C5 med små klik/klonk lyde

Besvar
Kallesen
Kontakt:

C5 med små klik/klonk lyde

Ulæst indlæg af Kallesen » ons 2. maj 2018 14:43

Hej Citroen experter!

Jeg har lige købt mig en C5 2005 MKII

Når jeg kører hen over ujævnheder, ved svag fart, så kommer der nogle lyde bagfra.
Det er lidt Klonk, eller klik bag i bilen (Sådan synes jeg det lyder)

Der skal siges at dækkenene er LIGE slidt over det hele, og hjulene hælder ikke ind af.
Men kommer jeg over 30, og kører hen over noget, så er der ikke noget galt.

Når jeg drejer rattet helt over, så har den også svært ved at trække sig tilbage selv.
Har disse 2 ting noget tilfælles?

Venlig Hilsen
Kenneth

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: C5 med små klik/klonk lyde

Ulæst indlæg af posh » ons 2. maj 2018 16:27

det kunne måske være anslagsstoppene der snakker lidt med når det er bagfra, de lever en upåagtet tilværelse og kan over årene komme i en ret så ynkelig tilstand og måske rasle lidt, også varmeskjold og småting i bagagerummet især reservehjulsbrønden kan snakke med, du må have bilen op og se hvad der kan snakke med
og ja rattet skal drejes af dig, det er derfor du sidder hvor du gør, når styreudslaget er max til den ene eller anden side lukker den trykket af servoen gennem en ventil, så du skal ikke regne med bare at kunne slippe rattet som ved små udslag hvor servoen ligesom hjælper rattet til neutral pos.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Besvar