LØST: hvad er der galt ?
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
LØST: hvad er der galt ?
Hej jeg er den lykkelige ejer af en Xsara 2.0 vts med den "nye" motor
Den plejer normalt bare at starte, men her i dag da jeg ville låne den ud var den død eller det vil sige....
Når man sætter nøglen i høre man tydeligt benzin pumpen, lyset tænder og startermotor køre.
Men det er sådan set også det eneste der virker, der kommer intet lys i instrumentbrædtet så som motorlampe og olielampe, man kan ikke åbne bagklappen ja ikke engang havari lyset virker.
Der er ikke gået nogle sikringer, er der en som ved hvad der mon er galt med den ?
På forhånd tak.
Den plejer normalt bare at starte, men her i dag da jeg ville låne den ud var den død eller det vil sige....
Når man sætter nøglen i høre man tydeligt benzin pumpen, lyset tænder og startermotor køre.
Men det er sådan set også det eneste der virker, der kommer intet lys i instrumentbrædtet så som motorlampe og olielampe, man kan ikke åbne bagklappen ja ikke engang havari lyset virker.
Der er ikke gået nogle sikringer, er der en som ved hvad der mon er galt med den ?
På forhånd tak.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
er du nu helt sikker på det med sikringerne, der er jo flere bokse at kigge i, og er stel mellem motor og gearkasse ok
Det nuværende vejr er ligesom perfekt til problemer med dårlig stel
derudover er fejlen nok måske defekt bundstykke i tændingslåsen (du kan med slangen på en dåse silikone prøve at puste ind i bundstykket og hjælper det har du svaret)
nyt bundstykke kan købes på ebay eller du kan selv renovere det.
Det nuværende vejr er ligesom perfekt til problemer med dårlig stel
derudover er fejlen nok måske defekt bundstykke i tændingslåsen (du kan med slangen på en dåse silikone prøve at puste ind i bundstykket og hjælper det har du svaret)
nyt bundstykke kan købes på ebay eller du kan selv renovere det.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
Jeg ved ikke med stel ledning mellem motor og gearkasse... kan den lave det problem ?
Der er kabinelys når man drejernøglen og tænder den i loftet ikke fordi døren er åben.
Centrallås fungere heller ikke ej heller hvis man sætter nøglen i døren åbner kun denne ene dør så det virker som om alt der har behov for meget strøm virker (starter/benzinpumpe) alt andet er dødt :/
Trækker den stel til alt i kabinen via gearkassen ?
Der er kabinelys når man drejernøglen og tænder den i loftet ikke fordi døren er åben.
Centrallås fungere heller ikke ej heller hvis man sætter nøglen i døren åbner kun denne ene dør så det virker som om alt der har behov for meget strøm virker (starter/benzinpumpe) alt andet er dødt :/
Trækker den stel til alt i kabinen via gearkassen ?
Senest rettet af Dan Nielsen ons 14. nov 2018 17:47, rettet i alt 1 gang.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
undskyld det er selvfølgelig stel mellem batteri og motoren, men det lugter nu af tændingslåsens bundstykke
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
Der gå 2 stel ledninger fra batteriet har ved ikke hvor de går hen, kunne det være den ene(sikkert den tynde af dem) som ikke har kontakt ?
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: hvad er der galt ?
Har NÆSTEN samme dyt.. Den er ret sikkert gået i "Sparemode".. Og så er der masser som ikke virker..
Hvad skriver dit display med tænding på ???
Kan du høre benzinpumpen, så er det næppe en sprunget sikring..
Hvad skriver dit display med tænding på ???
Kan du høre benzinpumpen, så er det næppe en sprunget sikring..
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: hvad er der galt ?
Den ene går direkte til motor/gearkasse.. Den anden direkte til karossen.. De er begge rimeligt nemme at følge/se fra batteriets minus pol.Dan Nielsen skrev: ↑ons 14. nov 2018 17:50Der gå 2 stel ledninger fra batteriet har ved ikke hvor de går hen, kunne det være den ene(sikkert den tynde af dem) som ikke har kontakt ?
Men det er 99 % sikkert ikke problemet.. Når benzinpumpen kan høres..
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
Det skriver ingen ting :/
Som skrevet er der intet i kabinen som virker, El spejle, el ruder, visker, blink lys, havari lys, langt lys, tågelygter, radio, info display, central lås, bag klap og display ved speedometer incl. lamperne.
Eneste som virker er nær lys når man drejer nøglen, loftlys hvis man tænder det i loftet, startermotor og benzinpumpe.
Som skrevet er der intet i kabinen som virker, El spejle, el ruder, visker, blink lys, havari lys, langt lys, tågelygter, radio, info display, central lås, bag klap og display ved speedometer incl. lamperne.
