C5 3,0 model 2 weekend
-
moon0703
- Geografisk sted: Tappernøje
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
C5 3,0 model 2 weekend
Godaften har en 3,0 her, som jeg er blevet glad for? Den har en del fejl??? Så inden jeg går rigtig igang, skal spørgsmålet lyde.
Hvad koster en 3,0 stcar automatic 2005 når den er iorden. Vh Michael
Hvad koster en 3,0 stcar automatic 2005 når den er iorden. Vh Michael
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: C5 3,0 model 2 weekend
Nysynet omkring 15.000-20.000kr
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
fin bil, men de fleste løber skrigende bort når de ser hvad grøn afgift og forsikring koster, og er man ikke rigtig habil gør det selv reparatør ville jeg løbe med, så den skal dælme være meget fin for at koste 10 kg og med en del fejl så skrotprisen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
moon0703
- Kontakt:
Forbrug og afgifter var kendte, og gav lidt over skrotprisen bum? Så hvis et såkaldte bolsje koster 20000kr, tja så må vi videre og
Den er teknisk svær? men for fanden den køre godt. Tak for svar gutter
Den er teknisk svær? men for fanden den køre godt. Tak for svar gutter
-
moon0703
- Kontakt:
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Jep, jeg gør - Dog en serie I
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
joenha
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Kontakt:
har også en v6 3.0 2003
kører fantastisk godt
har rundet de 350000km
fungerer rigtigt fint
kører ca 9,5-10 km pr. l
men kan nemt komme ned på 5 km pr. l
det koster at kører på 1 klasse men det er det værd
mvh jonni
kører fantastisk godt
har rundet de 350000km
fungerer rigtigt fint
kører ca 9,5-10 km pr. l
men kan nemt komme ned på 5 km pr. l
det koster at kører på 1 klasse men det er det værd
mvh jonni
-
moon0703
- Kontakt:
Ja køre så godt at fruen er blevet "hook" men som anført har jeg ledt længe, efter model 2 for at se prisloftet? Den er sjælden åbenbart.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Den skal da fikses - og ellers må du gerne give en melding, hvis du vil sælge - den lyder da ikke helt uinteressant, hvis du vil sælge til omkring skrotpris :-)
Ja, gensalgsprisen skal du nok ikke tænke så meget over - der er ikke mange der vil have sådan en bil pga. afgifter, brændstoføkonomi og værkstedsregninger. Hvis ikke man selv kan skrue på den, kan det godt blive et lidt dyrt bekendtskab.
Teknisk set er den ikke såmænd ikke så meget mere kompliceret end de andre Citroëner i samme årgang, men mange bliver forskrækket blot fordi der står V6 - så er det åbenbart næsten lige så kompliceret som en rumraket :-) Du skal dog nok regne med, at den er lidt dyrere at reparere på - og mange ting sværere at komme til.
Hvis du skal betale et værksted for det meste arbejde på den, så er du nok bedre tjent med at lade den gå videre til en anden med samme hang til en høj grøn ejerafgift :-)
Ja, gensalgsprisen skal du nok ikke tænke så meget over - der er ikke mange der vil have sådan en bil pga. afgifter, brændstoføkonomi og værkstedsregninger. Hvis ikke man selv kan skrue på den, kan det godt blive et lidt dyrt bekendtskab.
Teknisk set er den ikke såmænd ikke så meget mere kompliceret end de andre Citroëner i samme årgang, men mange bliver forskrækket blot fordi der står V6 - så er det åbenbart næsten lige så kompliceret som en rumraket :-) Du skal dog nok regne med, at den er lidt dyrere at reparere på - og mange ting sværere at komme til.
Hvis du skal betale et værksted for det meste arbejde på den, så er du nok bedre tjent med at lade den gå videre til en anden med samme hang til en høj grøn ejerafgift :-)
-
moon0703
- Kontakt:
Først tillykke med den nye c5,har en magen til dog med motorfejl pt??? Som Mikhan og Lars 4733 har været særdeles behjælpelig med at løse
Tilbage til 3,0 ja kan man ikke selv så er denne her nok død pga arbejdsløn??? Så jeg har ledt efter en længe, også bruge min som donorbil? Men den er satme sjælden i dk jævnfør den gamle model.Som tidligere anført er fruen desværre blevet glad for sit flyvende tæppe??? Så leder lidt endnu. Bilen står mig i 5000kr nu og det bliver prisen her, hved evt salg.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Takker :-)
Køb en i udlandet, der er flere at vælge imellem og sikkert også mere udstyr i - som naturligvis også kan gå i stykker.
Nu har jeg ikke selv importeret, men ud fra hvad jeg har fået oplyst er det ret nemt i dag, så længe det er EU. Er det afhentning hos en forhandler skulle de kunne hjælpe med tyske "prøveplader" der gælder til grænsen, hvorefter du sætter danske prøveplader på - får bilen toldsynet i DK, betaler afgiften og sætter plader på.
