Side 1 af 1

C5 serious suspension failure

: tors 20. aug 2020 16:58
af eigmel
Hej jeg har en C5 version 1 med "serious suspension failure"
Den nægter at hæve eller sænke sig ved at vise et kryds i displayet, og ellers forblive i samme højde.

40 amp sikringen er checked og ok.
jeg har åbnet elmotoren ind til kul og kommutator, alt her inde ser fint ud, kul er der masser af og de bevæger sig fint.

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg checker denne fejl ud?

Re: C5 serious suspension failure

: tors 20. aug 2020 18:30
af Lars4733
Har du checket væskestanden, selv om det jo korrekt gøres når den er nede...
Og evt efterse de to højdekorrektører, checke at de kan bevæge sig som de skal.
Husk endelig ikke bare at kravle ind under bilen, den kan hurtigt sænke sig hvis noget går galt, så minimum bukke under!
Evt få en tester på til at udlæse værdierne fra højdekorrektørerne

Re: C5 serious suspension failure

: tors 20. aug 2020 19:14
af eigmel
jeg har checked vædskestand i lav tiilstand,
efter fejlen optrådte første gang bilen stod bilen natten over og da jeg ville se om jeg kunne finde fejlen virkede alt
som det skulle, der checked jeg vædskestanden og kørte den fra lav til fuld højde nok en tredive
gange for at prøve at fremtvinge fejlen igen, da alt gik godt kørte jeg en tur, og under turen kom fejlen pludselig tilbage.
Siden har jeg ikke kunnet få det til at virke igen.
Jeg har ikke en tester , så kan jeg chekke højdekorrektørerne på anden vis?

Re: C5 serious suspension failure

: tors 20. aug 2020 20:26
af Carsten S
Det er 100% sikkert en defekt højdeføler - Bilen kan desværre ikke selv fortælle hvilken, det kræver tester.

Du kan enten skifte begge, eller få udlæst fejl i BHI'en.

Re: C5 serious suspension failure

: tors 20. aug 2020 22:39
af eigmel
Hvad er BHI'en ?

er det muligt at checke højdefølerne med et multimeter?

Re: C5 serious suspension failure

: fre 21. aug 2020 05:57
af Lars4733
Ellers er vi en del der har testere til rådighed, så hvor i landet er du, måske der er en der kan hjælpe med en fejludlæsning

Re: C5 serious suspension failure

: fre 21. aug 2020 09:12
af eigmel
Ja det ville være dejligt hvis det kunne lade sig gøre,
jeg bor i Stenløse, måske der er en lexia indenfor rækkevidde

Re: C5 serious suspension failure

: lør 22. aug 2020 09:33
af eigmel
Tak til alle for at byde ind med ide'er og en thumbs up til Carsten S, det var din 100% sikkerhed på højdekorrektørerne
der flyttede mit fokus til dem.
Det viste sig at være den forreste højdekorrektør der fejlede.

Re: C5 serious suspension failure

: lør 22. aug 2020 09:43
af Carsten S
Super, tak for feedback.. Jeg ved faktisk ikke om de kan måles ud med multimeter, har aldrig forsøgt.