erg ventil og partikelfilter
-
jixxel
- Geografisk sted: Næstved
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
erg ventil og partikelfilter
hej alle :-)
jeg var lige ude og få en tester på min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC8HZB) (109Hk) da den giver en risk of blocking partikel filter , de siger derude at filter er sodet til og skal skiftet ,samt at egr ventilen står åben hele tiden og ikke lukker , jeg vil prøve at kaste mig ud i det selv det selv og finde nogle brugte dele ellers bliver ret dyrt for mig , bilen har gået 395000 men mortor er skiftet og har kun gået 200 000 , den nye motor hedder 2010 citronen 1.6 hdi kode 9hz ged , er der nogle af jer der ved om det er samme egr og partikelfilter jeg skal købe det de 2 motor ? jeg er ret ny i dette så undskyld hvis det er et dumt spørgsmål men jeg er ret ny i det :-)
mvh
kim petersen
jeg var lige ude og få en tester på min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC8HZB) (109Hk) da den giver en risk of blocking partikel filter , de siger derude at filter er sodet til og skal skiftet ,samt at egr ventilen står åben hele tiden og ikke lukker , jeg vil prøve at kaste mig ud i det selv det selv og finde nogle brugte dele ellers bliver ret dyrt for mig , bilen har gået 395000 men mortor er skiftet og har kun gået 200 000 , den nye motor hedder 2010 citronen 1.6 hdi kode 9hz ged , er der nogle af jer der ved om det er samme egr og partikelfilter jeg skal købe det de 2 motor ? jeg er ret ny i dette så undskyld hvis det er et dumt spørgsmål men jeg er ret ny i det :-)
mvh
kim petersen
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: erg ventil og partikelfilter
jamen så spar da nogle penge, du kan afmontere og rense ERG så den virker efter hensigten, og er du fræk nok kan du også rense partikkelfilteret, nogle piller det af, giver det en grundig gang rensemiddel, og så får det den store tur med højtryksrenseren (gerne med varmt vand) lige indtil der ikke kommer noget sort vand ud, derefter skal det dryppe af, det skal nok tørre når bilen kører.
det er vel ikke den helt politisk korrekte måde at rense det på, men nok lidt som "nød lærer nøgen kvinde at spinde" og så er det meget billigt, det koster kun tid og lidt arbejde................
det er vel ikke den helt politisk korrekte måde at rense det på, men nok lidt som "nød lærer nøgen kvinde at spinde" og så er det meget billigt, det koster kun tid og lidt arbejde................
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
jixxel
- Kontakt:
mange tak det vil jeg prøve :-)
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Pas nu på
"Risk of blocking partikel filter" er ikke nødvendigvis det samme som stoppet/defekt Partikelfilter.
Det er før set, at additiv systemet ikke virker optimalt. Hvilket rent logisk giver "risiko for blokkering af filteret" på "sigt".
Det er før set, at additiv systemet ikke virker optimalt. Hvilket rent logisk giver "risiko for blokkering af filteret" på "sigt".
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Først og fremmest, vær sikker på at der er additiv i posen. Den sidder under bilen i en lille plastæske med nogen "lynskruer" (Man drejer dem en kvart omgang, så slipper de)
Hvis der er additiv nok på, så lav en lyttetest med testeren, for at verificere pumpen kan køre.
Hvis ovenstående er i orden, så kig efter programmeret additivmængde både i motorstyring og additivcomputeren. De burde stemme overens, og der skal være mere end 350 ml på, ellers slår den alarm.
Kig i parametermålinger med motoren stoppet, her skal differenstrykket være 0 mbar, er det ikke det, er sensoren defekt. Prøv dernæst at starte bilen op, og noter differenstryk ved hhv. tomgang og 2000-3000 rpm.
Hvis der er additiv nok på, så lav en lyttetest med testeren, for at verificere pumpen kan køre.
Hvis ovenstående er i orden, så kig efter programmeret additivmængde både i motorstyring og additivcomputeren. De burde stemme overens, og der skal være mere end 350 ml på, ellers slår den alarm.
Kig i parametermålinger med motoren stoppet, her skal differenstrykket være 0 mbar, er det ikke det, er sensoren defekt. Prøv dernæst at starte bilen op, og noter differenstryk ved hhv. tomgang og 2000-3000 rpm.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
jixxel
- Kontakt:
mange tak for de gode indput , det vil jeg lige prøve :-)
det ville jo være skønt at spare de penge på ventil og filter
det ville jo være skønt at spare de penge på ventil og filter