til at forsvinde. Tilliden synes ikke at være blevet genskabt og sitet indeholdt tidligere, inden jeg også forlod sitet, mest lidt snik-snak om hvordan man udskifter pærer på f.eks. en C4.
Om det har ændret sig siden ved jeg ikke.

Dette site blev primært oprettet med henblik på, at der igen kunne blive et seriøst forum for Citroën-nørder og et site der ikke ville gå ned på grund af manglende indbetaling af web-afgift.
Med al respekt er sitet ikke på niveau med det gamle citronik, men det er jo os brugere der skal skabe det. Ildsjælene fra de første år fra citronik.dk har måske fået andre hobbies :-)

Dette site drives privat af Carsten S. der også betaler for hele herligheden af egen lomme. Carsten er til gengæld meget lydhør over for forslag til sitets indretning og anvendelse.

john_madsen
Geografisk sted: Struer
Diagbox: Ja
Kontakt:

Ulæst indlæg af john_madsen » fre 13. mar 2020 10:58

Helt enig med SRO.
Grunden til at der nok ikke er så mange ildsjæle længere, er nok også at mange af dem (mig selv incl) har fået nyere biler, hvor der er forbavsende få fejl på, sammenholdt med de tidligere. Man ser heller ikke så mange XM, ZX, Xantia osv. i bybilledet som primærbilen, som tidligere.
Deres efterfølgere C3,C4,C5. 307,407 er så tekniske og elektroniske at jeg tror mange ikke har mod på at være perlegrus mekanikere mere.
Men det var rigtig sørgeligt da Citronik døde og ingen havde en backup. Der var dog allerede dengang kun ringe aktivitet og udvikling fra Lerager brødrene af siden.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)

EirikJ
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Ulæst indlæg af EirikJ » søn 22. mar 2020 14:24

Ok, jeg forstår. Jeg var selv bruker av Citronik.dk, det var bra aktivitet den gang. Dessverre taper de fleste forum, aktive medlemmer til Facebook. Dette er meget trist, da fjesboken ikke på noen måter kan konkurrere med et forum. Jaja, slik er det. Jeg håper bruken av Forum tar seg opp i fremtiden, og at folk igjen vil oppdage hvor mye bedre et aktivt forum er i forhold til Facebook :)
Citroënnlig hilsen Eirik

Billede

Besvar