Servovæske drypper

Besvar
Akseldalgard
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 23. jan 2023 11:40
Kontakt:

Servovæske drypper

Ulæst indlæg af Akseldalgard » tors 2. mar 2023 15:39

Servovæsken drypper fra min Citroen Xsara 1.6i fra 2000. Jeg har haft den forbi min mekaniker og han siger, at det højst sandsynligt er et sted mellem beholderen og servostyringen. Altså måske en slange eller noget. Han ringede til en ophugger, men de havde ikke den del på lager. Er der nogen der ligger inde med den del eller ved hvor jeg kan skaffe den?

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Servovæske drypper

Ulæst indlæg af SRO » fre 3. mar 2023 21:03

Mellem beholder og servostyring - er det ikke det man kalder en helgardering? :lol:

Først og fremmest skal defekten lokaliseres - ellers ender du jo med at udskifte det meste af bilen inden du rammer rigtig :-)

Prøv at finde ud af hvor den "savler", vask af og start bilen på ny. Få en til at føre rattet fra side til side, helst med løftede hjul, mens du kigger efter utætheden - hvis der er utæthed "nok", vil du formentlig hurtigt kunne se det... hvor meget servoolie bruger den?

Hvis du hverken kan få delen originalt eller uoriginalt, kan det fremstilles. Hvis det er trykslange skal du finde en forhandler af den slags, f.eks. https://www.hydroscand.dk/dk_dk/butikker eller tilsvarende. De kan også fikse forbindelser mellem faste rør og slanger.

Besvar