Oprulning af vindue ved førerside
-
Nocom
- Kontakt:
Oprulning af vindue ved førerside
C5 2.oHDI 2005. Har ingen problem med at rulle ned, men meget stor besvær med at få rullet vinduet op igen. Kan man skille modulet helt ad uden at ødelægge og rense det? Har dog fundet et andet, som desværre ikke kan klappe sidespejlene sammen, som jeg bruger rigtig meget når den skal i garage.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Oprulning af vindue ved førerside
du kunne nok forbedre rulle op/ned betragteligt bare ved at "smøre" rudeføringen (de lister rudens kanter kører i) grundigt med silikone, og så være forsigtig indtil da, du er godt på vej til at makle rudehejset, det har intet med modulet at gøre, var det defekt ville ruden stå bomstille.
fejlen er såmænd rent mekanisk, der skal sprayes grundigt og så masseres og du skal hjælpe ruden op med hænderne indtil den arbejder frit igen
det kan naturligvis også være selve rudehejset hvor kablerne sidder fast, her må du nok have dørbeklædningen af for at smøre og massere delene

fejlen er såmænd rent mekanisk, der skal sprayes grundigt og så masseres og du skal hjælpe ruden op med hænderne indtil den arbejder frit igen
det kan naturligvis også være selve rudehejset hvor kablerne sidder fast, her må du nok have dørbeklædningen af for at smøre og massere delene

Senest rettet af posh tors 12. apr 2018 08:54, rettet i alt 1 gang.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
BDonati
- Kontakt:
Jeg har haft præcis samme problem med min.
Det var løs forbindelse i knappen.
Kunne også nemt rulle ned, men besværlig at rulle op.
På min hjalp det ikke med rensning. Jeg tror selve mekanikken i kontakten var slidt op.
Det var løs forbindelse i knappen.
Kunne også nemt rulle ned, men besværlig at rulle op.
På min hjalp det ikke med rensning. Jeg tror selve mekanikken i kontakten var slidt op.
Mvh
Brian Donati
2010 C5 Tourer 200.000km
Brian Donati
2010 C5 Tourer 200.000km
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
absolut en mulighed med kontakten, tag panelet med knapperne af og flyt stikket til døren over på en af de andre kontakter så vil det promte vise sig
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
Nocom
- Kontakt:
Jeg skilte kontakten ad og rensede den med kontaktspray. Det hjalp!
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Kontakterne kan nogen gange redes. Oftest knækker "hængslet", man kan være heldig at lime dem.
Det værste er, at "dør-modulet" er ret pebret, hvis de går til.
Det værste er, at "dør-modulet" er ret pebret, hvis de går til.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.