Problemer efter tandrems skift
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Problemer efter tandrems skift
Hej, jeg er stødt ind i et problem, efter at jeg har skiftet tandrem, taktkæde og ventilløftere med dertilhørende vippearme, på min 2.0 hdi 138hp og næsten tilkørt med 550.000km på bagen.
Sagen er den at den motoren vibrere meget i tomgang, jeg kan give gas i tomgang uden problemer, men lige så snart den står i D eller R så kan den knap nok flytte sig ud af stedet, som om turboen ikke laver tryk men den køre fint rundt.
Og den står på mærkerene, det er kontrolleret flere gange.
Er der nogle der har oplevet det samme eller har en ide om hvad der evt kan være problemet.
På forhånd tak.
Sagen er den at den motoren vibrere meget i tomgang, jeg kan give gas i tomgang uden problemer, men lige så snart den står i D eller R så kan den knap nok flytte sig ud af stedet, som om turboen ikke laver tryk men den køre fint rundt.
Og den står på mærkerene, det er kontrolleret flere gange.
Er der nogle der har oplevet det samme eller har en ide om hvad der evt kan være problemet.
På forhånd tak.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Problemer efter tandrems skift
jeg har ikke selv oplevet det på anden måde end på en motor hvor tandremmen var hoppet et par tænder, så uanset må du på en eller anden vis have fået systemt ud af synk , nok knastakslerne der ikke spiller korrekt sammen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Problemer efter tandrems skift
Havde klemt slangen på returrailen, så returdiesel ikke kunne løbe frit, det munkede 2 dyser, så 2 nye dyser og hun køre igen.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig