Ventilator til køler kører ikke
-
- Kontakt:
Ventilator til køler kører ikke
Hej.
Har en ældre xsara picasso benziner, som de sidste 3år har levet et fantastisk liv som markræserbil,- men desværre kørte den varm i dag, og jeg er ret sikker på at årsagen er at blæseren til køleren ikke starter.
Er det muligt at bypasse det, så der sættes strøm til den, så den bare kører hele tiden? Blæseren er lidt svært tilgængelig... hvor finder jeg de ledninger som giver strøm til den?
Jeg læste også et sted, noget med om at man kan tage temp sensor fra og så skulle blæseren også køre hele tiden. Er det rigtigt, og Hvor sidder den sensor?
Det ville være dejligt hvis bilens liv kan forlænges lidt. Knægten er lige ved at lære at drifte på marken
Tak for hjælpen
Mvh Jan
Har en ældre xsara picasso benziner, som de sidste 3år har levet et fantastisk liv som markræserbil,- men desværre kørte den varm i dag, og jeg er ret sikker på at årsagen er at blæseren til køleren ikke starter.
Er det muligt at bypasse det, så der sættes strøm til den, så den bare kører hele tiden? Blæseren er lidt svært tilgængelig... hvor finder jeg de ledninger som giver strøm til den?
Jeg læste også et sted, noget med om at man kan tage temp sensor fra og så skulle blæseren også køre hele tiden. Er det rigtigt, og Hvor sidder den sensor?
Det ville være dejligt hvis bilens liv kan forlænges lidt. Knægten er lige ved at lære at drifte på marken

Tak for hjælpen
Mvh Jan
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Ventilator til køler kører ikke
Tjek hellere ledninger samt stik for kabelbrud/løse forbindelser. Det er yderst sjældent at de er selve føleren som bliver defekt.
-
- Geografisk sted: I nærheden af Nibe
- Diagbox: Ja
- Version: N B - lexia
- Kontakt:
Re: Ventilator til køler kører ikke
Der sidder en dobbelt relæ bag kølegitteret som styrer de 2 hastigheder den kører med
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi