Hjælp til vurdering

Besvar
Ajmarker87
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 30. jan 2019 21:53
Kontakt:

Hjælp til vurdering

Ulæst indlæg af Ajmarker87 » man 25. feb 2019 12:51

Jeg står i den uheldige situation at have mistet førerretten, og købte i december måned en rigtig fin C5 prestige 2,0 16V 2002.

Kabinen er i næsten perfekt stand, sæder er som nye og intet synligt slid nogen steder, alt virker.

Udstyr:

Regnsensor
2 armlæn for
Armlæn bag
2 zone klima
Aircon
7 højtalere
Kørecomputer
4x elruder
Etc

Sædevarme virker ikke som det eneste.

Har indenfor de sidste to måneder renoveret den godt, har kørt på vpower og fået Bell ADD i hver tank hvilket har forbedret ydeevnen betragteligt.

Har fået skiftet hydraulikrørene
Ny generator
Nyt flexrør
Luftfilter
LDS væske
Hydraulikpumpe
Nye viskere
Nye måtter
(Alt med kvit)

Der er nogle ridser hist og pist i lakken, ellers står den rigtig flot, motor har gået 320k men synes den kører som ny. Undervogn er pæn med minimal rust og eneste rust ellers er lidt på bagklappen ved “håndtaget”

Er meget ked af at skulle af med den, og mine overvejelser går på at lade den stå uden plader, eller sælge den, er i et stort dillemma, da jeg har gjort så meget for at få den i stand, har nok lagt 10k i reparationer.

Hvad ville man kunne få for sådan en vogn?

Der er ca. 13 måneder til syn, og er 100% sikker på den kan synes nu.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Hjælp til vurdering

Ulæst indlæg af Carsten S » man 25. feb 2019 15:59

Træls situation.
Bilen har desværre ikke den store markedsværdi, uanset hvad man har postet i den af penge. Se på dba, bilbasen m.fl. for at få en idé om prislejet. Det er skræmmende lavt.

Hvis ikke det er alt for længe du har mistet førerretten, ville jeg måske overveje at lade den stå. Men det skal du jo gøre op med dig selv.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Ajmarker87
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 30. jan 2019 21:53
Kontakt:

Re: Hjælp til vurdering

Ulæst indlæg af Ajmarker87 » man 25. feb 2019 16:30

Nej det er jo desværre sådan med biler, selvom man poster penge i dem..

Min ombyggede Ibiza er om andet ikke faldet i værdi, trods der er lagt for 40-50k i motoren..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Hjælp til vurdering

Ulæst indlæg af SRO » man 25. feb 2019 18:41

Ja, de ting du har fået lavet ved bilen gør den måske lettere at sælge og måske du kan få et par tusinde ekstra for den, men som udgangspunkt er udstyr der fungerer ikke noget der tilfører bilen værdi, men er der ting som ikke fungerer, vil det trække ned - det er jo nok den barske sandhed med brugsbiler.

Du skal nok regne med, at du i privat salg ligger i prislejet kr. 5.000-15.000. I den tunge ende hvis den har lavt km-tal og i omvendt i den lave ende, hvis den er mere "erfaren" og eneste fejl er manglende sædevarme :-)
Med 320K km på klokken skal du desværre nok ikke regne med at folk står i kø.

En forhandler vil formentlig kun give dig skrotningspræmie ved køb af ny/nyere bil - hvis han overhovedet vil gøre dig den tjeneste at skille dig af med den - så den vej skal du nok ikke kigge.

Lader du den stå til du kan få førerret igen, skal du enten forvente at skulle udskifte bremseskiver mv. eller finde egnet indendørs opbevaring.

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1535
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Hjælp til vurdering

Ulæst indlæg af Lars4733 » man 25. feb 2019 19:57

Tror desværre ikke på at den vil stå i meget mere end ca 5.000 - C5’eren af de første årgange står i ret lav kurs der ude.. man kan se dem til salg til højere priser, men de bliver næppe ikke solgt til prisen.
Selv gav jeg 6000 for en næsten nysynet 2001 diesel for 1 1/2 år siden - den var endda delvist renoveret med nyere motor, undervognsbehandlet osv.
En benzin af din slags er jo ikke noget folk står i kø for desværre.
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

john_madsen
Indlæg: 511
Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
Geografisk sted: Struer
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Hjælp til vurdering

Ulæst indlæg af john_madsen » man 25. feb 2019 21:34

som de andre skriver, vil jeg gætte på omkring 5000kr i salgspris med plader og et år til syn.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011

Besvar