C5III 2.0 hdi startproblem Emnet er løst
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
C5III 2.0 hdi startproblem
HEJ
Min c5III årgang 2008 2.0 hdi vil ikke altid starte hvis den har stået natten over. Så kan jeg pumpe på håndpumpen ude i motorrummet og så starter den straks.
Hvad kan det skyldes?
Bilen har lige fået 4 nye dyser, Map, maf, kat, Egr ventil, brænsstoffilter, mm.
Jeg kan ikke høre eller se diesel løbe ud nogen steder.
Min c5III årgang 2008 2.0 hdi vil ikke altid starte hvis den har stået natten over. Så kan jeg pumpe på håndpumpen ude i motorrummet og så starter den straks.
Hvad kan det skyldes?
Bilen har lige fået 4 nye dyser, Map, maf, kat, Egr ventil, brænsstoffilter, mm.
Jeg kan ikke høre eller se diesel løbe ud nogen steder.
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
at den suger falsk luft - de har vist et problem med fødeslangen i motorrummet.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
jeg tror du har en utæt returventil således den mister trykket natten over, derfor starter den fint når du pumper tryk på, fejlen kunne måske også lokaliseres til brændestoffiltret, hvor en defekt pakning kan få brændstoffet til at løbe retur i fremløbet natten over da den ikke holder trykket
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
He jPosh
Ved du hvor returventilen sidder?
Jeg vil købe et nyt brændstoffilter og først se om det gør en forskel.
Ved du hvor returventilen sidder?
Jeg vil købe et nyt brændstoffilter og først se om det gør en forskel.
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Jo, brændstoffilteret er skiftet af mekanikeren i forbindelse med alle de andre dele der er udskiftet. Men måske har han gjort noget forkert der med pakningen?
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Nu er både brænstoffilter og selve filter huset skiftet fordi
Jeg tænkte den trak luft ind ved pakninger der. Det hjalp et par dage, men nu er den gal igen.
Den starter altid med de første 4-5 takter, så dør den.
Er der nogen der ved hvor der eventuelt sidder en kontraventil? Måske i gummibolden/håndpumpen?
Jeg har prøvet at pumpe gumlibolden hård og så klemme konstant på den for at se om der pibler noget ud under tryk, men der sker intet.
Fejlen ses efter at bilen har stået stille ca 9 timer. Efter 7,5 timer på job starter den som regel, men man kan høre den tøver lidt og efter et par sekunder går den fint.
Jeg tænkte den trak luft ind ved pakninger der. Det hjalp et par dage, men nu er den gal igen.
Den starter altid med de første 4-5 takter, så dør den.
Er der nogen der ved hvor der eventuelt sidder en kontraventil? Måske i gummibolden/håndpumpen?
Jeg har prøvet at pumpe gumlibolden hård og så klemme konstant på den for at se om der pibler noget ud under tryk, men der sker intet.
Fejlen ses efter at bilen har stået stille ca 9 timer. Efter 7,5 timer på job starter den som regel, men man kan høre den tøver lidt og efter et par sekunder går den fint.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Og så er det ikke engang en joke
Der var en gut med samme problem. Over natten ville bilen ikke starte.
Bilen var parkeret på en temmelig skrå indkørsel.
Ved et rent tilfælde opdagede han, at problemet KUN var tilstede hvis bilen holdt med snuden opad "bakken"
Aldrig med snuden nedad.
Årsagen melder historien så intet om. (Som jeg husker det)
Der var en gut med samme problem. Over natten ville bilen ikke starte.
Bilen var parkeret på en temmelig skrå indkørsel.
Ved et rent tilfælde opdagede han, at problemet KUN var tilstede hvis bilen holdt med snuden opad "bakken"
Aldrig med snuden nedad.
