'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » tors 9. aug 2018 17:54

Hej

Jeg er for nylig blevet en særdeles lykkelig ejer af en C5'er fra 2010. Den kører ganske enkelt fantastisk!!

Jeg er dog nødt til at 'opgradere' den således jeg kan tilslutte en telefon og allerhelst på en måde så lyden kan gå igennem radioen.

Der findes en mobil knap på rattet men som ingen effekt har, hvilket jeg tænker skyldes at knappen findes på alle modeller, men jeg måske bare ikke har den 'rigtige' radio?? (måske har jeg en for lav udstyrsvariant). Der findes ingen USB stik.

Mit spm er derfor, findes der en løsning hvor jeg 1. Kan tale i telefon over bilens anlæg eller 2. bare kan tilslutte en en mobil enhed og aflytte musik/podcasts over bilens anlæg?

Mvh
Morten

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af posh » fre 10. aug 2018 08:24

du skal gå i menuen og aktivere bluetooth ogt så parre radioen med telefonen så kan du snakke handfree, har du ikke en instruktionsbog til bilen kan du læse den på nettet og der få detaljeret vejledning, og ja til dit sidste spørgsmål i hvert fald hvis din telefon er en android, nogle af tingene med podcast er ikke så lige til med en Iphone
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » søn 12. aug 2018 10:47

Hej posh

1000 tak for tilbagemeldingen! Jeg har nu hentet manual og kan se at den fint fortæller mig hvordan det skal gøres, men problemet er at den menu den beder mig om at gå ind i ikke findes på min radio. Der er intet i menuen der overhovedet minder om bluetooth:-(

Er sgu lidt lost her:-/
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af posh » søn 12. aug 2018 11:49

kommer bluetooth ikke frem når du trykker flere gange på scouce knappen ?? det virker nu lidt underligt at en så ny model ikke skulle have bluetooth!!
men hvis det ikke er der har du jo 2 muligheder, enten at købe en BT dongle, eller skifte hele systemet til et der har det hele (og lidt til)

feks. noget i denne stil, https://www.aliexpress.com/wholesale?sp ... 2840470807 det har jeg gjort i min C4 så nu kan jeg både finde vej ringe hjem se film høre dab+ radio og se hvor jeg bakker hen og så til den pris incl fragt
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » søn 12. aug 2018 20:31

Ja jeg synes også det er lidt underligt, men nej - lige meget hvad jeg gør kommer der ingen bluetooth menu frem:-(

1000 tak for linket, det vil jeg lige lure på👍🏻

Psdnmk
Indlæg: 97
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af Psdnmk » søn 12. aug 2018 23:35

Tag lige et billede af dit display og læg op.
Kan du se bilens anlæg via bluetooth fra din telefon

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » tirs 14. aug 2018 08:12

Psdnmk skrev:
søn 12. aug 2018 23:35
Tag lige et billede af dit display og læg op.
Kan du se bilens anlæg via bluetooth fra din telefon
Hej Psdnmk

her mine billeder. og nej jeg kan ikke se bilens anlæg når jeg søger i min telefons bluetooth menu:-(
1. Anlæg og display.jpeg
2. Ved tryk på menu på headunit.jpeg
3. ved tryk på Audio functions.jpeg
Det er med tænding på, men motor kører ikke.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af posh » tirs 14. aug 2018 09:33

næ det ser godt nok ud som om der mangler nogle funktioner øverst på din skærm, kan du heller ikke vælge feks. forbrug og lyssætning på bilen ???

det er åbenbart det laveste udtyrsniveau mht. til radio du har, er der usb tilsutning på den ?? er der det kunne du måske tilslutte din telefon af den vej og overføre funktionerne (din radio er en android sag) men den er nu nok blokeret for adgang så du ikke får lov til at opdatrere den

jeg har da forresten liggende en original SMEG fil til original smeg/andriod radio, du skal nok mindst have en tester på for atr indlæse den
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

tcolsen
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons 28. mar 2018 20:06
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af tcolsen » tirs 14. aug 2018 14:43

en rd4 radio har intet med android at gøre

men man kunne jo smide ent ester på og se hvilket funktioner men kan få frem
Citroen C4 II (B7) 2,0 HDI 150HK Exclusive (solgt)
Billede

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » tirs 14. aug 2018 15:30

Hej posh.

Jo jeg har bl.a. en lyssætnings menu - under 'vehicle paramters' - se billede
1. Vehicle paramters.png
Min menu er:

1. Vehicle Parameters
1.1 Lighting
1.2 Driving Assistance
2. Choice of language
3. Choice of units

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret med det lave udstyrs niveau - der er heller ikke USB indgang nogle steder, men jeg kan se at når man løfter op i der i forreste armlæn er der gjort KLAR til et USB stik, men der er kun et plan 'stik' der ligner lidt.

Jeg har en kammerat der har en tester, den må vi prøve at sætte på.

