Side 1 af 1

C5 2.0 RFN 2001

: lør 9. feb 2019 17:33
af LKA
Har muligvis et lille problem med denne benziner.
nr 1. Coolant temperature er ret høj selvom bilen var helt kold og lige startede.
Den faldte så des længere bilen var tændt.
Hvor sidder denne føler? Ved siden af termostat?
nr 2. Intake air temperature er også alt for høj? Den burde vel være samme som udetemperatur? Hvor sidder den føler?
20190209_162726.jpg

Re: C5 2.0 RFN 2001

: lør 9. feb 2019 18:32
af mikhan
Det er LEXIA special ;) ;)

Temperatur (og til tider volt) vises med forkert decimal ..
Dine 56.9 grader gætter jeg på kun er 5.69 grader ??? Kunne det stemme bedre ???

Intakeair har nok samme "problem" ??

Jeg har før udlæst fx. 129,6 volt på batteriet med Lexia.. Kontrol med et multimeter viste ca. 12,96 volt..

Re: C5 2.0 RFN 2001

: lør 9. feb 2019 19:03
af LKA
Haha!

Ja, det virker ikke som om at bilen er påvirket af det.

Den har haft mange anti pollution fejl, men nu har jeg slettet fejl så næste gang der kommer en kan jeg finde ud af hvad den er utilfreds med. :)

Re: C5 2.0 RFN 2001

: lør 9. feb 2019 19:54
af mikhan
LKA skrev:
lør 9. feb 2019 19:03
Haha!

Ja, det virker ikke som om at bilen er påvirket af det.

Den har haft mange anti pollution fejl, men nu har jeg slettet fejl så næste gang der kommer en kan jeg finde ud af hvad den er utilfreds med. :)
Misbrug ikke de max 40 - 50 fejlsletninger du kan lave.. Overskrider du dem, så får du seriøse problemer senere med motorstyreboksen..

Det er de fejlsletninger som inden kræver, at du opretter en "værkstedszone" med bilens km/tal som er problemet.

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 08:18
af Carsten S
mikhan skrev:
lør 9. feb 2019 19:54
Misbrug ikke de max 40 - 50 fejlsletninger du kan lave.. Overskrider du dem, så får du seriøse problemer senere med motorstyreboksen..
Hvilke problemer kan det give?

Har haft flere biler inde, hvor grænsen var nået. Men har ikke registreret nogen særheder ved dem.

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 08:46
af mikhan
Carsten S skrev:
søn 10. feb 2019 08:18
mikhan skrev:
lør 9. feb 2019 19:54
Misbrug ikke de max 40 - 50 fejlsletninger du kan lave.. Overskrider du dem, så får du seriøse problemer senere med motorstyreboksen..
Hvilke problemer kan det give?

Har haft flere biler inde, hvor grænsen var nået. Men har ikke registreret nogen særheder ved dem.
Gælder visse ældre PSA med 40 - 50 værkstedszoner.. Udover den i linket, så har jeg oplevet det samme på en Peugeot 406 HDI fra 2004.
Ingen problem på de nyere med kun 5 værkstedszoner. ( Sidstnævnte overskriver bare den ældste)

https://www.tapatalk.com/groups/citroni ... S5SXzQ9o8M

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 09:19
af Carsten S
Interessant.. Jeg har altid kunne slette fejl, selvom max grænsen på de 50 var opnået. Så sent som i går på en 307 HDI (RHS)

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 09:35
af mikhan
Carsten S skrev:
søn 10. feb 2019 09:19
Interessant.. Jeg har altid kunne slette fejl, selvom max grænsen på de 50 var opnået. Så sent som i går på en 307 HDI (RHS)
Der er ikke mange dage siden, at en "nybegynder" med egen tester, fik "leget" lidt for meget på hans ældre 307 (VAN ikke FULLCAN)..

Inden for samme 24 timer havde han slettet ligegyldige periodefejl 36 gange.. Og da der i forvejen var foretaget xx antal fejlsletninger (oprettet værkstedszoner) så ramte han grænsen på xx antal sletninger. Og så var den motorstyrebox låst.

Det er tilsyneladende ikke altid, at grænsen er præcis 40 - 50 sletninger.. Der er tilsyneladende et plus/minus ???

Det er KUN fejlsletninger, som KRÆVER oprettelse af en værkstedszone, som giver problemet..
Andre fejlsletninger kan sagtens fortages normalt.. Selvfølgelig kun fejl som er periode eller udbedret permanente

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 09:54
af Carsten S
Min plejer nu bare at skrive noget i stil med "maksimalt antal værkstedszoner oprettet", men jeg kan sagtens slette hvad jeg vil alligevel. Skal se om jeg kan huske at tage et screenshot næste gang jeg ser bilen.

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 10:13
af mikhan
Ja Carsten.. Problemet er lidt underligt.. Der står jo: "Fejlsletninger er fortsat muligt"
Men, men.. En dag går det MÅSKE galt ;)
http://i.imgur.com/dk00qFb.png

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 13:06
af LKA
Tak for advarslen.
Lidt kedeligt hvis man skal til at lodde eeprom ud og nulstille motorstyringen.

Måske lidt offtopic, men er det muligt at slå ting fra i motorstyring hvis man har den famøse kode til at låse op med.
Her tænker jeg på ESP og FAP osv...

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 13:44
af mikhan
Ja men med STOR forsigtighed.. Koden er 03114 ;)

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 15:50
af LKA
Var det seriøst med den kode til Lexia?

Troede det var en unik kode til hver bil?

/Lars

Re: C5 2.0 RFN 2001

: søn 10. feb 2019 20:09
af LKA
Ok, jeg har vist selv fundet ud af det.
At man kun skal bruge den unikke kode til at skifte BSI boks og lign.

Og den anden kode er til Lexia.

Jeg har allerede testet det med succes. :)

Re: C5 2.0 RFN 2001

: man 11. feb 2019 11:49
af LKA
En sjov detalje jeg fandt ud af ved at ændre i motorstyringen på den anden bil:
20190211_104033.jpg
Det koster ikke en værkstedzone. :)