Additiv partikelfilter fejlkode ikke sletbar
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: lør 27. mar 2021 10:23
- Kontakt:
Additiv partikelfilter fejlkode ikke sletbar
Min C5 HDi 138 fra 2009 fik påfyldt additiv, men fejlkode kan ikke slettes, bruger original tester. Gode forslag efterlyses
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Additiv partikelfilter fejlkode ikke sletbar
Har du kodet den nye additivmængde?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- Pensionisten
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: ons 1. mar 2017 10:31
- Geografisk sted: Hillerød
- Kontakt:
Re: Additiv partikelfilter fejlkode ikke sletbar
Her er hvad jeg erfarede mht. ny eolys "pose" til en C4 Grand Picasso 2009. Bemærk at svaret er fra før Brexet.
Indlæg: tirs 24. mar 2020 18:00
Lige for at afslutte denne tråd.
Så lidt rundt på nettet efter Eolys Powerflex med nr. 9678101680. Priserne i Danmark og i Tyskland var omkring eller lidt under kr. 1.500 for denne ”pose” Powerflex. På e-bay fandt jeg samme ”pose” og nr. i England til kr. 850 incl. forsendelse. Den kom fra et firma med navn ”D2PAutoparts”.
3 dage efter blev pakken afleveret ved min dør. Den var meget omhyggeligt emballeret.
Fik så skiftet den gl. pose ud med den nye. Der var ikke meget tilbage i den gamle pose her efter 160.500km, så det var bestemt på tide.
Herefter kommer det vanskelige at få ”udskiftningen” ind i ECU med hjælp af min Diagbox med v. 7.57. Det lykkedes at registrere den nye additiv pose og få indholdet på 2.4 liter indlæst i ”Additiv pumpe” systemet. Men det er ikke gjort med det, det skal registreres et sted mere (0-stilles) ellers kommer advarslen op igen ved start at ”additiv er for lav”.
Efter flere rundture i Diagbox og søgning i forskellige fora, bl.a. i C4 i UK, var der en mulig løsning. Man afslutter med at lukke Diagbox, slukke for tænding og så åbne brændstofdækslet i 10 sek. og lukke det igen… og vupti, herefter var advarslen væk!!! Fantastisk (får se om det varer ved).
Her er teksten fra C4 forum i UK:
After replacing my Eolys pouch and then a couple of days of frustration from not being able to turn off my 'Low FAP' warning, I think I have finally turned it off!
This is how I did it for my 2007 2.0HDi Grand Picasso
With engine not running but ignition on, open DiagBox, click on ‘REPAIR’. Once it has gone through all systems:
Hightlight 'INJECTION / IGNITION' and click the green 'TICK'
Click ‘PACK REPARATION’
Click ‘AFTER-SALES PARTICULATE EMISSION FILTER REPAIR OPERATION’
When asked ‘IS THE VEHICLE FITTED WITH AN EXTERNAL DIESEL ADDITIVE ADDING ECU?’ Click 'X'
Click ‘REPLACEMENT OF THE PARTICLE EMMISSION FILTER AND WORK ON THE ADDITIVE ADDING CIRCUIT’
Click ‘FUEL ADDITIVE ZERO RESET’ - Denne meddelelse er ikke I Diagbox v. 7.57
Disconnect diagnostic, - Afbryd diagnose
Turn ignition off, - Sluk tændingen
Open fuel flap, - Åbn brændstofklap
Wait 10 seconds, - Vent 10 sekunder
Close fuel flap, - Luk brændstofklap
Switch ignition back on and hope for the ‘Low FAP’ warning not to appear.
Tænd tændingen igen og håb på at advarslen 'Lav FAP ' ikke vises mere.
Indlæg: tirs 24. mar 2020 18:00
Lige for at afslutte denne tråd.
Så lidt rundt på nettet efter Eolys Powerflex med nr. 9678101680. Priserne i Danmark og i Tyskland var omkring eller lidt under kr. 1.500 for denne ”pose” Powerflex. På e-bay fandt jeg samme ”pose” og nr. i England til kr. 850 incl. forsendelse. Den kom fra et firma med navn ”D2PAutoparts”.
3 dage efter blev pakken afleveret ved min dør. Den var meget omhyggeligt emballeret.
Fik så skiftet den gl. pose ud med den nye. Der var ikke meget tilbage i den gamle pose her efter 160.500km, så det var bestemt på tide.
Herefter kommer det vanskelige at få ”udskiftningen” ind i ECU med hjælp af min Diagbox med v. 7.57. Det lykkedes at registrere den nye additiv pose og få indholdet på 2.4 liter indlæst i ”Additiv pumpe” systemet. Men det er ikke gjort med det, det skal registreres et sted mere (0-stilles) ellers kommer advarslen op igen ved start at ”additiv er for lav”.
Efter flere rundture i Diagbox og søgning i forskellige fora, bl.a. i C4 i UK, var der en mulig løsning. Man afslutter med at lukke Diagbox, slukke for tænding og så åbne brændstofdækslet i 10 sek. og lukke det igen… og vupti, herefter var advarslen væk!!! Fantastisk (får se om det varer ved).
Her er teksten fra C4 forum i UK:
After replacing my Eolys pouch and then a couple of days of frustration from not being able to turn off my 'Low FAP' warning, I think I have finally turned it off!
This is how I did it for my 2007 2.0HDi Grand Picasso
With engine not running but ignition on, open DiagBox, click on ‘REPAIR’. Once it has gone through all systems:
Hightlight 'INJECTION / IGNITION' and click the green 'TICK'
Click ‘PACK REPARATION’
Click ‘AFTER-SALES PARTICULATE EMISSION FILTER REPAIR OPERATION’
When asked ‘IS THE VEHICLE FITTED WITH AN EXTERNAL DIESEL ADDITIVE ADDING ECU?’ Click 'X'
Click ‘REPLACEMENT OF THE PARTICLE EMMISSION FILTER AND WORK ON THE ADDITIVE ADDING CIRCUIT’
Click ‘FUEL ADDITIVE ZERO RESET’ - Denne meddelelse er ikke I Diagbox v. 7.57
Disconnect diagnostic, - Afbryd diagnose
Turn ignition off, - Sluk tændingen
Open fuel flap, - Åbn brændstofklap
Wait 10 seconds, - Vent 10 sekunder
Close fuel flap, - Luk brændstofklap
Switch ignition back on and hope for the ‘Low FAP’ warning not to appear.
Tænd tændingen igen og håb på at advarslen 'Lav FAP ' ikke vises mere.
Bil: Citroen C4 Grand Picasso 08/2009 - 1.6 HDI 110 E6G
Stel sidste 8 cifre: 9J192935
Kørt 161.000 uden egentlige problemer.
Servicerer selv bilen. Kører i snit 18,4 km/l ved blandet kørsel.
Stel sidste 8 cifre: 9J192935
Kørt 161.000 uden egentlige problemer.
Servicerer selv bilen. Kører i snit 18,4 km/l ved blandet kørsel.
-
- Moderator
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Additiv partikelfilter fejlkode ikke sletbar
Jeg er vild med "...hope for the....." - håbet er lysegrønt
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Additiv partikelfilter fejlkode ikke sletbar
Det er korrekt, at visse PSA biler med Diagbox SKAL under "reparation" frem for under "fejlsøgning"
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..