Årsagen melder historien så intet om. (Som jeg husker det)
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Jeg må indrømme, at jeg ingen ide har om en den er udstyret med en returventil, men ud fra beskrivelsen om at du kan pumpe brændstofsystemet på bolden og at den så springer i gang og spinder som en mis - ja, så har jeg ikke nogen ideer til andet end førnævnte brændstoftilførelse og luft i systemet... men hvor luft så kan komme ind, tja? - eller om brændstoffet kan løbe retur fordi der ikke lukkes af, tja?
Det ville jo være herligt med en skitse af systemet, måske andre herinde har adgang til den slags?
Kan en eventuel returventil sidde sammen med brændstofpumpen eller i returløbet? - jeg mener, at pumpen er elektrisk og sidder i tanken, men her kan andre måske byde ind. Er hele brændstofsystemet gået igennem for utætheder?
Hvis ikke der er nogen utætheder at se, så ville jeg nok angribe retursystemet og evt. sætte en smule overtryk på for at finde eventuelle utætheder - kunne det være en ide?
Det samme kan jo gøres på fødedelen af brændstofsystemet, men her burde utætheder jo medføre at du ville kunne se det i form af en sø af diesel... måske en meget lille sø ;-)
Jeg håber ikke, at de mange nye dele er udtryk for forsøg på udbedring af startproblemer - så har det i hvert fald været en dyr omgang.
Det ville jo være herligt med en skitse af systemet, måske andre herinde har adgang til den slags?
Kan en eventuel returventil sidde sammen med brændstofpumpen eller i returløbet? - jeg mener, at pumpen er elektrisk og sidder i tanken, men her kan andre måske byde ind. Er hele brændstofsystemet gået igennem for utætheder?
Hvis ikke der er nogen utætheder at se, så ville jeg nok angribe retursystemet og evt. sætte en smule overtryk på for at finde eventuelle utætheder - kunne det være en ide?
Det samme kan jo gøres på fødedelen af brændstofsystemet, men her burde utætheder jo medføre at du ville kunne se det i form af en sø af diesel... måske en meget lille sø ;-)
Jeg håber ikke, at de mange nye dele er udtryk for forsøg på udbedring af startproblemer - så har det i hvert fald været en dyr omgang.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Når der er en pumpebold i motorrummet, så er der med 99,99999 % sikkerhed aldrig/ingen pumpe i tanken. Kun en brændstofmålerSRO skrev: ↑søn 24. jan 2021 09:51Jeg må indrømme, at jeg ingen ide har om en den er udstyret med en returventil, men ud fra beskrivelsen om at du kan pumpe brændstofsystemet på bolden og at den så springer i gang og spinder som en mis - ja, så har jeg ikke nogen ideer til andet end førnævnte brændstoftilførelse og luft i systemet... men hvor luft så kan komme ind, tja?
Kan en eventuel returventil sidde sammen med brændstofpumpen eller i returløbet? - jeg mener, at pumpen er elektrisk og sidder i tanken, men her kan andre måske byde ind. Er hele brændstofsystemet gået igennem for utætheder?
Hvis ikke der er nogen utætheder at se, så ville jeg nok angribe retursystemet og evt. sætte en smule overtryk på for at finde eventuelle utætheder - kunne det være en ide?
Det samme kan jo gøres på fødedelen af brændstofsystemet, men her burde utætheder jo medføre at du ville kunne se det i form af en sø af diesel... måske en meget lille sø ;-)
At der ikke ses utætheder når bolden pumpes hårdt, betyder ikke nødvendigvis at systemet er tæt.
At systemet er tæt ved TRYK, garantere ikke at det også er tæt så returløb ikke forekommer.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Du har da helt ret mht. utætheder, men input er nødvendige for at komme videre i søgningen.... og man kan jo også forsøge at teste med underTRYK
Jeg er helt enig i, at der må være en utæthed - som jeg vist har påpeget flere gange.
Tråden havde bredt sig til et indlæg her:
viewtopic.php?f=16&t=2546&p=16080#p16080
Jeg er helt enig i, at der må være en utæthed - som jeg vist har påpeget flere gange.
Tråden havde bredt sig til et indlæg her:
viewtopic.php?f=16&t=2546&p=16080#p16080
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Et vildt skud
Hvordan har dit batteri det ??
