Toppakning på 2.0 HDi 109
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 24. okt 2017 20:07
- Kontakt:
Toppakning på 2.0 HDi 109
Jeg må erkende at jeg har købt katten i sækken.
Symptomerne er som følge:
Mister kølervæske uden synligt spild. Biltemas test sagde at der er udstødning i kølesystemet. Så toppakningen er røget. Sælger en har været skarp til at rengøre ekspansionsbeholderen.
Der har ikke været andre symptomer som overophedning etc.
Er der nogen som har forsøgt sig med at skifte den selv?
Haynes og nettet siger motoren skal ud eller det meste af styretøjet skal ud. Kan det virkelig passe?
MVH En trist Citroen ejer
Symptomerne er som følge:
Mister kølervæske uden synligt spild. Biltemas test sagde at der er udstødning i kølesystemet. Så toppakningen er røget. Sælger en har været skarp til at rengøre ekspansionsbeholderen.
Der har ikke været andre symptomer som overophedning etc.
Er der nogen som har forsøgt sig med at skifte den selv?
Haynes og nettet siger motoren skal ud eller det meste af styretøjet skal ud. Kan det virkelig passe?
MVH En trist Citroen ejer
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Toppakning på 2.0 HDi 109
nej helt så galt er det nu ikke, du kan fint skrue toppen af mens motoren bliver hvor den er, spørgsmålet er så om det kan betale sig, en brugt motor koster ikke alverden til den model, der er rigtig mange af dem til salg, og hvis du nu ender med et revnet eller skævt topstykke tja så...
det løber jo op med div. pakninger og strækbolte mm.
bare et eksempel https://www.dba.dk/motor-citroen-20-hdik/id-100407409/
det løber jo op med div. pakninger og strækbolte mm.
bare et eksempel https://www.dba.dk/motor-citroen-20-hdik/id-100407409/
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
- Kontakt:
Re: Toppakning på 2.0 HDi 109
Jeg skiftede en uden at planslibe. Ingen problemer.
Det er lidt besværligt at skrue udstødningsmanifold/turbo af da man ikke kan se deromme.
Det er en standardfejl på den motor.
Edit: finten var at vippe motor fremad med motorophæng afmonteret (Pas på brændstofslanger og køleslanger ikke bliver trukket i)
Det er lidt besværligt at skrue udstødningsmanifold/turbo af da man ikke kan se deromme.
Det er en standardfejl på den motor.
Edit: finten var at vippe motor fremad med motorophæng afmonteret (Pas på brændstofslanger og køleslanger ikke bliver trukket i)
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 24. okt 2017 20:07
- Kontakt:
Re: Toppakning på 2.0 HDi 109
Motoren har kun kørt 200.000 km, så håber på det bedste.
Er det kun ophænget i passagersiden? Eller skal det under bilen af samtidig? Ellers nogle råd?
Tror sgu jeg springer ud i det. Har manualer og adgang til det rigtige værktøj (Retteskinner, måleure osv)
Er det kun ophænget i passagersiden? Eller skal det under bilen af samtidig? Ellers nogle råd?
Tror sgu jeg springer ud i det. Har manualer og adgang til det rigtige værktøj (Retteskinner, måleure osv)