peroidisk fejl blæser

Besvar
jixxel
Indlæg: 193
Tilmeldt: man 21. maj 2018 07:39
Geografisk sted: Næstved
Diagbox: Ja
Version: 7.62
Kontakt:

peroidisk fejl blæser

Ulæst indlæg af jixxel » ons 16. jan 2019 18:17

hejsa , jeg tumler lidt med min brors CITROËN XSARA coupé (N0) 2.0 16V 2003.
den har klimaanlæg i og fejl er at blæser ikke køre , dvs nogle gange går den igang og køre så til bil hare været slukket ,det er jo lidt træls på denne årstid når man ikke kan afdugge ruder

jeg har haft lexia på og den melder ikke fejl på klimaanlæg
er der nogle der har et forslag ? :-)
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: peroidisk fejl blæser

Ulæst indlæg af posh » ons 16. jan 2019 19:05

kunne du prøve at præcisere lid mere om problemet, er det blæseren ude i motorrummet, eller den inde i bilen ??
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Kenneth F Nielsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 16. jan 2019 17:37
Geografisk sted: kolding
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: peroidisk fejl blæser

Ulæst indlæg af Kenneth F Nielsen » ons 16. jan 2019 19:36

hejsa ved der er et stor stik der med tykke ledninger der går over til blæseren oppe pedalerne har selv skiftet dette stik på min citroen c4 grand picasso 1.6hdi fra 2007
citroen c4 grand picasso 1,6hdi 2006

SRO
Moderator
Indlæg: 1923
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: peroidisk fejl blæser

Ulæst indlæg af SRO » ons 16. jan 2019 23:31

Så vidt jeg husker anvendes blæseren i motorrummet ikke til at afdugge forruden - i hvert fald ikke på nogen af de biler jeg har haft gennem tiden, men ok - der udvikles jo hele tiden ;-)

Periodiske fejl kan jo være trælse at fejlfinde på - lige som man tror fejlen er fundet.... ja, så var det så ikke det alligevel :-)

Blæsermotor eller rettere modulet på samme kan være årsagen. https://www.ebay.co.uk/itm/Heater-Blowe ... :rk:3:pf:0

Bundstykket i tændingslåsen skulle også kunne give den fejl.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: peroidisk fejl blæser

Ulæst indlæg af posh » tors 17. jan 2019 09:08

SRO skrev:
ons 16. jan 2019 23:31
Så vidt jeg husker anvendes blæseren i motorrummet ikke til at afdugge forruden - i hvert fald ikke på nogen af de biler jeg har haft gennem tiden, men ok - der udvikles jo hele tiden ;-)

Periodiske fejl kan jo være trælse at fejlfinde på - lige som man tror fejlen er fundet.... ja, så var det så ikke det alligevel :-)

Blæsermotor eller rettere modulet på samme kan være årsagen. https://www.ebay.co.uk/itm/Heater-Blowe ... :rk:3:pf:0

Bundstykket i tændingslåsen skulle også kunne give den fejl.
nu er der så bare lige den detalje at starter blæseren ude i motorrummet ikke er der fejl på AC den skal køre konstant for det virker også når ruderne skal være dugfrie, ellers korrekt
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

SRO
Moderator
Indlæg: 1923
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: peroidisk fejl blæser

Ulæst indlæg af SRO » tors 17. jan 2019 09:54

:D :handgestures-thumbupright: :auto-driving:

Besvar