Eneste som virker er nær lys når man drejer nøglen, loftlys hvis man tænder det i loftet, startermotor og benzinpumpe.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: hvad er der galt ?
Du er ganske enkelt nødt til, at få en Lexia tester på.. Ellers er det håbløst..
Vi er flere som har den Lexia i DK.. Måske er der en nær dig ???
Vi er flere som har den Lexia i DK.. Måske er der en nær dig ???
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: hvad er der galt ?
Prøv at oplyse reg. nr eller sidste 8 cifre i stelnummeret..
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
Tænker det måske er låsekassens den er gal med men... hvorfor virker den fjernbetjente central lås så ikke ?
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: hvad er der galt ?
Fordi den er gået i "sparemode" Min Xsara virker heller ikke ret mange steder, HVIS/NÅR det sker
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
Lyder mere som et problem i motorsikringsboksen. Husker dog ikke om Xsara har en række "maxi-fuses" under kassen.
En tester vil højst sandsynlig heller ikke snakke med den.
En tester vil højst sandsynlig heller ikke snakke med den.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: hvad er der galt ?
Slagelse/ Hele nord vest sjælland er typisk uden nogen som gider udlæse ???
Jeg tjekker op på diagrammer senere.. Måske først i morgen..
Har en mistanke til de skjulte maxisikringer.. De sidder UNDER sikringsboksen i motorrummet.
Jeg tjekker op på diagrammer senere.. Måske først i morgen..
Har en mistanke til de skjulte maxisikringer.. De sidder UNDER sikringsboksen i motorrummet.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: ons 28. mar 2018 20:06
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
Min lillebrors gjorde det samme det er bundstykket på tændingslåsen som så ikke kan købes løst det er en tændnings lås der skal til.
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
Nå i dag har jeg været den store tur rundt for at fejl finde på den kære bil.
Siden sidst jeg skrev har jeg fundet ud af at det kun er nær lyset som tænder når man drejer nøglen baglygterne tænder ikke.
Jeg har gået efter ting som kan på virke mange ting.
Først har jeg prøvet at føre en ekstra stel ledning til karosseriet for at være 100% sikker på det ikke var noget så simpelt, men symptomerne var desværre de sammen.
Der næst gik jeg efter maxi fuse sikringerne, de er alle i orden og intet så forkert ud.
Så har jeg adskilt tændingslåsen incl bundkontakten som så fin ud, rensede den totalt i kontakt spray nu jeg havde den skilt ad men stadig det samme.
Til sidst gik jeg efter den sikring (F8) som gå til Display - havariblink - ur - radio og Diagnosestik i den er der 12 volt så strømmen nå frem til sikrings kabineboksen fra Maxi fuse.
Hvor strømen render hen efter der har jeg ikke kunne finde nogle diagrammer over.
Jeg kan heller ikke huske op uret altid er tændt i midt displayet når bilen er slukket hvis det er det kan det vel ikke rigtig være andet end computeren i motorrummet som er stået af ?
Siden sidst jeg skrev har jeg fundet ud af at det kun er nær lyset som tænder når man drejer nøglen baglygterne tænder ikke.
Jeg har gået efter ting som kan på virke mange ting.
Først har jeg prøvet at føre en ekstra stel ledning til karosseriet for at være 100% sikker på det ikke var noget så simpelt, men symptomerne var desværre de sammen.
Der næst gik jeg efter maxi fuse sikringerne, de er alle i orden og intet så forkert ud.
Så har jeg adskilt tændingslåsen incl bundkontakten som så fin ud, rensede den totalt i kontakt spray nu jeg havde den skilt ad men stadig det samme.
Til sidst gik jeg efter den sikring (F8) som gå til Display - havariblink - ur - radio og Diagnosestik i den er der 12 volt så strømmen nå frem til sikrings kabineboksen fra Maxi fuse.
Hvor strømen render hen efter der har jeg ikke kunne finde nogle diagrammer over.
Jeg kan heller ikke huske op uret altid er tændt i midt displayet når bilen er slukket hvis det er det kan det vel ikke rigtig være andet end computeren i motorrummet som er stået af ?
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: hvad er der galt ?
nå og hvad er så dette https://www.ebay.co.uk/itm/Ignition-Swi ... 3257603406
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 14. nov 2018 15:05
- Geografisk sted: Slagelse
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: hvad er der galt ?
Lyder måske "åndsvagt" ??? Men har du prøvet noget så simpelt, som en "hjemmelader" natten over ???
Det har FØR løst problemer
Det har FØR løst problemer
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..