Nye pakninger i bagbremse calibre automatisk p brems

Besvar
Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Nye pakninger i bagbremse calibre automatisk p brems

Ulæst indlæg af Thomas-R » tors 30. maj 2019 16:29

Hej,

da min håndbremse arm var begyndt at svede købte jeg et rep kit men kunne ikke finde nogle guides til adskillelse, så jeg knipsede et par billeder undervejs.
1. Det sæt med slidsede ringnøgler jeg har duede ikke, alt for billigt, så jeg måtte ofre en 11 top der blev slidset og kortet af. Ud med glidere, af med kaliber, klemme på slangen. Stemplet drejes ud, og rundt om akslen er der nærmest et lille tårn af fjederstål, det sidder i klemme i en slids så her skal man enten have et rør ned der trykker det hele lidt sammen eller nogle smalle skruetrækkere. Når den og fjeder/Skive og skrue akslen er ude kan man lige vippe den overstørrelse not ud der ligger nede i bunden, og nu er håndbremse armen lide til at hive ud. Det hele skulle i mit tilfælde renses ret godt da der var en masse møg ved håndbremsen. Efter at have monteret nye pakninger er eneste købt at få fjederstål tårnet på plads. Jeg brugte en storm p løsning med en top og en tvinge, og en skruetrækker til at bukke de små holdere ind så de kunne komme på plads. Når det er klaret skal stemplet bare skrues i og det hele skal monteres igen.
Det er ikke så bøvlet men lige det med at holderen i midten skulle ud og hvordan kostede lidt tid.
Husk ikke at ridse noget og smør rigeligt med silikone fedt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

Besvar