pakerings assistance Emnet er løst

Besvar
lars.jensen
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. mar 2019 23:12
Geografisk sted: Nakskov
Diagbox: Nej
Kontakt:

pakerings assistance

Ulæst indlæg af lars.jensen » man 15. apr 2019 08:39

Hej

1. spørgsmål
Min nye C5 1.6 HDi fra 2006, er åbenbart forberedt for pakerings sensor, der er huller til sensorene. Kan man regne med at der er ledninger trukket til dem også, har nemlig fundet sensorene billigt, og hvis der er ledninger, så er det værd at forsøge.
Regner selvfølgelig med at systemet skal aktiveres via computer men gider ikke købe dem hjem, hvis man skal til at trække ledninger.


2. spørgsmål.
Jeg kan ikke finde kodekortet til bilen, er der nogen måde at fremskaffe koden på anden måde?



Mvh
Lars-Bo
Lars-Bo Jensen

Citroen C5 II, 1.6HDi Weekend 2006

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af posh » man 15. apr 2019 10:28

du kan roligt regne med at skulle igang med at montere ledningsnet, der er ikke trukket ledninger til andet end det der er der
og det er ikke bare at trække ledninger, det er et helt system der meget specifikt skal passe til bilen med div. specialstik og tilslutninger

koden skulle du kunne få hos citroen ved en opringning når du har alle bilens data (stel nr. reg. nr etc) så du kan dokumentere at bilen er din
(nogle har i hvert fald fået koden på den måde ganske gratis) men nu har de jo godt nok skiftet importør, om det gør nogen forskel må komme an på en prøve.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af pug407aut » man 15. apr 2019 12:24

Du skal have PDC styreboksen, ledningsnet fra bagagerummet til sensoren, der skal også monteres et kabel fra bagagerummet til BSI boksen, plus noget tid for montering.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Jakob P
Indlæg: 44
Tilmeldt: tirs 13. feb 2018 19:50
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af Jakob P » man 15. apr 2019 16:42

Du kan sagtens være heldig at bilen er forberedt til P-sensore dvs ledningsnettet er forberedt, men du skal stadig udover sensorne have pdc styreboks og ledningsnet til selve kofangeren. Jeg har for en del år siden eftermonteret originale P-sensorer for + bag på en Peugeot 308 fra 2011 og det var plug n play

lars.jensen
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. mar 2019 23:12
Geografisk sted: Nakskov
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af lars.jensen » man 15. apr 2019 23:28

Det er jo lidt forskelligt input, jeg vil næste gang jeg har muligheden, undersøge om jeg kan finde pdc enheden hos vores lokale produkthandler, han har de bedste priser på dele. måske ledningsnettet også er til at finde der.
Lars-Bo Jensen

Citroen C5 II, 1.6HDi Weekend 2006

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af posh » tirs 16. apr 2019 07:15

eller måske den "nemme løsning" jeg havde samme idé men droppede det og monterede i stedet et bakkamera, det koster ikke mange basseører hos aliexpress og så kan man se hvad der er bagved på skærmen eller i bakspejlet,

men smag og behag er jo forskellig så bare et forslag

(bør måske nævne at jeg skiftede hele radiodelen til en model med 7" skærm og både GPS DAB+ WIFI mm. er der tilsluttede bakkamera med trådløs forbindelse, er er også tilslutslutning til frontkamera på samme måde)
kameraet fås også med separat skærm feks. i bakspejlet så visningen automatisk tænder når bilen sættes i bakgear, den eneste ekstra montering er en lus på den ene baklygte til styrestrøm for kameraet
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

lars.jensen
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. mar 2019 23:12
Geografisk sted: Nakskov
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af lars.jensen » tirs 16. apr 2019 08:32

Hej Posh

Det var oprindeligt også min mening, indtil jeg fik hentet min C5, en 1.6 HDi fra 2006.
På de sidste biler jeg har haft, Suzuki Liana og Ford Mondeo har jeg købt anden radio, med display, og monteret. dertil købt bakkamera og fået det sluttet til. en løsning jeg har været rimelig glad for.

Jeg må så efter jeg har fået C5eren, konstatere at radioen har en "mærkelig" størrelse, og at der sidder betjeningsknapper til både trip og clima på radioen. samt jeg for første gang har "rat" betjening af radioen. Jeg kan ikke finde en radio der passer i størrelse, som kan garantere at jeg kan bruge min rat betjening, og tør slet ikke tænke på problemet med at få betjening af trip og klima på radioen.

Så jeg har besluttet mig at det bliver orginal radio, har købt en bluetooth enhed man tilslutter bag på radioen og får programmet aktiv, og så var det tanken, at jeg kunne få baksensor systemet igang, så har jeg også den hjælp. Navigationen har jeg på min telefon, og den brugte jeg aligevel selv da jeg havde skærme der kunne navigere.
Så løsningen bliver så orginal som muligt, dog uden at mangle funktioner, bla. kommer der et Dash kamera i toppen for frontruden, da jeg kommer til at køre i lande, hvor jeg tror det vil være super at kunne dokumentere hvad der skete, hvis der sker noget.

Mvh
Lars-Bo
Lars-Bo Jensen

Citroen C5 II, 1.6HDi Weekend 2006

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af posh » tirs 16. apr 2019 09:39

det kan du godt få, på min bil følger der intet betjeningspanel med den nye radio den benytter bilens originale panel med radio AC osv.
den eneste ændring er den 7" skærm der er med radiodelen

jeg har ikke lige et billede af betjeningen som i øvrigt også fungerer fra rattetBillede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af posh » tirs 16. apr 2019 09:42

UPS lars undskyld jeg havde ikke lige fået med at din bil er en 2006, og der ser det anderledes ud (desværre) jeg havde en C5 III i tankerne
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Thomas-R
Indlæg: 65
Tilmeldt: ons 29. mar 2017 07:08
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af Thomas-R » ons 24. apr 2019 21:08

På min serie 2 købte jeg et af de lidt bedre bag sensor kit på ebay med en lille skærm der skriver afstanden og hvilken sensor der er tættest på det man er ved at køre ind i, og brugte så bare de originale huller. Sensorene passede næsten og de skulle kun bores lidt op. Virkede fint også 2 år efter da jeg byttede bilen til en anden. Skærmen kom op i ruden til venstre. Tror jeg gav en 2-300kr for sættet og det var nemt nok at installere, og der var kun en lille tynd ledning op til displayet i forruden
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

lars.jensen
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. mar 2019 23:12
Geografisk sted: Nakskov
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: pakerings assistance

Ulæst indlæg af lars.jensen » tirs 14. maj 2019 14:08

Løsningen blev en billig pakke 150 dkr, monteret. Bibber når jeg kommer for tæt.
Lars-Bo Jensen

Citroen C5 II, 1.6HDi Weekend 2006

Besvar