Fejlkode U2000 start
-
steenschalls
- Kontakt:
Fejlkode U2000 start
Min C5 skal af og til have flere startforsøg før den går igang? Motor kører rundt ,men ingen tænding. Den giver fejlkode U2000, main wake up call ECU, no communication with transponder? Har været igennem alle sikringer også i motorrum.
Det samme med begge nøgler.? Batteri er næsten nyt.
venlig hilsen
Steen
Det samme med begge nøgler.? Batteri er næsten nyt.
venlig hilsen
Steen
C5 II 2.0 HDI AUTOMATIC 2006
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Fejlkode U2000 start
en hdi har ingen tænding, men nu kulden gnaver lidt i os alle vil den gerne have hjælp af nogle velfungerende gløderør, ellers bliver den meget træg til at starte, og det bliver kun værre jo koldere det bliver, er gløderørene ikke ok kan det somme tider hjælpe at forvarme en 3-5 gange
den kode, hvor har du fanget den ??? der er ingen koder på en PSA bil der hedder noget med U og har du brugt andet end en lexia der taler bilens sprog, kan den kode betyde alt fra tom tank til defekt bliklyspære, alle de der billige og dyre odb testere man kan købe dur ikke til en citroen, det er ligesom at læse android apps ind på en apple eller tage en google oversættelse som den evige sandhed, men du må gerne få PSA koderne
http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20 ... codes.html
den kode, hvor har du fanget den ??? der er ingen koder på en PSA bil der hedder noget med U og har du brugt andet end en lexia der taler bilens sprog, kan den kode betyde alt fra tom tank til defekt bliklyspære, alle de der billige og dyre odb testere man kan købe dur ikke til en citroen, det er ligesom at læse android apps ind på en apple eller tage en google oversættelse som den evige sandhed, men du må gerne få PSA koderne
http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20 ... codes.html
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Der findes U-koder på dem. De referer ofte til netværksfejl på CAN-nettet.
http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/eobd%20u%20codes.html
Skriver den immobilizer fault når du prøver at starte?
http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/eobd%20u%20codes.html
Skriver den immobilizer fault når du prøver at starte?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
steenschalls
- Kontakt:
Tak for svarene.
Jeg skulle selvfølgelig ikke have skrevet tænding, men måske "ingen forbrænding af diesel".Starteren løber fint rundt men den starter ikke? Gløderørene fejler intet, jeg får fejlen uanset temperatur, og som jeg skriver får jeg fejl U2000, "main wake up call, no communication with transponder", på min Lexia. Det er vel den immobilizer fault der hentydes til?
mvh
Steen
Jeg skulle selvfølgelig ikke have skrevet tænding, men måske "ingen forbrænding af diesel".Starteren løber fint rundt men den starter ikke? Gløderørene fejler intet, jeg får fejlen uanset temperatur, og som jeg skriver får jeg fejl U2000, "main wake up call, no communication with transponder", på min Lexia. Det er vel den immobilizer fault der hentydes til?
mvh
Steen
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Giver den alarm for glemt nøgle, hvis du lader nøglen sidde i bilen?
Jeg blev ikke helt klar over, om den skriver immobilizer fault i displayet, under start forsøg?
Gør den det, er antennespolen omkring tændingslåsen formentlig ved at være død - Forresten, har du en anden nøgle at prøve med, og ændrer det noget?
EDIT: Du kan faktisk via Lexia se om nøglen bliver afkodet. Mener det ligger i BSI'ens parametermålinger. Du kan også se om motorstyringen er i oplåst eller låst tilstand.
Jeg blev ikke helt klar over, om den skriver immobilizer fault i displayet, under start forsøg?
Gør den det, er antennespolen omkring tændingslåsen formentlig ved at være død - Forresten, har du en anden nøgle at prøve med, og ændrer det noget?
EDIT: Du kan faktisk via Lexia se om nøglen bliver afkodet. Mener det ligger i BSI'ens parametermålinger. Du kan også se om motorstyringen er i oplåst eller låst tilstand.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
steenschalls
- Kontakt:
Ja den giver alarm hvis jeg lader nøglen sidde. Den giver ikke immobilizer fault, men henviser til transponder, som vel er samme problemstilling? Samme fejl med begge mine nøgler Jeg vil prøve parametermålingen. Det meget uheldige i denne sag er at fejlen er periodisk? Når jeg har fejlen, starter motoren først efter flere forsøg, og det virker helt klart, som om der ikke bliver åbnet for brændstof, altså at ECU ikke har fået signal til at låse op?
Steen
Steen
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Det kunne godt lyde som om den ikke afkoder startspærren. Kan du kommunikere med motorstyring og BSI helt normalt? Hvis du kan, så prøv parametermålingerne begge steder.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
steenschalls
- Kontakt:
Ja, ingen problemer med kommunikation via lexia, jeg prøver parameter og vender tilbage næste gang jeg har fejlen. Jeg har prøvet reset af BSI uden effekt
-
steenschalls
- Kontakt:
Nyt omkring min startfejl. Jeg mener nu at manglende" wake up call" skyldes fejl i BSI, eller forbindelse fra BSI til ECU. ECU får et 12V wake up call via fjernbetjening ved oplåsning, eller åbning af dør. Er der en der har et ledningsdiagram over dette? ( Der kommer lys i instrumenter når jeg åbner døren)
mvh
Steen
mvh
Steen
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Så skal der de sidste 8 cifre af stelnummeret, eller nummerpladen til. Alle felter om bilens konfiguration skal udfyldes i SEDRE.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
steenschalls
- Kontakt:
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Ser lige om jeg kan finde noget i tolerence data senere. Min sedre installation har besluttet sig for at drille mig 
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.