Lodning
-
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: man 13. mar 2017 09:59
- Geografisk sted: I nærheden af Nibe
- Diagbox: Ja
- Version: N B - lexia
- Kontakt:
Lodning
Jeg har haft den kendte fejl med knækket ledning i "gummihylsen" på bagklappen.
Så lige et par spørgsmål:
1 Bruger I gammel metode med lodning eller de smarte muffe med tin som man varmer op?
2 Bandede lidt over at kobberet som var bleven mørk og svært at lodde på - hvad kan man afrenser med eller skal der bare skæres hen til friske
kobber?
Så lige et par spørgsmål:
1 Bruger I gammel metode med lodning eller de smarte muffe med tin som man varmer op?
2 Bandede lidt over at kobberet som var bleven mørk og svært at lodde på - hvad kan man afrenser med eller skal der bare skæres hen til friske
kobber?
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
-
- Moderator
- Indlæg: 2157
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Lodning
Ad 1. Jeg anvender loddetin og krympeflex. Udfør lodningerne "inde i bilen" (loftbeklædning skal vippes lidt ned) henholdvis inde i bagklappen. Ingen lodninger, smarte muffer eller krypeflex i det område, hvor ledningerne skal være fleksible. Så bliver det fikset korrekt, første gang.
Ad. 2. Du skal have helt rent kobber. Det kobber der er blevet mørk er korroderet og kan ikke anvendes til noget.
Du kan overveje at anvende silikoneledninger - der er mere fleksible end traditionelle ledninger.
Ad. 2. Du skal have helt rent kobber. Det kobber der er blevet mørk er korroderet og kan ikke anvendes til noget.
Du kan overveje at anvende silikoneledninger - der er mere fleksible end traditionelle ledninger.