Der er naturligvis lidt omkostninger forbundet med at komme afsted og få bilen hjem, men hvis det er dén bil man bare skal ha' har det jo nærmere karakter af hobby - og det koster jo, men det gør de fleste fornøjelser jo.
Pak fruen i bilen og få et par feriedage ud af det - hun må da føle sig værdsat, at du vil tage rundt i hele Europa for at finde den helt rigtige bil til hende. Det er da kærlighed på højt plan ;-)
Hvis ikke du selv har mod på det, så prøv at kontakte Peter fra Retro Garage der har gennem tiden hentet en del biler i udlandet - prøv dog at høre hvad han skal have for ulejligheden med at hjælpe dig: http://www.retrogarage.dk/
Han har vist de rette kontakte i udlandet - folk der finder de "rigtige" biler. Det koster jo lidt at sætte andre i gang, men måske du får et nær fejlfrit eksemplar med lavt km-tal?
I EU - med over 500 millioner mennesker og 4 millioner km2, burde det være til at opdrive en fin og fejlfri C5 V6 til din hustru.
Køb en i udlandet, der er flere at vælge imellem og sikkert også mere udstyr i - som naturligvis også kan gå i stykker.
Nu har jeg ikke selv importeret, men ud fra hvad jeg har fået oplyst er det ret nemt i dag, så længe det er EU. Er det afhentning hos en forhandler skulle de kunne hjælpe med tyske "prøveplader" der gælder til grænsen, hvorefter du sætter danske prøveplader på - får bilen toldsynet i DK, betaler afgiften og sætter plader på.
Der er naturligvis lidt omkostninger forbundet med at komme afsted og få bilen hjem, men hvis det er dén bil man bare skal ha' har det jo nærmere karakter af hobby - og det koster jo, men det gør de fleste fornøjelser jo.
Pak fruen i bilen og få et par feriedage ud af det - hun må da føle sig værdsat, at du vil tage rundt i hele Europa for at finde den helt rigtige bil til hende. Det er da kærlighed på højt plan ;-)
Hvis ikke du selv har mod på det, så prøv at kontakte Peter fra Retro Garage der har gennem tiden hentet en del biler i udlandet - prøv dog at høre hvad han skal have for ulejligheden med at hjælpe dig: http://www.retrogarage.dk/
Han har vist de rette kontakte i udlandet - folk der finder de "rigtige" biler. Det koster jo lidt at sætte andre i gang, men måske du får et nær fejlfrit eksemplar med lavt km-tal?
I EU - med over 500 millioner mennesker og 4 millioner km2, burde det være til at opdrive en fin og fejlfri C5 V6 til din hustru.
-
moon0703
- Kontakt:
Jeps så har jeg undersøgt det til bunds? Og talt med den flinke mand i Gørløse han er stoppet pt.Men en 3,0 fra udlandet stikker nok af i pris??? Da den i Tyskland koster ca 1500Euro alene??? Plus div derfra og gensalget er tæt på nul. tja så bliver det nok i Dk man skal spore den op, men ideen med at lufte fruen var god siger hun tak.Tror "fornuften " sejre så vi lusker over vores 2,0 når den bliver køreklar? Og husker vores flyvende tæppe som en sjov tid.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
2,0 kører da også fint :-) - og ellers må du jo vente til den rette dukker op.... altså bilmæssigt :-)
Du må hilse hustruen og sige, at hun da skulle have grebet muligheden for en romantisk tur rundt i Europa.... :-)
Gensalgspris skal man ikke tænke for meget over, hvis man køber en C5 eller lignende med en 3,0 V6 maskine i. Den er jo nærmest usælgelig, med mindre man nærmer sig skrotprisen. Til gengæld får man generelt meget for pengene som ejer af sådanne modeller, altså biler som Citroën C5, Ford Mondeo m.fl.
Hvad er det der er galt med bilen i øvrigt?
Du må hilse hustruen og sige, at hun da skulle have grebet muligheden for en romantisk tur rundt i Europa.... :-)
Gensalgspris skal man ikke tænke for meget over, hvis man køber en C5 eller lignende med en 3,0 V6 maskine i. Den er jo nærmest usælgelig, med mindre man nærmer sig skrotprisen. Til gengæld får man generelt meget for pengene som ejer af sådanne modeller, altså biler som Citroën C5, Ford Mondeo m.fl.
Hvad er det der er galt med bilen i øvrigt?
-
moon0703
- Kontakt:
Du kan tro at jeg har ventet??? I 4 uger nu har jeg gennemsøgt landet for en bedre bil også bruge den anden som donorbil.Tja må konstatere at c5 weekend 3,0 model 2 er sjælden.Bilen skal have skiftet termostat og oliespild på gearkasse så kommer synet om 6 mdr??? Derefter skal fejl på noget af udstyret udbedres, også er vi jo hurtigt oppe i pris.Som du tidligere skrev da du gav dit bud på en fejlfri, men sgu skørt at den har kostet 478000kr??? Og jeg gav 4000 og den er færdig.? Med mindre man kan selv?.
