C5 problemer med førerdør

Besvar
Brugeravatar
BnDK
Kontakt:

C5 problemer med førerdør

Ulæst indlæg af BnDK » man 21. aug 2017 21:59

Hej Citroën folkens :D

Jeg er ejer af en C5 der tilsyneladende har fået et problem med sin førerdør. Bilen melder konstant at den står åben, både i display og på instrumentbrættet. Samtidig er alle el kontakter i døren døde mens problemet står på. Bilen kan heller ikke låses, hverken med fjernbetjening eller låseknappen på instrumentbordet... Men man kan høre alle låsene gå til inden den låser op igen i samme sekund. Måske fordi den tror en dør står åben?

Problemet er der så også kun halvdelen af tiden, mens den andre gange fungerer fint, ingen lysende lamper og central lås virker som det skal... Jeg kan ikke helt finde noget mønster i hvornår den fungerer.

Nogen forslag til hvor man kan starte på den slags problem? :doh:

Bilen stod stille 2 uger i sommers, og har drillet lidt med det her siden. Batteriet sagde 12.57v efter en køretur, og 12.4v cirka 7 timer senere. Burde være tilstrækkeligt?

Jeg har prøvet at skifte de to 30amp sikringer til 'åbninger' hvilket tilsyneladende slukkede lampen, altså lige indtil jeg åbnede døren og problemet genopstod... Løs forbindelse måske?

Der er tale om en C5 2.0 benzin fra 2005, faceliftet berline model.

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: C5 problemer med førerdør

Ulæst indlæg af Lars4733 » tirs 22. aug 2017 04:19

Det lyder helt klart som en knækket ledning i bælgen i døren...

Brugeravatar
BnDK
Kontakt:

Re: C5 problemer med førerdør

Ulæst indlæg af BnDK » fre 3. nov 2017 15:01

Lige for at følge op...

Ja det var en ledning, men ikke noget jeg selv eller min mekaniker kunne finde. Bilen måtte forbi et Citroën værksted hvor de fandt fejlen inde i et stik.

Besvar