Inertia kontakt

Besvar
Sully
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 20. feb 2024 09:55
Kontakt:

Inertia kontakt

Ulæst indlæg af Sully » søn 25. feb 2024 10:15

Hej, jeg har en xsara picasso med en 6FZ motor, det er ingen spændning til tændspole og dysserne, kørte hard ind i et snedriv på et tidspunkt, har kigget på nogle lednings diagrammer som alle har en inertia på dem som er forbundet til relæ boxen i motorummet sikring box men jeg kan ikke lokalisere den inertia kontakt, benzinpumpen kører så jeg er lidt skeptist om inertiaen fejler noget, er der nogen herinde som har den rigtig eldiagram eller har en ide om hvad fejlen er i bilen den er fra 2005.

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Inertia kontakt

Ulæst indlæg af SRO » man 26. feb 2024 10:12

Hvis benzinpumpen kører er det ikke den kontakt som er årsagen. Afbrydelse af benzintilførslen er netop en af de primære funktioner, så ikke der opstår brand i bilen.

Ledningsdiagrammer er generelt lidt vanskelige at fremskaffe, men Haynes har måske noget, se evt. online: https://haynes.com/en-gb/

Alternativt er at du med et CVR-nummer opretter dig som bruger på "Servicebox" og betaler for adgang.

Har du tjekket alle sikringer, herunder MAXI-sikringerne? Normalt får dyserne konstant strøm og styres på stelsiden af motorstyringen.... får motorstyringen forsyning, både plus og minus?

Sully
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 20. feb 2024 09:55
Kontakt:

Re: Inertia kontakt

Ulæst indlæg af Sully » tirs 27. feb 2024 18:26

Tak for svaret, alle sikringer er ok, det var de første ting jeg checket, jeg prøver at se om haynes har en eldiagramme til modellen, jeg skal finde ude af hvilken ledning har 15 til sikringsboksen i motorrumme, kunne være en af relæ på printpladen under de almsikringer fungere ikke og det er plus og minus til ECM tror jeg fordi testeren viser puls ok til både tændspole og injektor.

John59
Indlæg: 135
Tilmeldt: tors 3. aug 2023 13:31
Kontakt:

Re: Inertia kontakt

Ulæst indlæg af John59 » tirs 27. feb 2024 19:38

Har du tjekket alle ledninger og stik, som sidder foran og nederst på motoren? Det kunne jo være at der der er fremkommet en defekt under mødet med snedriven. Nu ved vi ikke hvor langt du kørte ind i driven, men tjek alle ledninger og stik som umiddelbart kunne være blevet berørt.

Besvar