En anden fransk bil end citroen
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
En anden fransk bil end citroen
Hej alle jeg er helt med på at denne side er for Citroen. Og derfor også helt indforstået med at opslaget kan blive slettet.
Jeg har en pg 307 fra 03. Hvor jeg skal skifte remskiven (den der sider på krumtappen) jeg har svært ved at få løsnet centerbolten og vil derfor høre om der er nogle der ved om den skulle side med links gevind?????
Jeg har en pg 307 fra 03. Hvor jeg skal skifte remskiven (den der sider på krumtappen) jeg har svært ved at få løsnet centerbolten og vil derfor høre om der er nogle der ved om den skulle side med links gevind?????
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
næ den er normalt med retgevind, men kan sidde fast så der skal forlænger på nøglen
i øvrigt er peugeot og citroen en og samme fabrik og selv når man nu kører fransk er der jo rigtig mange fine biler andre steder fra også, og så deler de jo motorer med bla ford mitshubishe volve bmw fiat og mini mfl.
i øvrigt er peugeot og citroen en og samme fabrik og selv når man nu kører fransk er der jo rigtig mange fine biler andre steder fra også, og så deler de jo motorer med bla ford mitshubishe volve bmw fiat og mini mfl.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
Tag en voksen slagnøgle til at løsne den med. Det er klart det letteste.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
-
- Moderator
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
Et par slag med denne og du har bolten i hånden: https://www.prishammeren.dk/shop/makita ... gIRnvD_BwE
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
Mange tak for jeres input. Jeg tænker at starte med forlængeren, så jeg kan u gå at fjerne inderskærm km.
Bliver det nødvendigt med en slagnøgle så må jeg jo vise fruen at der skal en makita til og at luftnøglen er alt for svag, samt man kan jo slet ikke leve uden makitaen
Endnu en gang tak
Bliver det nødvendigt med en slagnøgle så må jeg jo vise fruen at der skal en makita til og at luftnøglen er alt for svag, samt man kan jo slet ikke leve uden makitaen
Endnu en gang tak
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
Alle spørgsmål er skam velkomne
Blot en lille indskydelse, da jeg ikke ved hvilken motor den har;
En 2,0 16V RFN (benzin) SKAL låses i svinghjulet, inden du løsner remskiven!
Btw. man får meget luftnøgle for de 2200 Kr. Makita'en koster. Men det kræver selvfølgelig man har luft til det.
Blot en lille indskydelse, da jeg ikke ved hvilken motor den har;
En 2,0 16V RFN (benzin) SKAL låses i svinghjulet, inden du løsner remskiven!
Btw. man får meget luftnøgle for de 2200 Kr. Makita'en koster. Men det kræver selvfølgelig man har luft til det.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: En anden fransk bil end citroen
Tja.. Ligger den samme motor i en Xsara 2001/02, så er der ingen dornhul i svinghjulet.. Det dornhul sidder bag krumtapremskiven.Carsten S skrev: ↑tirs 19. mar 2019 05:34Alle spørgsmål er skam velkomne
Blot en lille indskydelse, da jeg ikke ved hvilken motor den har;
En 2,0 16V RFN (benzin) SKAL låses i svinghjulet, inden du løsner remskiven!
Btw. man får meget luftnøgle for de 2200 Kr. Makita'en koster. Men det kræver selvfølgelig man har luft til det.
(Den type med 4 små bolte og 1 stor)
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
Det er en 1,6 benzin
Der sidder 3 bolte 13 km og en centerbolt 22km
Tænker jeg begynder at kloder den op og tager det hele fra siden. Så kan jeg bande over inderskærm mm
Men samtidigt se hvad jeg laver
Der sidder 3 bolte 13 km og en centerbolt 22km
Tænker jeg begynder at kloder den op og tager det hele fra siden. Så kan jeg bande over inderskærm mm
Men samtidigt se hvad jeg laver
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
Der er monteret begge typer på RFN. Hvis der kun er centerbolt, skal motoren låses.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: En anden fransk bil end citroen
Enig Carsten.. Ingen grund til at lede efter " et dornhul" som ikke findes
"Som i anden sammenhæng"
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
Det var dælme nogle store bolte.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: En anden fransk bil end citroen
Jeps!! Nogen er bedre "udrustet" end andre når det drejer sig om "en/et dyt"
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
mikhan skrev: ↑tirs 19. mar 2019 12:35Jeps!! Nogen er bedre "udrustet" end andre når det drejer sig om "en/et dyt"
nu er det jo også en Peugeot aka løvebil
Jeg mener selvfølgelig mm.
Nå men alt i alt den er af så nu er det bare skaffe en ny og på med den
Jeg takker for de mange input
Og håber løven er kørende i morgen
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
-
- Moderator
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
"Hvof' det"?
Jeg er med på, at det bliver svært at spænde med korrekt moment, hvis ikke motoren er låst, men hvorfor låse, når den skal løsnes (med slagnøgle)?
Makita: Ja, med tilstrækkelig luft i kompressoren fås lettere og mindre værktøj med tilsvarende moment.
Da jeg pt. ikke har en passende kompressor (eller plads til samme) indkøbte jeg viste slagnøgle og må indrømme, at jeg den har imponeret en gammel inkarneret værktøjsfanatiker
Fordelen er at den er uden "ledning", hvilket er ret fedt. Man skal heller ikke høre på en støjende kompressor.
Ulempen er at den er lidt tung og en smule uhandy, men til mit brug har den skabt stor glæde - og jeg ser lidt forelsket på den, når jeg går forbi reolen. Husker svagt samme følelse omkring min hustru (tror ikke hun læser med )
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: En anden fransk bil end citroen
For at undgå og skifte ventiler
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.