HVIS det er af ældre dato, og ikke levere tilstrækkeligt efter en nat, så sker der ofte flere sjove ting.
1. At bilens computere ikke får power nok.
2. At starter omdrejningerne ikke er nok til at sætte nødvendigt tryk i railen under startforsøget.
(Det opvejer du MÅSKE så ved at "forpumpe" det nødvendige tryk med bolden, og den starter så omgående)
Hvordan har dit batteri det ??
HVIS det er af ældre dato, og ikke levere tilstrækkeligt efter en nat, så sker der ofte flere sjove ting.
1. At bilens computere ikke får power nok.
2. At starter omdrejningerne ikke er nok til at sætte nødvendigt tryk i railen under startforsøget.
(Det opvejer du MÅSKE så ved at "forpumpe" det nødvendige tryk med bolden, og den starter så omgående)
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
problemet løst
jeg monteret en kontraventil før brænstoffilteret og nu har den startet perfekt lige siden.
jeg monteret en kontraventil før brænstoffilteret og nu har den startet perfekt lige siden.
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: søn 6. aug 2017 08:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Dejligt du fik løst problemet. Hvor helt nøjagtigt monterede du kontraventilen? Mellem filter og højtrykspumpe, eller mellem tank og filter? Hvor fik du fat i en kontra ventil?
mvh
Steen
mvh
Steen
C5 II 2.0 HDI AUTOMATIC 2006
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Hej Steen
Kontraventilen er monteret lige før filteret, altså mellem tank og filter.
Før jeg monterede kontraventilen havde jeg skiftet håndpumpen med en fra biltema, der sidder også en Kontraventil i, men det hjalp slet ikke. I forbindelse med den udskiftning havde jeg nu et stykke med 8mm akvarie-slange mellem filtrer og håndpumpen. Det klippede jeg over og monterede den ekstra Kontraventil der.
Kontraventilen fås v Thansen for 120 kr, men min er fra Kina og kostede 2$ og ligner Thansens modelfoto på en prik.
Kontraventilen er monteret lige før filteret, altså mellem tank og filter.
Før jeg monterede kontraventilen havde jeg skiftet håndpumpen med en fra biltema, der sidder også en Kontraventil i, men det hjalp slet ikke. I forbindelse med den udskiftning havde jeg nu et stykke med 8mm akvarie-slange mellem filtrer og håndpumpen. Det klippede jeg over og monterede den ekstra Kontraventil der.
Kontraventilen fås v Thansen for 120 kr, men min er fra Kina og kostede 2$ og ligner Thansens modelfoto på en prik.
- Lars4733
- Indlæg: 1544
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Bare et spørgsmål, kan det tænkes at din udluftning i tanken er defekt så du suger vaccum når du kører?
Og dette vaccum så forsøger at hive dieselen retur ved stilstand?
Det kan den jo så ikke med ventilen monteret.
Og dette vaccum så forsøger at hive dieselen retur ved stilstand?
Det kan den jo så ikke med ventilen monteret.
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Hej Lars
Ud over fremløb og retur er der også en tynd slange koblet til tanken under bagsædet. Til vacum?
Og det lyder som om der er vacum når jeg tager dækslet af. Men efter en nat uden tankdæksel på ville den heller ikke starte før jeg monterede kontraventilen.
Ud over fremløb og retur er der også en tynd slange koblet til tanken under bagsædet. Til vacum?
Og det lyder som om der er vacum når jeg tager dækslet af. Men efter en nat uden tankdæksel på ville den heller ikke starte før jeg monterede kontraventilen.
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: søn 6. aug 2017 08:53
- Kontakt:
Re: C5III 2.0 hdi startproblem
Tak for svaret. Hvor mange mm slange ø er ventilen beregnet til?
C5 II 2.0 HDI AUTOMATIC 2006
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 3. nov 2020 16:53
- Kontakt:
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: søn 6. aug 2017 08:53
- Kontakt: