Ny C5 aircross - knirker/knager

Besvar
Ronny
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 10. jan 2023 19:45
Kontakt:

Ny C5 aircross - knirker/knager

Ulæst indlæg af Ronny » ons 11. jan 2023 00:51

Har købt mig en ny C5 aircross, og er rigtig glad for den generelt.

Jeg har dog et lille problem når man træder bremsen forsigt ved start lidt i bund og slipper den.

Så har bilen tendens til at knirker og knager når man stille slipper den.

Skide irriterende når der er tale om en ny bil.

Har været forbi min forhandler Anders biler i Herlev og de har haft den inde og smurt den.

De har sagt at sådan er det bare og man ikke kan gøre mere ved det.
Sådan er modellen.

Er der nogle der kan fortælle mig om det er et generelt problem, eventuelt om nogle steder kan hjælpe mig med at komme problemet til livs.

SRO
Moderator
Indlæg: 1949
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Ny C5 aircross - knirker/knager

Ulæst indlæg af SRO » ons 11. jan 2023 19:20

Nu kan vi jo desværre ikke høre lyden eller styrken af samme, men enhver mekanisk forbindelse kan jo give lidt lyd fra sig.
Hvis du ønsker en second opinion kunne du overveje, at lade et andet værksted vurdere det eller lægge en lydfil op herinde.

Nogle gange skal to forbundne mekaniske anordninger lige slides lidt til, så hvis lyden skyldes, at der f.eks. måtte være en lille støbefejl på den ene del, vil det formentlig blive slidt til og forsvinde. Smøring af to metalliske dele, der skal bevæge sig sammen, har aldrig skadet.

Hvor meget har bilen kørt og er det mest bykørsel (og dermed aktivering af bremsepedalen)?

Ronny
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 10. jan 2023 19:45
Kontakt:

Re: Ny C5 aircross - knirker/knager

Ulæst indlæg af Ronny » ons 11. jan 2023 23:04

Ja det er mest ved bykørsel.
Den har kørt 2500km, men har ikke oplevet andre biler hvor jeg har haft den mislyd fra bremsen når man træder den forsigtigt i bund ved fx. rødt lys og skal sætte igang igen.
Må nok finde en person eller værksted der kan se på den i kbh området. Anbefalinger til godt værksted eller person der kan kigge på den modtages med tak. Men lidt ærligt at man ved en ny bil skal hive ekstra penge op for at finde fejlen

denelias
Indlæg: 528
Tilmeldt: lør 13. jul 2019 21:57
Geografisk sted: Albertslund
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Ny C5 aircross - knirker/knager

Ulæst indlæg af denelias » lør 28. jan 2023 11:29

Min C5 2005 havde også en irreterende lyd fra bremsepedalen og efter lang tid så fik jeg smurt det væk. Det var der hvor pedalarmen trykker på en metal pind som går ud mod motorrummet. Den fik en ordentlig gang spray af flere omgange og var der tyst. Din nye model er jo nok pakket bedre ind end min så der skal nok arbejdes lidt før man kommer ind til det sted..
C5ll benzin aut 2.0 2005 AU57990

Jutlandia
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 15. jul 2018 19:32
Geografisk sted: Herning
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Ny C5 aircross - knirker/knager

Ulæst indlæg af Jutlandia » fre 10. feb 2023 15:27

Hej.
Vores C5 Aircross lider af samme problem.
Lyden opstår hvis du meget langsomt slipper bremsepedalen og bilen så gerne vi frem, så begynder bremseklodserne at lave denne generende lyd.
Det er indtil videre ikke lykkedes for mig at fjerne lyden.

Ronny
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 10. jan 2023 19:45
Kontakt:

Re: Ny C5 aircross - knirker/knager

Ulæst indlæg af Ronny » tors 13. apr 2023 07:22

Jeg må bare også konstatere at det heller ikke har været muligt for mig indtil nu at fjerne lyden.🙄

Besvar