Bagrudevisker, hvordan afmonteres den?
-
Måske Xantia
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Bagrudevisker, hvordan afmonteres den?
C5 stationcar 2005, 2,0 benzin.
Blev irriteret nok over den ikke virker og synes ledninger ser gode ud og de føles ikke knækkede.
Fik efter meget mas den yderste plastikskjold af, ved viskerarmen, der knækkede selvfølgelig en tap (hvordan er den rigtige måde at få det af?).
Der sidder en dims med to ledninger, det ligner en lille kontakt, hvad er dens funktion?
Da viskerarmen kom af, hjulpet på vej af en aftrækker, ku jeg se at akslen er fuldstændig irret sammen huset.
Skal ha motor, gear og aksel af, så det kan komme i kærlig pleje i skruestikken.
Prøvede at få skjoldet af indvendigt for bedre at kunne komme til motoren, det skjold der sidder lige under ruden i hele bagklappens bredde.
Fik klikket de fem hvide tappe ud, men der er stadig noget der holder skjoldet og jeg er også i tvivl om der skal mere pilles af inden det kan komme ud, eller om det overhovedet er nødvendigt?
Selve motoren, sidder den kun med de to møtrikker jeg kan se, eller gemmer der sig en tredie?
Kort sagt, hjæææælp
Blev irriteret nok over den ikke virker og synes ledninger ser gode ud og de føles ikke knækkede.
Fik efter meget mas den yderste plastikskjold af, ved viskerarmen, der knækkede selvfølgelig en tap (hvordan er den rigtige måde at få det af?).
Der sidder en dims med to ledninger, det ligner en lille kontakt, hvad er dens funktion?
Da viskerarmen kom af, hjulpet på vej af en aftrækker, ku jeg se at akslen er fuldstændig irret sammen huset.
Skal ha motor, gear og aksel af, så det kan komme i kærlig pleje i skruestikken.
Prøvede at få skjoldet af indvendigt for bedre at kunne komme til motoren, det skjold der sidder lige under ruden i hele bagklappens bredde.
Fik klikket de fem hvide tappe ud, men der er stadig noget der holder skjoldet og jeg er også i tvivl om der skal mere pilles af inden det kan komme ud, eller om det overhovedet er nødvendigt?
Selve motoren, sidder den kun med de to møtrikker jeg kan se, eller gemmer der sig en tredie?
Kort sagt, hjæææælp
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
-
lars.jensen
- Geografisk sted: Nakskov
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Bagrudevisker, hvordan afmonteres den?
Hej
Her kan du se den rigtige måde at få yderste plastikskjold af, ledningerne under, er til knappen der muliggør at åbne bagruden.
https://www.youtube.com/watch?v=EQuLK7ll3x0
Her kan du se den rigtige måde at få yderste plastikskjold af, ledningerne under, er til knappen der muliggør at åbne bagruden.
https://www.youtube.com/watch?v=EQuLK7ll3x0
Lars-Bo Jensen
Citroen C5 7, 2.0HDI 168Hk, 2010,
Citroen C5 7, 2.0HDI 168Hk, 2010,
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Kontakten er til åbning af bagruden. Det virker ofte ikke fordi forbindelserne til kontakten går i baner i ruden, og de slides i stykker over tid. Du skal have den nederste store beklædning af bagklappen. Bagved midtfor, under viskeren, sidder en stang. Den skubbes opad, og rudens lås frigøres. Herefter kan du komme til akslen, som er separat fra viskermotoren. Der er en kobling imellem bagklap / motor og selve ruden.
Pas godt på ruden, den fået ikke som ny mere.
Bor eventuelt et hul i plastafdækningen over udløserstangen til ruden. Før en snor gennem hullet og bind den på udløserstangen, og en nøgleringe på den anden ende af snoren, så kan du altid senere åbne ruden uden at skulle have bagbeklædningen af.
Pas godt på ruden, den fået ikke som ny mere.
Bor eventuelt et hul i plastafdækningen over udløserstangen til ruden. Før en snor gennem hullet og bind den på udløserstangen, og en nøgleringe på den anden ende af snoren, så kan du altid senere åbne ruden uden at skulle have bagbeklædningen af.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
Måske Xantia
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Takker, det med at åbne ruden gav forskellen.
Fik hele akslen og tilhørende hus skruet af ruden, møtrik skulle varmes først.
Hele klumpen op i skruestik og efter yderligere brug af gasbrænder kom akslen fri.
Rengøring, smøring og montage igen.
Køre vil den nu stadig ikke, så i eftermiddag må jeg lige prøve strøm direkte på motoren og se om det er dén har givet op.
Ska også lige se om jeg ka få rudekontakten til at virke igen.
Tak for gode instruktioner og go guide
Fik hele akslen og tilhørende hus skruet af ruden, møtrik skulle varmes først.
Hele klumpen op i skruestik og efter yderligere brug af gasbrænder kom akslen fri.
Rengøring, smøring og montage igen.
Køre vil den nu stadig ikke, så i eftermiddag må jeg lige prøve strøm direkte på motoren og se om det er dén har givet op.
Ska også lige se om jeg ka få rudekontakten til at virke igen.
Tak for gode instruktioner og go guide
C5 II 2005 Break 2,0 16V.