Hvis der ellers er gode forslag er jeg fortsat meget interesseret!! Kan man eksempelvis udskifte min head unit med en 'større' model fra en C5 hvor der var bluetooth i?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af posh » tirs 14. aug 2018 16:13

hvad sker der under choice of units når du vælger den ?????
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » tirs 14. aug 2018 16:52

Hey Posh
Choice of units.jpg
Og under lighting:
Lighting.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » tirs 14. aug 2018 18:30

Hej Posh

Jeg må have lavet en fejl i mit sidste svar. Du får det korrekte her:
Skærmbillede 2018-08-14 kl. 18.33.22.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

tcolsen
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons 28. mar 2018 20:06
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af tcolsen » tirs 14. aug 2018 19:58

Man skal op i rd45 radioen for at den får bluetooth
Citroen C4 II (B7) 2,0 HDI 150HK Exclusive (solgt)
Billede

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » tirs 14. aug 2018 20:42

Ok, mange tak!

Vil det sige at jeg nu skal sætte en tester på for at aktivere bluetooth menuen og derefter købe en RD45 radio??

tak for al hjælp herinde!!!

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » tirs 14. aug 2018 20:47

Og et lille tillægsspørgsmål - skal det være en citroen tester eller kan det være en der kan flere bilmærker?

Psdnmk
Indlæg: 97
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af Psdnmk » tors 23. aug 2018 17:42

itwasburke skrev:
tirs 14. aug 2018 20:42
Ok, mange tak!

Vil det sige at jeg nu skal sætte en tester på for at aktivere bluetooth menuen og derefter købe en RD45 radio??

tak for al hjælp herinde!!!
Det burde i teorien kunne lade sig gøre, dog i omvendt rækkefølge. Dog mangler du en mikrofon også, den skal sidde i det lille gitter ved loftslampen. Prøv at adskille det, og se om stikket til mikrofonen allerede sidder der - det kan sagtens tænkes!

Hanpal, Drop nu det Android værk. Jeg ved godt du har fået en Android enhed i din egen bil, men det gør ikke at ALLE radiosystemer pludseligt kører android. Og SMEG software i en RD4 radio??? Come on...

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af posh » fre 24. aug 2018 08:56

hvorfor skulle jeg dog droppe det android, det er da et udemærket system om end det tidligere var utilbøjelig til at ville arbejde sammen med Iphone, en ting der sjovt nok blev ændret´i både PSA (smeg) og andre da andriod blev kompatibelt.

i øvrigt kan man jo opgradere skærmen så meget man vil, det kommer der jo ikke noget ud af da den ønskede funktion ikke ligger i nogen skærm men i selve apparatet hvad enten den er sammenbygget eller delt

uanset vil langt den billigste løsning være at skifte hele systemet med alle de fordele det giver, eller bare købe en billig GPS til efter montering med bluetooth, så får man da i det mindste kørselsvejledning sammen med telefonen, men narurligvis ikke ratbetjening af telefonen eller gps'n,
en ekstra gevinst ved et andet anlæg er også at man er helt fri for at skulle bruge tester eller have opdateret kort og andet for en formue
itwasbuke, nej du kan intet gøre med en tester funktionen er ikke i dit apparat, men du kan købe den her
https://www.aliexpress.com/item/brand-n ... lsrc=aw.ds

forresten du skal ikke være bange for at radioen kommer fra Kina, det gør den der monteres på fabrikken også, det er bare meget meget billigere
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

itwasburke
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 9. aug 2018 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af itwasburke » fre 24. aug 2018 13:08

Hej posh og psdnmk

endnu en gang 1000 tak for jeres hjælp - det er jeg MEGA glad for. Jeg må have fat i en RD45 og bestiller den naturligvis gennem dit link posh:-) Har dog et lille spm, jeg synes jeg kan læse mig frem til at jeg således også skal købe denne vare https://www.aliexpress.com/store/produc ... 3b9fV5ulP9 for at kunne arbejde med Bluetooth menuen - er det forkert opfattet, eller er det noget testeren kan fixe?

TAK:-)

Psdnmk
Indlæg: 97
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
Kontakt:

Re: 'Opgradering' af C5 - RD/TD - 2010

Ulæst indlæg af Psdnmk » fre 24. aug 2018 13:28

itwasburke skrev:
fre 24. aug 2018 13:08
Hej posh og psdnmk

endnu en gang 1000 tak for jeres hjælp - det er jeg MEGA glad for. Jeg må have fat i en RD45 og bestiller den naturligvis gennem dit link posh:-) Har dog et lille spm, jeg synes jeg kan læse mig frem til at jeg således også skal købe denne vare https://www.aliexpress.com/store/produc ... 3b9fV5ulP9 for at kunne arbejde med Bluetooth menuen - er det forkert opfattet, eller er det noget testeren kan fixe?

TAK:-)
Det kan sagtens tænkes at funktionen allerede er tilstede i displayet, men bare mangler i radioen. Der er du nødt til at få ændret konfigureringen i displayet for at finde ud af om funktionen er der. Du skal alligevel have tester på når radioen skal konfigureres til din bil

Besvar