Side 1 af 1

Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 13:56
af Miha
Jeg har sådan en ladeventil på for siden af motoren den 3 tilslutning men på min c5 2.0 hdi 2009 er der kun tilslutte 2 vacum slanger er der nogen der har et foto af hvor de skal være tilsluttet til ? Er der nogen måde men kan tjekke om den virker ?
For den føles meget sløv som om den slet igen turbo har 😒
Mvh Michael
Screenshot_20191006-085717.jpg

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 14:05
af Carsten S
Den ene side er tilsluttet vacuumlinien/pumpen, den anden side går til turboen. Den har der ud over en udluftning, for at den kan komme til neutralstilling igen.

Selve magnetventilen er før set defekt. Her er en fejludlæsning en god idé.
Har du en nummerplade? Der findes en 6-7 forskellige 2,0 HDi i C5 X7.

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 14:14
af Miha
Ja er gyj 432 svensk bil 😉 den reger ej når jeg tager den fra køre fuldstændig identisk med eller uden tilsluttet

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 14:21
af Carsten S
Arhh, ved ikke hvor man slår en svensk bil op. De sidste 8 cifre af stelnummeret så?

Hvis det er den motor jeg tror, så er de kendt for at slide hul på en slange under indsugningsmanifolden. Der ligger også et t-stykke, hvor slangerne godt kan hoppe af.

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 14:30
af Miha
54012647 har tjekket t styk og vacum slanger

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 14:46
af Carsten S
Hvis der er vacuum, så er ventilen formentlig defekt. Medmindre der ligger andre motorfejl, der tvinger den i nødprogram.

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 15:08
af Miha
Også den jeg mistænker ved du hvilken det er men skal bestille?

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 18:48
af mikhan
Iflg. Servicebox på dit stelnummer, så sidder der 2 magnetventiler.

Nr. 18 og 23 ( de har ikke samme varenummer, så vælg selv ) ;)
Magnet ventil.png

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 19:03
af Miha
Uh jeg troede kun jeg havde en så bliver det spænden om jeg kan finde frem til den anden 🤔 men er den på frem siden af motoren til turboen eller Egr måske et dumt spørgsmål 🤔

Re: Ladetryks ventil

: søn 6. okt 2019 19:08
af mikhan
Miha skrev:
søn 6. okt 2019 19:03
Uh jeg troede kun jeg havde en så bliver det spænden om jeg kan finde frem til den anden 🤔 men er den på frem siden af motoren til turboen eller Egr måske et dumt spørgsmål 🤔
Tja ;) Diagbox testeren PLEJER at registrere hvilken der er fejler.. Ellers følg slangerne. ;)

PS!!! Køb kun en ny af god kvalitet.. Visse "Kina" fungere ikke "godt" ;)

Re: Ladetryks ventil

: man 7. okt 2019 16:58
af pug407aut
mikhan skrev:
søn 6. okt 2019 18:48
Iflg. Servicebox på dit stelnummer, så sidder der 2 magnetventiler.

Nr. 18 og 23 ( de har ikke samme varenummer, så vælg selv ) ;)

Magnet ventil.png
De er ikke ens de 2 ventiler, så han skal helst vælge den rigtige. :)

Re: Ladetryks ventil

: man 7. okt 2019 17:37
af Miha
Men er vi enig om at den på frem siden af motoren er til turboen den er endentisk med det foto jeg vedlage

Re: Ladetryks ventil

: man 7. okt 2019 23:42
af pug407aut
nr 23 (bag på motoren)er den der styre den variable geometri på turboen.
nr 18 (Forest på motoren) den går til forgrenings røret på indsugnings manifolden.

Re: Ladetryks ventil

: tirs 8. okt 2019 04:05
af Miha
Jeg takker 😊

Re: Ladetryks ventil

: ons 9. okt 2019 09:57
af SRO
Carsten S skrev:
søn 6. okt 2019 14:21
Arhh, ved ikke hvor man slår en svensk bil op. De sidste 8 cifre af stelnummeret så?

Hvis det er den motor jeg tror, så er de kendt for at slide hul på en slange under indsugningsmanifolden. Der ligger også et t-stykke, hvor slangerne godt kan hoppe af.
Her: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb