Skift af Generator?
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: tirs 10. okt 2017 22:40
- Geografisk sted: STOR København
- Kontakt:
Skift af Generator?
Hej!
Jeg står og skal skifte generatoren på min C5 III 2,0 HDI 163 2012. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på her?
Tænker at det blot er at løsne for skruen et par omgange til remmen og så fjerne skruer der holder generatoren + stik efter jeg
har fjernet plast plade og olieslange der sidder i vejen? Kunne ikke lige identifisere skruen der strammen remmen ved første øjekast
med hovedet nede i motoren men mon ikke den nok skal tilgåes nedefra?
En overkommelig opgave hvis man kun har udskiftet på en BX'er og en Peugeot 107 ?? Eller...?
Jeg står og skal skifte generatoren på min C5 III 2,0 HDI 163 2012. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på her?
Tænker at det blot er at løsne for skruen et par omgange til remmen og så fjerne skruer der holder generatoren + stik efter jeg
har fjernet plast plade og olieslange der sidder i vejen? Kunne ikke lige identifisere skruen der strammen remmen ved første øjekast
med hovedet nede i motoren men mon ikke den nok skal tilgåes nedefra?
En overkommelig opgave hvis man kun har udskiftet på en BX'er og en Peugeot 107 ?? Eller...?
Nu:
C5 III+ 2,0 HDI 163 Exclusive hydractive 2012
Peugeot 107 cool, 1.0 68hk 2010
Forhenværende:
Xantia 2.0 HDI 109hk Break Exclusive Hydractive 1999
Xantia 3.0i V6 Activa 190hk, 2000
BX Image, 1.6 1991
VW 1303, 1974
C5 III+ 2,0 HDI 163 Exclusive hydractive 2012
Peugeot 107 cool, 1.0 68hk 2010
Forhenværende:
Xantia 2.0 HDI 109hk Break Exclusive Hydractive 1999
Xantia 3.0i V6 Activa 190hk, 2000
BX Image, 1.6 1991
VW 1303, 1974
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Skift af Generator?
For oven er fint nok, der skal ikke løsnes noget for at få remmen af, her drejer du bare remstrammeren og her er et hul til at låse den med.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: tirs 10. okt 2017 22:40
- Geografisk sted: STOR København
- Kontakt:
Re: Skift af Generator?
Det lykkedes men der er ikke meget plads at arbejde på og
især ikke hvis man ikke lige har det rette værktøj. Kunne godt have brugt en lang 16 ringgaffel med skralde
især ikke hvis man ikke lige har det rette værktøj. Kunne godt have brugt en lang 16 ringgaffel med skralde
Nu:
C5 III+ 2,0 HDI 163 Exclusive hydractive 2012
Peugeot 107 cool, 1.0 68hk 2010
Forhenværende:
Xantia 2.0 HDI 109hk Break Exclusive Hydractive 1999
Xantia 3.0i V6 Activa 190hk, 2000
BX Image, 1.6 1991
VW 1303, 1974
C5 III+ 2,0 HDI 163 Exclusive hydractive 2012
Peugeot 107 cool, 1.0 68hk 2010
Forhenværende:
Xantia 2.0 HDI 109hk Break Exclusive Hydractive 1999
Xantia 3.0i V6 Activa 190hk, 2000
BX Image, 1.6 1991
VW 1303, 1974