Du startet xenon tråden? Er det korrekt forstået at der skal ledningsnet med ind over som en skrev? Det ville have været fedt. Når nu man har lygterne så armene er som skrevet kommet ned.
Du startet xenon tråden? Er det korrekt forstået at der skal ledningsnet med ind over som en skrev? Det ville have været fedt. Når nu man har lygterne så armene er som skrevet kommet ned.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Du havde jo fået en pris på skift af termostat og udbedring af oliespild?
Men evt kan du jo finde en lokal mekaniker og få et synscheck? Inden du evt smider pengene efter skift af termostat osv?
Selvfølgelig kan der være diverse defekter, men typisk er C5'eren "rustfri" - så få gennemgået bremse og hydraulikrør og efterset bremserne.
At der kosmetisk er ting der skal laves for at den står snorlige er jo ikke af betydning for et syn.
Men evt kan du jo finde en lokal mekaniker og få et synscheck? Inden du evt smider pengene efter skift af termostat osv?
Selvfølgelig kan der være diverse defekter, men typisk er C5'eren "rustfri" - så få gennemgået bremse og hydraulikrør og efterset bremserne.
At der kosmetisk er ting der skal laves for at den står snorlige er jo ikke af betydning for et syn.
-
moon0703
- Kontakt:
Korrekt har en pris på ca 5000kr??? Så går vi på 10 kilo og da flere mener at en bil koster ca 20000kr??? Ser jeg mig nødsaget til at som minimum at besigtige en først.Gennemsøgte det gamle citronik??? Det gav lidt optimisme, og små penge ude så vi ser.
2,0 køre jo igen for en tid??? B.l.a takket være din og Mikshans support

Så afventer lidt endnu.
2,0 køre jo igen for en tid??? B.l.a takket være din og Mikshans support
-
Lars4733
- Kontakt:
Jeg tænker mere sådan at hvis de "reelle" fejl - altså fejl der skal laves af hensyn til daglig drift, lovlighed og syn er ca 5k - så er det jo stadig en fin pris for en lækker bil at cruise rundt i - 3,0V6 og automatgear - sidder man der i lænestolen og flyder rundt ser man jo ikke div småbuler osv.
Hvis ikke man kan/vil selv er et førsyns-check klart at anbefale som guideline for om hvor meget/lidt der evt skal til for at forlænge med 2 år
Hvis ikke man kan/vil selv er et førsyns-check klart at anbefale som guideline for om hvor meget/lidt der evt skal til for at forlænge med 2 år
-
moon0703
- Kontakt:
Du har en god point der, men er bange for at den stikker af???.Derfor vil jeg se en "intakt" bil inden jeg starter, og afgør det i denne uge bum.
Troet sgu lige at jeg kunne bruge lygterne??? Selvom jeg ikke fik svar på tråden? Har jeg valgt at antage ja at ledningsnettet gør det umuligt.Min tekniske indsigt lagde jeg jo ikke finger imellem da du rykket ud???.
Der findes vist en bruger herinde der køre 3,0 2006??? Og det bliver sidste skud herfra??? Så hedder den afgang.
Troet sgu lige at jeg kunne bruge lygterne??? Selvom jeg ikke fik svar på tråden? Har jeg valgt at antage ja at ledningsnettet gør det umuligt.Min tekniske indsigt lagde jeg jo ikke finger imellem da du rykket ud???.
Der findes vist en bruger herinde der køre 3,0 2006??? Og det bliver sidste skud herfra??? Så hedder den afgang.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Den rette bil skal nok dukke op - de sælges ikke hver dag, så lidt tålmodighed vil være en dyd.
Jeg har pt. tre biler på grunden - altså den model uden plader - så pladsen er desværre ikke til at springe på et køb, men jeg synes da du lige skal trække vejret, hvis du har plads til at lade bilen stå lidt. Det løber vel ingen steder?
Jeg har pt. tre biler på grunden - altså den model uden plader - så pladsen er desværre ikke til at springe på et køb, men jeg synes da du lige skal trække vejret, hvis du har plads til at lade bilen stå lidt. Det løber vel ingen steder?
-
Lars4733
- Kontakt:
Men du kan da alligevel ikke bruge dine xenon-lygter på din V6'er - de er jo ikke ens? Eller var det ikke sådan du mente?moon0703 skrev: ↑man 21. jan 2019 22:27Du har en god point der, men er bange for at den stikker af???.Derfor vil jeg se en "intakt" bil inden jeg starter, og afgør det i denne uge bum.
Begge dine 2 kørende C5'ere er jo den faceliftede - og lygterne fra den første serie lige som min.
Når man triller rundt i de her gamle biler er det altid et sats - gør man noget ved dem er det ikke pga økonomien man skal gøre det, det er fordi man ønsker at bilen skal fortsætte med at køre på vejen. - Det man putter i dem vil aldrig give et tilsvarende afkast økonomisk, det er de for gamle til.