C5 aircross benzinmodel hakker efter ca 20 min på motorvejen ..

Besvar
Sosk
Kontakt:

C5 aircross benzinmodel hakker efter ca 20 min på motorvejen ..

Ulæst indlæg af Sosk » tirs 14. maj 2024 20:18

Hej
er der andre der oplever at motoren begynder at hakke efter ca 20-30 min på motorvejen ?
det føles lidt som om en eller flere cylindre slår fra i et kort øjeblik for derefter at gå normalt i et par sekunder - og sådan fortsætter det.
Det hjælper kortvarigt at stoppe bilen og slukke motoren i 2 minutter - men efter ca 10-15 min begynder det igen.
På et tidspunkt begyndte motorlampen at lyse.
Bilen kom på værksted hvor de på baggrund af fejlkoderne mente det var tandremmen der skulle skiftes og Oliesien renses ( på trods af at tandremmen var blevet skiftet for 20.000 km siden... )

Første tur på motorvejen efter rep - begyndte den at hakke igen og nu efter ca 500 km begyndte motorlampe at lyse igen - suk..

Nu hakker motoren også ved bykørsel - så der er tid på værkstedet igen i næste uge !! - men jeg vil være taknemmelig for at høre om andre har oplevet noget lignende som jeg kan fortælle værkstedet om ?

bilen er fra 2019 og har kørt 67000 km
På forhånd tak
Søren

Sosk
Kontakt:

Re: C5 aircross benzinmodel hakker efter ca 20 min på motorvejen ..

Ulæst indlæg af Sosk » ons 21. aug 2024 07:53

Efter 2 værkstedsbesøg uden held - fik Citroen Danmark løst problemet via en fjerndiagnostik fra Frankrig.
Det viste sig at det var de 2 lamdasonder der lavede problemer..
Den ene var stoppet og gav ikke computeren info og den anden gav forkert info til computeren.
Efter skift af begge sonder kører bilen perfekt igen og bruger en del mindre bensin :-)

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C5 aircross benzinmodel hakker efter ca 20 min på motorvejen ..

Ulæst indlæg af SRO » tors 22. aug 2024 07:28

Ærgerligt at du måtte ofre et unødvendigt tandremsskifte, men super fedt at du deler erfaringen med andre. Du er nok ikke den første eller for den sags skyld den sidste med den problemstilling.

Besvar